۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۰۷۳۰۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

دیپلماسی دفاع از مظلوم فعال شود/ ملت ایران منتظر سیلی های محکم سپاه به دشمنان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران منتظر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی های محکم تری به گوش آمریکا، اسرائیل غاصب و دولتهای دست نشانده آن در منطقه بنوازد.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز سخنرانی پیش از خطبه های قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در مراسم روز جهانی قدس در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه با اشاره به ظلم اسرائیل در حق ملت مظلوم فلسطین، گفت: رژیم صهیونیستی به مرزبندی بین اسرائیل و فلسطین نیز اکتفا نکرد و در بخش هایی که با تایید سازمان ملل در اختیار فلسطین ها بود شهرک ساخت.

وی با اشاره به تخریب خانه ها، شهادت و آواره شدن فلسطینی ها بر اثر گسترش شهرک های یهودی نشین، ابراز کرد: 30 خرداد روز جهانی آوارگان است که بر اساس اعلام سازمان ملل حدود 65 میلیون نفر از افراد کره زمین در اثر جنگ، تهدید و ناامنی آواره شده اند که از این تعداد 6 میلیون و 500 هزار نفر فلسطینی هستند که اسرائیل مسبب این آوارگی است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه سیاست تخریب خانه های فلسطینی و ساخت شهرکهای یهودی نشین ادامه دارد، افزود: هدف اسرائیل از شاخت شهرک ها در کنار خانه های اعراب، تقویت حس نفرت یهودیان نسبت به اعراب و سلطه فرهنگ اسرائیلی و  ضدیت با اسلام و عرب ها است.

وی با اشاره به گسترش تسلیحات هسته ای اسرائیل اظهار کرد: آمریکا و اروپایی که نسبت به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران مخالف اند و حتی دولت های عربی را برای محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران با خود همرا کردند، امروزه تسلیحات هسته ای در اختیار اسرائیل قرار می دهند به گونه ای که در حال حاضر 200 الی 500 بمب هسته ای در اسرائیل وجود دارد.

نماینده خبرگان رهبری به تناقض رفتارهای آمریکا و حامیانش در برخورد با فعالیت های هسته ای ایران و اسرائیل اذعان کرد: همانطور که امام راحل، رهبر معظم انقلاب، امت اسلامی و ملت ایران می دانند مخالفت آمریکا و ایادی استکباری به علت فعالیت های هسته ای ایران نیست بلکه آنها با ماهیت اسلامی و انقلابی نظام و گسترش معارف اهل بیت (ع) مخالف هستند.

وی گفت: آمریکا و حامیانش به علت مخافلت با سیاست ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم، بیداری اسلامی و پیشرفت اسلام انقلابی در آمریکا و اروپا که برادران اهل سنت نیز به جهت فعالیت های تقریبی از آن حمایت دارند، تحریم های کمرشکنی را بر علیه ایران تصویب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: اگر رهبری در آن زمان تأکید داشتند که فقط در زمینه برنامه هسته ای حاضر به گفت و گو هستیم می خواستند به جهانیان و افراد ساده لوحی که در کشور هستند، ثابت کنند که آمریکا و هم پیمانانش قابل اعتماد نیستند.

وی تصریح کرد: امت اسلامی و برخی افراد از خواب بیدار شوند و بدانند که دشمن و آمریکا قابل اعتماد نیست.

رییس دانشگاه قم، نشان دادن ایران به عنوان دشمن مشترک اسرائیل و دولتهای عربی را توطئه آمریکایی اسرائیلی خواند و افزود: برخی دولتهای منطقه در ظاهر مسلمان و مخالف با اسرائیل هستند اما در خفا طرح دوستی دارند و سیاست هایشان در تأیید آمریکا و اسرائیل است.

وی با بیان اینکه دولتهای مصر و عربستان همگام با اسرائیل هستند، خاطرنشان کرد: از تغییر مواضع دولتها مأیوس شده ایم اما با ملتهای مسلمان دشمنی نداریم و این راهپیمایی نیز نشان می دهد که مسلمانان در کشورهای مختلف همچون همبستگی دارند و فلسطین و قدس مسأله اول امت اسلامی است تا دولتهای پوشالی، مزدور و دست نشانده آمریکا همچون آل خلیفه و آل سعود از ملت خود هراس داشته و نتوانند غلطی بکنند.

وی به امپراتوری رسانه ای دشمن اشاره و تصریح کرد: بیشتر شبکه های خبری دنیا در اختیار دشمن است و در راستای سیاست های آمریکا و اسرائیل قدم برمی دارد.

نماینده خبگان رهبری با اشاره به اینکه 94 درصد اخبار از طریق شبکه های جهانی دشمن و با جهت گیری، سانسور، بزرگنمایی، تحریف، تکذیب، دروغ، افترا، تهمت و بهتان تولید می شود، اذعان کرد: آمریکا و اسرائیل خوراک فکری، معرفتی و خبری را به صورت هدایت و کنترل شده به مردم جهان می رسانند که در مقابل این اقدام تنها چند شبکه برای مقابله با آنها وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز گفت: امت مسلمان باید با دید انتقادی از شبکه های جهانی استفاده کرده و تشخیص دهند که محوریت این شبکه ها اطلاع رسانی نیست.

وی راهپیمایی روز قدس را اقدامی ارزشمند اما حداقل برشمرد و گفت: مردم نوار غزه باید مسلح شوند و این وظیفه مسلمانان است که آنها را در این زمینه یاری کنند.

رییس دانشگاه قم حمایت از مقاومت لبنان بر علیه اسرائیل و پشتیبانی از مدافعان حرم را در راستای دفاع از مسلمانان ضروری خواند و گفت: دیپلماسی کشور نیز باید در زمینه دفاع از مظلوم فعال شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به آتش به اختیار بودن در کلام رهبری اشاره کرد و افزود: آتش به اختیار به این معنی است که امت اسلامی در تبعیت از رهبری هرجایی تشخیص دهند منتظر دستور فلان مقام نخواهد بود، مثل سپاه که که گوش به فرمان رهبری سیلی محکمی بر داعش زد.

وی تصریح کرد: ملت ایران منتظر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیلی های محکم تری به گوش آمریکا، اسرائیل و دولتهای دست نشانده آن در منطقه بنوازد.

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم استان آذربایجان غربی در 42 شهر برگزار شد و مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را از دشمنان و دفاع از مردم فلسطین را فریاد زدند./۲۰۱/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات