۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۵۰۱۷۸۹
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

پاسخ به نیاز مخاطبان از ویژگی های منبر خوب است

امام جمعه خوی گفت: منبری خوب است که نیازهای مخاطبان را برآورده سازد، بنابراین پاسخ دادن به نیازهای مخاطبان، تبیین مباحث روز و پاسخگویی به شبهات از اولویت های خطبا و مبلغان در منبر و سخنرانی باشد.
امام جمعه خوی

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به فضائل و ویژگی های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان ماه پرفضیلتی است که خداوند احدیت در این ماه درب های رحمت خود را به روی بندگان باز کرده تا توبه کنندگان را بیامرزد.

وی گفت: مسلمانان باید در این ماه با روزه داری، انجام اعمال واجب و ترک محرمات و رسیدن به هم نوعان نیازمند، خویش را در معرض رحمت الهی قرار بدهند.

امام جمعه خوی با بیان اینکه در زمینه توبه از گناهان گذشته و بازگشت به سوی خداوند و بهره گیری هر چه بیشتر از مهمانی خداوند در روایات توصیه ها، تذکرات و هشدارهای مؤکدی وارد شده است، افزود: اعمالی که  در این ماه چه واجب و چه مستحبی تدارک دیده شده است همه برای آمرزش گناهان بندگان و به تکامل رسیدن انسان است، بنابراین باید تلاش کنیم از گناهان گذشته توبه کرده و رذائل اخلاقی را از خود دور کنیم.

وی گفت: مؤمنان باید در ماه رمضان از دروغ، تهمت، افترا، بهتان، ریختن آبروی دیگران، جنگ و جدال با دیگران، قهر کردن با فامیل و برادران دینی خودداری کنند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی جلسات وعظ و سخنرانی که از سوی روحانیان مدیریت می شوند را از ویژگی های ماه مبارک رمضان خواند وافزود: منبری خوب است که نیازهای مخاطبان را برآورده سازد.

حجت الاسلام شکوری تصریح کرد: بررسی و تحلیل علمی مناسبت های ماه مبارک رمضان، پاسخگویی به شبهات در مسائل دینی و ترغیب مردم به عبادت و بندگی خداوند و مطرح کردن مسائل مبتلابه و روز جامعه و تبیین توطئه های استکبار جهانی و عوامل آدم کش آنان تحت عنوان تکفیریان برای مردم، تفسیر آیات قرآن و تبیین احکام ماه مبارک رمضان و سایر احکام مبتلابه از جمله موضوعاتی است که ضرورت دارد در ایام ماه مبارک رمضان مطرح شود.

وی تأکید کرد: پاسخ دادن به نیازهای مخاطبان، تبیین مباحث روز، پاسخگویی به شبهات، تفسیر آیات قرآن، بیان احکام ماه مبارک رمضان و سایر موضوعات دینی از اولویت های خطبا و مبلغان در منابر و سخنرانی ها باشد./936/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات