۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۱۰۷

تشییع پیکر تعدادی از شهدای فاجعه الراشدین حلب

شهر حلب شاهد تشییع با شکوه ۶۵ تن از شهدای فاجعه الراشدین بود که در بمب‎گذاری تروریستی به شهادت رسیدند.
شهدای سوری

به گزارش خبرگزاری رسا، پیکر ۶۵ شهید انفجار تروریستی الراشدین با حضور پرشور مردم و مسؤولان سوری در شهر حلب تشییع شد.

پیکر این شهدا پس از تشییع از بیمارستان نظامی در مقبره الشهدای شهر نبل در شمال حلب به خاک سپرده شد.

ششم اردیبهشت ماه نیز پیکر 52 شهید این انفجار پس از اقامه نماز بر پیکر این شهیدان از سوی آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده رهبرمعظم انقلاب در سوریه، این پیکرهای مقدس از صحن حرم حضرت زینب تشییع و در مقبره شهدا منطقه زینبیه به خاک سپرده شد.

روز 26 فروردین ماه پنج هزار نفر از ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب که براساس توافق دولت با گروه های تروریستی از محاصره خارج شده بودند، در منطقه الراشدین حلب هدف یک حمله انتحاری تکفیری ها قرار گرفتند.

براساس آخرین آمارها، در این جنایت که با یک خودروی بمب گذاری شده انجام شد بیش از 160 شهروند که بیشتر آن ها کودک بودند، به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر مجروح و مفقود شدند.

به دلیل شدت انفجار و شناسایی نشدن بسیاری از شهدا و انتقال بسیاری از مجروحان و اجساد به بیمارستان های مناطق تحت تسلط تروریست ها، آمار دقیق قربانیان این حادثه تروریستی معلوم نشده است.

پس از اشغال شهر ادلب در شمال غربی سوریه (هم مرز با ترکیه) از سوی تروریست های تکفیری٬ دو شهرفوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب واقع هستند از 28 مارس 2015 به محاصره کامل تروریست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار دارند.

شهرک ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند که دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا را هدف قرار می دهند.

کمک های محدود غذایی به ده ها هزار تن از اهالی فوعه و کفریا از طریق چتر صورت می گیرد و مردم در این دو شهر تحت محاصره تروریست ها از ابتدایی ترین امکانات زندگی و درمانی محروم هستند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات