۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۴۸۷
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

اخلاق و کمال؛ دو اصل موفقیت در تبلیغ

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: تبلیغ در عرصه بین الملل امر خطیر و مهمی است و برای موفقیت در این راه، مبلغان باید دو اصل اخلاق و کمال را همواره با هم داشته باشند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای گروه فرهنگی تبلیغی بین المللی نصیران هدایت، با بیان این که این گروه مسؤولیت خطیری را بر عهده گرفته است، گفت: امیدواریم بتوانید در عرصه بین الملل تلاش اثر بخشی داشته باشید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: در قانون فلسفه و منطق می گویند در هر جامعه ای اگر کسی می خواهد به نتیجه مثبت برسد باید دو اصل را رعایت کند؛ اصل کبری و صغری که در کنار هم قرار بگیرند منتج به نتیجه می شود.

وی ادامه داد: اصل عمل که اصل کبری باشد، در گروه شما خیلی خوب است؛ اهداف خوبی را مدنظر قرار داده اید اما این که چه مقدار عملی می شود مهم است؛ باید طرحی ریخته شود که شما را به نتیجه مثبت و مقصد نزدیک کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: ممکن است راه های متعددی شما را به مقصد برساند اما باید بهترین راه انتخاب شود و این بستگی به طراح آن راه دارد.

وی افزود: فعالیت دینی در عرصه بین الملل امر بسیار پسندیده و خوبی است، چرا که دین اسلام فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه مربوط به کل جهان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: پیامبر اسلام(ص)، پیامبر عامه مردم است و ما حضرت عیسی(ع) را قبول می کنیم با این شرایط که آن ها هم حضرت محمد(ص) را قبول داشته باشند؛ چرا که حضرت عیسی(ع) مبشر خبر آمدن رسول خاتم(ص) بوده اند.

وی تصریح کرد: اگر منطق اسلام و قرآن را آنطور که حق است پیاده کنید، موفق خواهید شد؛ شما باید از افراد ورزیده، پخته و علمی، اهل مطالعه و از مبلغانی استفاده کنید که از ادیان مختلف با خبر باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: معلومات مبلغان باید همانند کوهی استوار باشد که بتواند با هر کسی مناظره علمی کند و حتی در مواجهه با دکتر و مهندس بتواند مطالبی ارائه دهد.

وی اظهار داشت: بهترین اصل موفقیت هر انسانی در اهداف، اخلاق خوش است؛ مبلغ باید استقامت و صبر زیادی داشته باشد؛ استقامت پیامبر اکرم(ص) در مقابل کفار صدر اسلام موجب شد که دین مبین اسلام به این عظمت برسد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان تأکید کرد: اخلاق و کمال باید در کنار هم باشند تا اصل کبری و صغری کامل شوند و به نتیجه مطلوب و مقصود خود برسید./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات