۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۹۶۲۰۴
مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه:

عدم تعادل در تولیدات رسانه ای حوزه کودک مشهود است

مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه عدم تعادل در تولیدات رسانه ای حوزه کودک را یکی از مشکلات این بخش دانست و بر لزوم برنامه ریزی مبتنی بر نیازهای جامعه در این حوزه تأکید کرد.
تبلیغ نوین

احسان شریعتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های این گروه تبلیغی عنوان کرد: این گروه از تعدادی از طلاب و دانش آموختگان رشته هایی مانند علوم تربیتی، روانشناسی و رسانه تشکیل شده است که ابتدا فعالیت هایمان بر روی نقد برخی برنامه های کودک و نوجوان متمرکز بود.

وی افزود: این نقدها در مرکز پژوهش های صدا و سیما و در نشریه کودک و رسانه مورد استفاده قرار می گرفت و بعد از آن در بسیاری از نشریات مرتبط با حوزه کودک تحلیل برنامه های مختلف کودک و نوجوان که توسط کارشناسان این گروه نوشته شده بود مورد استفاده قرار گرفت.

مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه تصریح کرد: در گام بعدی کاری خود، وارد حوزه تولید انیمشین کودک شدیم و با راه اندازی یک سایت و کانال تلگرامی توانستیم بحث هایی پیرامون سواد رسانه ای و الزامات تولید هنری در حوزه کودک را ارائه دهیم.

شریعتی اضافه کرد: تلاش این گروه بر این قرار گرفته است تا خانواده ها را در برابر رسانه ها ایمن کند و به کودکان می آموزد که چگونه با رسانه ها تعامل داشته باشند و تا امروز توانسته ایم گام های خوبی در این باره برداریم.

وی با اشاره به برخی تولیدات این گروه تبلیغی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های انیمیشن که توسط گروه کودک و رسانه ساخته شد «ریشه در خاک» بود که موضوع آن عزت نفس دخترها است که توانست جایزه جشنواره بین المللی حجاب اصفهان را به خود اختصاص دهد.

مسؤول گروه تبلیغی کودک و رسانه در ادامه ابراز کرد: یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود در حوزه تربیت کودکان، عدم آشنایی با فرآیند جذب آنان است و ما از اطلاعات روز عقب هستیم، اگر امروز رسانه غالب تولیدات تصویری باشد ما در حال فتح سنگر قبلی هستیم و همین موضوع باعث شده تا نتوانیم به خوبی در این عرصه موفق باشیم.

شریعتی تأکید کرد: در خط مقدم این عرصه تک تیرانداز زیاد داریم اما جبهه ما فاقد آرپیچی زن است و همین ناهمگونی، عاملی برای عدم تعادل در بخش تولیدات رسانه ای مرتبط با حوزه کودک شده که نیاز است تا برنامه ریزی خوبی صورت بگیرد تا فعالیت در این حوزه متناسب با نیازهای جامعه و مبتنی بر فناوری روز باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت دفتر تبلیغات از گروه تبلیغی کودک و رسانه خوب بوده و همین موضوع موجب دلگرمی ما شده است و اگر این حمایت ها حتی به صورت معنوی ادامه یابد سبب جذب افراد مختلف به فعالیت های تبلیغی در حوزه های مختلف تبلیغ نوین می شود./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات