۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۹۴۸۸۷
۱۵ اردیبهشت ماه صورت می گیرد؛

رقابت ۲ هزار متقاضی برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی

مدير حوزه علميه خراسان شمالي با اشاره به برگزاري آزمون ورودي حوزه علميه در پانزدهم اردیبهشت‌ماه، گفت: جمعه هفته جاری بيش از دو هزار داوطلب در آزمون کتبی پذیرش مدارس علمیه استان شرکت می‌کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاري مكي، مدير حوزه علميه خراسان شمالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه استان در روز جمعه هفته جاری، اظهار کرد: آزمون ورودی حوزه استان، در سه مقطع پایه نهم (دوره اول متوسطه) و دیپلم و کاردانی، روز جمعه پانزدهم ارديبهشت در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: متقاضيان می‌توانند از ششم تا پانزدهم ارديبهشت كارت ورود به جلسه خود را از سايت مديريت حوزه علميه خراسان به نشاني ttp://hozehkh.com دريافت كنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بيان اينكه یکی از بهترین راه‌ها برای تحصیل، ورود در مقوله علوم اسلامی و پیشرفت در این راه است، اظهار داشت: شركت بيش از دو هزار داوطلب در آزمون ورودی حوزه علميه خراسان شمالی نشان از اقبال روزافزون علاقه‌مندان به تحصيلات حوزوي دارد.

وي با تأكيد بر اينكه آغوش حوزه‌های علمیه همیشه به روی علاقه‌مندان به تحصیل در این مدارس باز است، افزود: به دليل استقبال روزافزون متقاضيان تحصيل در حوزه، مدت‌زمان ثبت‌نام در آزمون کتبی تمديد شد؛ چرا كه ابتدا مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی حوزه خراسان شمالی از 15 بهمن سال گذشته تا 15 فروردين سال 96 تعيين شده بود كه زمان آن تا نهم ارديبهشت امسال تمديد شد.

حجت‌الاسلام سالاري مكي اضافه كرد: در طي مدت ثبت‌نام بیش از 2 هزار نفر برای شرکت در این آزمون نام‌نویسی کردند كه این تعداد شامل 665 خواهر و هزار و 335 برادر است.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اينكه زمان اعلام نتايج آزمون هشتم خردادماه سال جاري است، خاطرنشان كرد: زمان انجام مصاحبه از قبول‌شدگان در آزمون کتبی 28 خرداد بوده و زمان اعلام نتايج نهايي هم بيستم تیرماه امسال است.

وي با تأكيد بر اينكه پذيرش قطعي منوط به قبولي در تمام مراحل پذيرش حوزه است، افزود: انتخاب افراد باهوش و بااستعداد علمی مناسب و دارا بودن حسن معنوی و اخلاقی که لازمه کار بزرگ روحانیت است، از جمله مباحث مهم در پذیرش طلاب جوان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام سالاري مكي اضافه كرد: در اين راستا در کنار آزمون و مصاحبه، دوره تثبیت را هم برای ورودی‌های حوزه برگزار می‌کنیم تا علاقه‌منداني كه تمام مراحل پذيرش را گذرانده‌اند با شناخت درست از حوزه پا به این عرصه گذاشته و در مقابل، ما هم شناختی از این بزرگواران داشته باشيم.

وي ادامه داد: سال گذشته هزار و ۸۰۰ نفر در مرحله نخست پذیرش حوزه‌های علمیه در استان ثبت‌نام کردند که در نهایت از اين تعداد ۲۸۰ نفر پذیرش قطعي شدند؛ اما اميدواريم امسال تعداد بيشتري بتوانند جذب مدارس علميه استان شوند.

مدیر حوزه علميه خراسان شمالي درباره امتیازاتی که حوزه برای داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در حوزه‌های علمیه قائل شده است، اظهار داشت: متقاضیان داراي مدرک پايه نهم و دهم(دوره اول متوسطه) با معدل 18 و بالاتر، ديپلم و كارداني با معدل 17 و بالاتر، متقاضيان داراي مدرك كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري با حداقل معدل 12 و حافظان كل قرآن کریم از حضور در آزمون كتبي معاف هستند.

گفتني است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال بوده و در سال تحصیلی جاری هزار و 450 طلبه خواهر و برادر در این مدارس مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات