۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۸۸۲۸۰
آيت الله نمازي:

اقتدار كشور در گرو قدرت نظامي و اقتصادي است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: اقتدار هركشور و ملتي در گرو بهره مندي از دو ركن اساسي اقتدار نظامي و اقتدار اقتصادي است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش حبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم با تبريك سال نو و با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال ‹‹اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال از سوي رهبر معظم انقلاب، گفت: اقتدار هر كشور و ملتي در گرو بهره مندي از دو ركن اساسي اقتدار نظامي و اقتدار اقتصادي است.

وي افزود: اگر كشوري به لحاظ نظامي ضعيف باشد، مورد طمع و تجاوز كشورهاي سلطه طلب قرار خواهد گرفت و اگر كشور به لحاظ اقتصادي نيز ضعيف باشد، نيازمند ديگران و ذليل در برابر كشورهاي ديگر خواهد بود، به همين علت در صدر اسلام منافقين پيامبراكرم(ص) را تحريم اقتصادي كردند تا ایشان تنها باشد و نتواند رسالت خود را انجام دهد.

آيت الله نمازي يادآور شد: ملت ايران اسلامي استقلال اقتصادي و اقتدار نظامي خود را طي 8 سال دفاع مقدس با وجود پشتيباني غرب و شرق از صدام به نمايش گذاشت و با رهبري امام، وحدت ملي، انسجام ملي و رشادت هاي جوانان غيور و متعهد و انقلابي موفق شد در برابر دشمن به پيروزي برسد.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: مادران رزمندگان اسلام طي 8 سال دفاع مقدس فرزندان خود را براي رفتن به جبهه ها تشويق كردند و در سايه فداكاري هاي ملت ايران 8 سال در برابر استكبار جهاني مقاومت كردند و خداوند نيز رحمت خود را به ملت مقاوم ايران نازل كرد و به پيروزي رسيدند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه امام راحل هيچگاه اعتقادي به رابطه با آمريكا و استكبار جهاني نداشتند، گفت: امروز نيز رهبر معظم انقلاب و ملت ايران با نفي رابطه با آمريكا، با وجود تحريم هاي ظالمانه آمريكا و استكبارجهاني مقاوم و استوار در برابر دشمن ايستاده و تسليم نشده است.  

به گفته وي، ملت ايران، ملت ثروتمند و قوي است و نيازي به آمريكا و استكبار جهاني ندارد از اين رو، ايران اسلامي امروز با ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي قابل مقايسه نيست و توسعه 6 برابري راه هاي كشور، افزايش ظرفيت بنادر، افزايش 30 برابري سدهاي مخزني كشور، افزايش 30 برابري محصولات پتروشيمي تنها بخشي از پيشرفت هاي كشور است.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين به پيشرفت هاي نظامي ايران نيز اشاره و خاطرنشان كرد: امروز نيروهاي سه گانه هوايي و دريايي و زميني جمهوري اسلامي از پيشرفته ترين سلاح هاي نظامي برخوردار هستند به طوري كه تنها موشكهاي بالستيك جمهوري اسلامي سبب خشم آمريكا شده و تحريمهاي جديدي را عليه ايران به دليل داشتن موشكهاي بالستيك اعمال كرده است.

آيت الله نمازي، اقتدار نظامي جمهوري اسلامي ايران را عامل بازدارنده دشمن دانست و تأكيد كرد: آمريكا سالها است كه از گزينه هاي روي ميز عليه ايران استفاده مي‌كند اما هيچگاه جرأت اجراي هيچكدام از گزينه هاي نظامي روي ميز خود را عليه جمهوري اسلامي ايران نداشته است چرا كه آنها پي به اقتدار نظامي ايران برده و مي‌دانند اگر كوچكترين تعرضي داشته باشند، ايران اسلامي كاري خواهد كرد كه پشيمان شوند.

وي از نيروي انساني، به عنوان يكي ديگر از عوامل قدرت جمهوري اسلامي ايران نام برد و يادآور شد: ايران اسلامي در حال حاضر از 10 ميليون نفر دانش آموخته دانشگاهي و 33 ميليون نفر نيروي جوان و به لحاظ داشتن نفت و گاز نيز رتبه اول جهان را دارد و به همين دليل مورد طمع آمريكا و استكبار جهاني است و اين در حالي است كه ايران به دنبال پيشرفتهاي همه جانبه و استقلال از قدرتهاي سلطه‌گرجهاني، شكوفايي استعدادها، رهايي كشور از آسيبهاي اجتماعي و عزت و امنيت و اقتدار ملي است.

به گفته وي، رسيدن به اين اهداف نيازمند اتحاد ملي، فرهنگ انقلابي، مسؤولان شجاع و فعال، اقتصاد و توليد قوي و مديريت كارآمد و توانايي هاي داخل كشور است.

انتخابات داراي سه ركن، فقه، اخلاق و قانون انتخاباتي است

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به در پيش رو بودن دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي، گفت: انتخابات داراي سه ضلع و سه ركن، فقه انتخابات، اخلاق انتخاباتي و قانون انتخاباتي است كه مردم، كانديداها، مسؤولان و مجريان و برگزاركنندگان انتخابات بايد اين سه عنصر و اين سه ركن را رعايت كنند.

وي انتخابات را ركن و اساس مردم سالاري ديني دانست و با مهم خواندن انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: ملت ايران بايد در انتخابات بدرخشد و حضور همه واجدان شرايط راي در انتخابات يك واجب سياسي و شرعي است.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: در انتخابات ميزان راي ملت است و گروه ها و احزاب بايد بدانند هيچكس حق دخالت در انتخابات را ندارد و انتخابات بر اساس و روال قانون اساسي و شرح وظايفي كه دولت، وزارت كشور و شوراي نگهبان دارد بايد برگزار شود و بايد مُرّ قانون اعمال شود و راي مردم هرچه باشد معتبر است و همه بايد تبعيت كنند و ملت ايران در انتخابات سرافراز خواهد بود و دشمنان ملت مانند گذشته هيچ غلطي نمي توانند بكنند.

آنهايي‌ كه پدربزرگ داعش بودند امروز در برابر داعش عاجز شده اند

نماینده مجلس خبرگان رهبري در ادامه عمليات روز گذشته در مقابل پارلمان انگليس را سبب به وحشت انداختن دولتمردان اروپا و آمريكا دانست، و گفت: آنهايي كه پدربزرگ داعش بودند امروز در برابر داعش عاجز شده اند و اين در حالي است كه آنها داعش را توليد و پشتيباني كردند و آل سعود را تجهيز كردند، اما امروز داعش در آمريكا و اروپا براي خودشان تهديد شده است.

وي افزود: در عمليات تروريستي مقابل پارلمان انگلستان كه 5 كشته و 40 زخمي  برجاي گذاشت، رييس جمهور آمريكا بلافاصله در تماس تلفني با نخست وزير انگليس ابراز همدردي كرد و حمايت و همكاري واشنگتن را براي مقابله با حملات تروريستي اعلام كرد و اين در حالي است كه آنها با در اختيار گذاشتن ميلياردها دلار به آل سعود، ملت و دولت يمن را نابود كردند.

آيت الله نمازي حمله ارتش يمن به نظاميان سعودي را مهم قلمداد كرد و گفت: ارتش يمن در اين حمله 40 نظامي و افسر ارشد آل سعود را به هلاكت رسانيد.

وي يادآور شد: يك افسر خاورميانه شناس بازنشسته ارتش اسرائيل در سخراني خود در دانشگاه اعلام كرده است، خاندان آل سعود با آتش بازي مي كنند و جوانان عربستان به دنبال انقلاب در عربستان هستند./201/1307/ب1

ارسال نظرات