۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۸۸۱۴۷
آيت الله نمازي:

افرادی وارد انتخابات شوند که غصه اسلام و مردم را داشته باشند

آيت الله نمازي گفت: در اسلام امت اسلامي مطرح است و افرادي بايد وارد عرصه انتخابات شوند كه غصه اسلام و امت و ملت را داشته باشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي در حسينيه حضرت علي اكبر(ع) كاشان در ديدار نوروزي مديران نهادها و ادارات شهرستان كاشان، با اشاره به اينكه يكي از سنت هاي شناخته شده زيارت مومنان است، گفت: روايت است، هركس برادر مومن خود را در خانه اش زيارت كند مانند كسي است كه خدا را در عرش زيارت كرده است.

وي همچنين با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان سال ‹‹اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال›› از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: توليد و اشتغال دو ركن و مشكل همه جوامع بشري به ويژه كشور ايران است و اين نامگذاري از سوی رهبر معظم انقلاب براساس شرايط حاكم بر كشور است كه بايد خداوند را به خاطر داشتن نعمت بزرگ و بي بديل و بي نظير ولايت و امامت شاكر بود.

آیت الله نمازی رهبري در ايران را نعمت بزرگي دانست و با بيان اينكه چند رهبر را مي توان در دنيا معرفي كرد كه در تدين، تقوا، زهد، بي اعتنايي و بي رغبتي به دنيا و مظاهر و زخارف دنيا مشابه رهبر معظم انقلاب اسلامي باشد، اظهار داشت: عزت هر ملت در سايه عظمت رهبري آن است چرا كه اگر امروز دنيا در منجلاب و فساد و بي بندباري غوطه ور شده به دليل فقدان رهبر شايسته و مصلح است.

نماينده ولي فقيه در كاشان عزت جامعه را در گرو دو عنصر رهبري و ملت و امت، دانست و یادآور شد: در اسلام نيز دو ركن رهبري و امامت و امت است، بنابراين خداوند اول ولايت و امامت و رهبري را معرفي مي كند و در ادامه امت را كه اين دو ركن عامل اقتدار امت الهي و توحيدي است.

آيت الله نمازي گفت: خداوند اين دو نعمت را به شيعيان جهان به ويژه ملت ايران عنايت كرده است و تقدير و مصلحت الهي بوده كه مرد بزرگي به نام روح الله خميني را براي نجات اسلام و امت و ملت ايران تربيت كند، چرا كه شيعه 14 قرن در انزوا و تحت سلطه سلاطين بود و هيچگاه به شيعه ميدان ندادند تا در رأس حكومت باشد، اما حكمت الهي اين بود كه در مقدمه ظهور مصلح و منجي بشريت امام زمان(عج) يك انقلابي مشابه انقلاب امام عصر(عج) به مردم معرفي شود.

وي افزود: انقلاب اسلامي ايران شباهت هاي زيادي با حكومت امام عصر(عج) حكومتي كه توصيف اش از سه امام معصوم به ما رسيده است دارد ‹‹اَللّهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَيکَ فى دَوْلَةٍ کَريمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَ اَهْلَهُ، وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَ اَهْلَهُ، وَ تَجْعَلُنا فيها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ، وَ الْقادَةِ اِلى سَبيلِکَ، وَ تَرْزُقُنابِها کَرامَةَ الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ›› اين دولت كريمه داراي نشانه هايي است ‹‹تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ›› نخستین نشانه دولت كريمه اين است كه عامل عزت امت اسلام است كه انقلاب اسلامي ايران همين گونه بود.

آيت الله نمازي ادامه داد: دولت كريمه دولتي است كه ‹‹وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ›› هم عامل عزت اسلام است و هم عامل ذلت جبهه نفاق باشد كه انقلاب اسلامي ايران اينگونه بود و براي اينكه ايران جايي براي نفاق و منافقين نبود همه منافقين به پاريس و آمريكا رفتند و از آنجا عليه ايران و اسلام توطئه مي‌كنند.

وي اظهار داشت: دولت كريمه دولتي است كه ‹‹وَ تَجْعَلُنا فيها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِکَ وَ الْقادَةِ اِلى سَبيلِکَ، وَ تَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ›› عامل عزت اسلام و ذلت نفاق و سبب هدايت امت اسلامي مي شود.

اقتصاد مقاومتي در عصر ظهور تحقق پيدا مي‌كند

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه منظور از دولت كريمه حكومت امام زمان(عج) است، افزود: امام زمان كه ظهور مي‌كند اسلام و مسلمين عزيز و نفاق و منافقين ذليل مي شوند و ميدان مانور براي اهل توحيد و اهل ايمان باز مي شود و ديگر از نفاق و فقر و ذلت خبري نيست.

وي با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتي در عصر ظهور تحقق پيدا مي‌كند، گفت: در عصر امام زمان خبري از فقر و فقير نيست و آنهايي كه زكات بر آنها واجب است هرچه دنبال فقير مي گردند پيدا نمي‌كنند چرا كه غناي مطلق و امنيت مطلق است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي مشابه دولت كريمه است، یادآور شد: انقلاب اسلامي ايران به ملت ايران عزت بخشيد و جوانان، دانشجويان، روحانيت و حوزه هاي علميه بايد تاريخ گذشته ايران را مطالعه كنند تا بدانند ما كي بوديم و در گذشته در كجاي تاريخ بوديم و امروز در كجاي تاريخ قرار داريم و اين اقتدار ايران اسلامي است كه نقطه مقابل استكبار جهاني است.

پست ها و مقام ها را بايد به كساني داد که آنرا نمي‌خواهند

وي در ادامه با اشاره به اينكه امروز عصر حساسي است و همه بايد مراقب باشند و به دنبال منافع فردي و گروهي و جناحي و حزبي نباشند، خاطرنشان کرد: در اسلام تنها يك حزب بيشتر وجود ندارد و آن حزب الله است.

به گفته وي، گروه هاي سياسي و احزاب، اگر در چارچوب حزب الله تعريف شوند، مورد قبول و تأييد هستند اما اگر پاي خود را فراتر از دايره جغرافيايي حزب الله قرار دهند محكوم به شكست هستند.

آيت الله نمازي تأكيد كرد: عملكرد مثبت ما است كه سبب خواهد شد شاخ و برگهاي شجره طيبه توحيد همه دنيا را فرا گیرد، بنابراين بايد مراقب بود تا هواي نفس به عنوان تكليف شرعي بر ما حكومت نكند و مدعي شويم تكليف شرعي من بوده تا به عنوان كانديداي مجلس، رياست جمهوري و يا شوراي شهر باشم.

وي با اشاره به اينكه ملت ايران در آستانه دو انتخابات مهم رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي است، متذكر شد: پست ها و مقام ها را بايد به كساني داد كه پست و مقام نمي‌خواهند و مسؤوليت را به كساني داد كه شهوت پست و مقام و منصب و صندلي را ندارند، چرا كه افر ادي كه عاشق پست و مقام و صندلي رياست هستند همه تلاش و هم و غم آنها براي حفظ ميز صندلي خواهد بود.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: ميدان را براي معدود افرادي كه كارآيي و تجربه و تخصص و انگيزه خدمت به خلق را دارند باز گذاشته تا مشكلات كشور را حل كنند نه اينكه به دنبال حل مشكلات خود و اقوام و دوستان خود باشند، چرا كه در اسلام قوم و دوست مطرح نيست، بلكه در اسلام امت اسلامي مطرح است و افرادي بايد وارد عرصه انتخابات شوند كه غصه اسلام و امت و ملت را داشته باشند.

آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: افرادي بايد به عرصه انتخابات وارد شوند که خود را قرباني اسلام كنند نه اينكه اسلام را قرباني خود كنند و يا انقلاب اسلامي را قرباني منافع شخصي كنند.

وي با تأكيد بر اينكه رمز پيروزي جبهه توحيد اين است كه افراد خود را قرباني اسلام و جبهه توحيد كنند و اميرمومنان(ع) نيز فداي شجره توحيد شد، گفت: اگر اين روحيه و تفكر و منش در جامعه ما از سوی افرادي كه مدعي تصدي به خدمت خلق هستند احيا شود، همه مشكلات حل است، اما اگر به دنبال اسم و رسم و موقعيت و مقام و نام و نان باشيم محكوم به شكست هستيم./201/1307/ب1

ارسال نظرات