۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۵۴۶۲
مسؤول گروه تبلیغی نشانه مطرح کرد؛

تولید محتوای مناسب زمینه مغفول تولیدات رسانه ای

مسؤول گروه تبلیغی نشانه ورود طلاب به عرصه تبلیغ رسانه ای را مهم برشمرد و تولید محتوای مناسب دینی را مهم ترین زمینه فعالیتی طلاب دانست.
تبلیغ نوین

حجت الاسلام سیدمحمدحسین هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نحوه شکل گیری گروه تبلیغی نشانه عنوان کرد: این گروه تبلیغی با حضور جمعی از طلاب فیلم ساز که عمدتاً در حوزه مستندسازی مشغول به کار هستند، از 5 ماه پیش و با دریافت مجوز خود از دفتر تبلیغات اسلامی، فعالیت خور را آغاز کرده است.

وی افزود: ساخت فیلم و مستند پیرامون فعالیت های تبلیغی طلاب و نیز زندگی علما از عمده فعالیت های ما است که در این عرصه بیش از 20 طلبه فیلم ساز در حال همکاری با ما هستند.

مسؤول گروه تبلیغی نشانه تصریح کرد: معروف ترین اثری که توسط گروه نشانه ساخته شد مجموعه سفیران هدایت است که در 40 قسمت برای شبکه سوم سیما ساخته شد و همچنین 2 مجموعه 20 قسمتی نیز برای شبکه افق ساخته شد.

وی با اشاره به برخی دیگر از آثار این گروه تبلیغی خاطرنشان کرد: ساخت مستندهای تک قسمتی درباره طلاب از دیگر زمینه های فعالیتی گروه نشانه است و تاکنون مستندهایی درباره حجت الاسلام آل اسحاق که یک طلبه فعال در زمینه طب گیاهی است ساخته شده و مستندهایی درباره طلابی که در فعالیت های ورزشی و رزمی حضور دارند نیز از آثار تولید شده توسط این گروه است.

حجت الاسلام هاشمی اضافه کرد: آثار ما در جشنواره های محتلف به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده اند به عنوان مثال در جشنواره هنرهای آسمانی دوره گذشته، اثری با عنوان«نامه بارانی» که درباره نذر یکی از طلاب برای تبلیغ در مناطق محروم است که بعد از گرفتن حاجت، سال های بعد نیز در همان منطقه به تبلیغ جهادی می پردازد، برگزیده این جشنواره شد و یا در جشنواره امسال تله فیلم«خاک» که یک فیلم بلند داستانی 90 دقیقه ای با موضوع دفاع مقدس می باشد نیز در ردیف آثار برگزیده این جشنواره قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: جشنواره هایی مانند سینما حقیقت، عمار، روحانی در قاب سینما و دیگر جشنواره ها، بارها از آثار ما تجلیل کرده اند و اثری با نام «شمعی در خاموشی» که حضور جهادی طلاب در یکی از روستاهای محروم ایلام را طی 5 سال به تصویر می کشد که پس از این مدت تحولات عظیمی در آن منطقه رخ می دهد، از آثار برجسته گروه نشانه است.

مسؤول گروه تبلیغی نشانه با مهم برشمردن ورود طلاب به عرصه تبلیغ رسانه ای اظهار کرد: ورود طلاب به واسطه جنبه معنوی و تسلط علمی می تواند در بخش پژوهشی فیلم و تولید محتوای مناسب برای تولید آثار فاخر و ارزشی بسیار حائز اهمیت باشد و با توجه به نقیصه ای که در این بخش وجود دارد، اگر طلاب توان خود را بر فعالیت در این موضوع متمرکز کنند نتایج خوبی حاصل می شود./872/ت302/ی

ارسال نظرات