۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۴۷۹۳۶۲

رونمایی چند طرح از مطالبات رهبر انقلاب در مدرسه علوی قم

حجت الاسلام گودرزی از رونمایی چند طرح از مطالبات رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه علوی قم با هدف آشنایی بیش از پیش طلاب با اندیشه های رهبری خبر داد.
علوی
علوی علوی مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان با حضور رهبر انقلاب

حجت الاسلام مجتبی گودرزی مسؤول کانون اندیشه ولایت حوزه علمیه علوی قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با رونمایی از چند طرح از مطالبات رهبری در این مدرسه، گفت: آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب از مهم ترین اهداف رونمایی از مطالبات رهبری است.

وی افزود: آشنایی با صحبت های مقام معظم رهبری در سه سطح یک، دو و سه به طور هماهنگ و برنامه ریزی شده انجام می شود تا طلاب بتوانند طبق برنامه ریزی های به عمل آمده در این سه سطح شرکت کنند تا بتوانند کتاب ها و آثار رهبر انقلاب را بخوانند.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به این که آشنایی اجمالی با طرح کلی اندیشه اسلامی را طلاب در سطح یک، می گذرانند، ابراز داشت: شیوه های پژوهشی و کامل کردن منظومه فکری طلاب از مطالبات رهبری برای طلاب در سطح دو برنامه ریزی شده که طلاب بتوانند با مراحلی به این شیوه پژوهشی دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: طلابی که در سطح یک و دو موفق شدند و توانسته اند مراحل قبلی را با موفقیت پشت سر بگذارند به سطح سه راه پیدا می کنند.

ضرورت پیگیری مطالبات رهبری از سوی طلاب

مسؤول کانون اندیشه ولایت در مدرسه علوی با بیان این که طلاب در سطح سه این طرح، برای تربیت مربی و محقق شدن، مراحلی را پشت سر می گذارند، اظهار داشت: کسانی که بتوانند به خوبی سطح یک، دو و سه را طی کنند، می توانند مطالبات رهبری را برای دیگران نیز تبیین کنند.

وی تأکیدکرد: یکی از وظایف طلاب در حوزه های علمیه این است که مردم را با دین اسلام آشنا کنند و بتوانند آنچه که پیامبر اسلام فرموده را به مردم بیان کنند تا مردم در زندگی خود به خطا و اشتباه نروند.

حجت الاسلام گودرزی با اشاره به این که طلاب باید اندیشه انقلاب اسلامی را بفهمند، تصریح کرد: استفاده های شخصی از دین و صحبت های رهبری، از مشکلات جامعه ماست که اگر هر فردی برای خود در این کشور تصمیم بگیرد، کشور به طرف نابودی می رود.

وی ابراز داشت: ضرورت آشنایی با تفکرات رهبر انقلاب برای همه طلاب در حوزه های علمیه، به یقین رسیده است و طلاب باید بخشی از وقت خود را برای آشنایی با ملاک های دین اسلام که رهبر انقلاب آن ها را بیان کرده است، قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب در جبهه انقلابی باید از منابع دینی به مردم دین یاد دهند، ابراز داشت: بهترین منبع برای شناخت دین در عرصه های سیاسی و اقتصادی، را باید در فرمایشات رهبر انقلاب جستجو کرد.

وی در پایان گفت: در صورت هماهنگی قصد داریم این طرح را در دیگر مدارس علمیه شهر قم، گسترش دهیم تا طلاب بتوانند با صحبت های رهبری و ملاک های ایشان در زمینه های مختلف سیاسی یا اقتصادی، آشنا شوند./9707/ت302/ج

ارسال نظرات