۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۷۹۳۶۱
به مناسبت ایام‌الله دهه فجر؛

کوثر انقلاب اسلامی و تکاثر استکبار جهانی

جان‌مایه نهضت امام خمینی(ره) و حرکت توفنده و کوبنده ملت ایران کوثرگرایی و تکاثرستیزی است، امام کوثرگرا از همان آغاز به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به ما یاد داد که هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آدم تا خاتم و از خاتم تا آخر عالم، دو جریان در برابر همه صف‌آرایی داشته و آبشان به یک جوی نرفته است؛ یکی جریان حق که آب حیات است و حیات طیبه و درخت سرسبز و پربار و همیشه‌بهار و دیگری جریان باطل که حیات روی آب است و معیشت خشک و درخت پرخار و بی‌ثمر و نابکار.

قرآن کریم جریان حق را در واژه «کوثر» ترسیم کرده و جریان باطل را در عنوان «تکاثر»، کوثر و تکاثر از یک ریشه‌اند و آن کثرت است؛ لکن کوثر جریان رو به گسترش به سمت فضیلت‌ها، کمال‌ها، آرمان‌ها و دریک سخن به سمت خدا و قله عبودیت است.

اما تکاثر جریان زیاده‌خواه و سیری‌ناپذیر و زیاده‌طلب و در یک کلام روحیه بروز و ظهور منیّت‌ها و خودخواهی‌ها و خیانت‌ها است.

قرآن جریان حق و کوثر را به آب مانند کرده و جریان باطل و تکاثر را به کف روی آب، آب چون نافع است می‌ماند و ماندگار است؛ اما حباب و کف روی آب چون باطل و بی‌ریشه و درون‌تهی بوده و فناپذیر و بی دنباله است؛ به همین دلیل در فرهنگ قرآن کوثر و ابتر در برابر هم و هر کدام یک‌بار به کار رفته است.

در طرف مقابل عصاره سوره کوثر این است که جریان کوثر هدیه و عطیه الهی به انبیا بوده که گل سرسبد و عصاره آنها پیغمبر خاتم است، این جریان در رابطه با خداوند نماد نماز را به همراه دارد و در رابطه با خلق خدا و مردم انفاق دل‌ستان را در پی دارد.

جریان تکاثر هم که همان جریان ابتر است، در سوره تکاثر این‌گونه نموده شده که «الهیکم»؛ یعنی بازدارنده از حق، شمارش عدد مرده‌ها از روی نخوت و تکبر، معاد ستیز و زیاده‌خواه و این دو جریان از ابتدا بوده و تا انتها هم خواهند بود. به قول مولانا: «رگ رگ است این آب شیرین و آب شور/ در خلایق می‌دمد تا نفخ صُور».

انقلاب اسلامی

جان‌مایه نهضت امام خمینی (ره) و حرکت توفنده و کوبنده ملت ایران کوثرگرایی و تکاثرستیزی است، امام کوثرگرا از همان آغاز به ما آموخت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به ما یاد داد که هر چه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم و نیز ماهیت این جریان استکباری و تکاثرگرا را در یک عنوان جامع این‌گونه ترسیم کرد آمریکا شیطان بزرگ است.

مردم ما هم به شایستگی می‌دانستند که پشتوانه و پشتیبان شاه در ایران شیطان بزرگ بود؛ ازاین‌رو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لانه فساد را نشانه گرفتند و مرکز جاسوسی آمریکا را به تصرف خود درآوردند که باز هم امام راحل رهنمود داد و فرمود: این انقلاب از انقلاب اول بزرگ‌تر بود.

امام خمینی

«وَ جَعَلَنی مُبارکا ایْنما کُنْتُ»؛ و مرا هر جا که باشم مبارک ساخته است.

در طول تاریخ بشری دو گونه انسان با دو نوع رفتار متفاوت وجود داشته است؛ انسان‌های مثبت، مبارک، خدمتگزار، مردم‌دار، تأثیرگذار و سازنده نفوس و جامعه بشری که الگوهای شرف آفرین و برکت آفرینند و در برابر آنها انسان‌های منفی، ویرانگر، غارتگر، سوزنده سرمایه‌های انسانی و نفوس جامعه بشری که الگوهای شر آفرین و نکبت آفرینند.

امام باقر (ع) این دو طایفه از انسان‌ها را به زیبایی در قالب تمثیل و تشبیه ترسیم کرده و فرموده است: «ان لله عبادا میامین میاسیر یعیشون و یعیش الناس فی اکنافهم و هم فی عباده مثل القطر و لله عباد ملاعین مناکیر لایعیشون و لا یعیش الناس فی اکنافهم و هم فی عباده مثل الجراد لایقعون علی شی ء الا اتواعلیه».

همانا برای پروردگار بنده‌هایی است پربرکت و بامیمنت که خود خوش می‌زیند و مردم هم در پرتو آنها زندگی خوشی دارند، آنها در میان بندگان مانند بارانند اما در مقابل انسان‌هایی هستند نفرین شده و نکبت‌بار که نه خود زندگی سالمی دارند و نه کسی از زندگی آنها بهره‌ای می‌گیرد، این گروه مانند ملخ هستند که جز نابودی و تبهکاری چیزی ندارند.

حوزه‌های علمی شیعه در میان خود فرهیختگانی را پرورده که صالح و مصلح، طاهر و مطهر، برخوردار از نشاط و نشاط‌آفرین بوده و هستند، اینان مشعل‌دارانی را مانند که همواره راه و آداب رهروی صادقانه و خالصانه را به دیگران آموخته و خود در خط مقدم صداقت و اخلاص بوده‌اند.

افزون بر آن برای رهروان بزرگ راه هدایت مانند پرچم‌داری امین و دیده‌بانی بصیر و دقیق عمل کرده و رهروان کوی دوست را به سرمنزل مقصود رهنمون شده‌اند.

امام خمینی (ره)، این مرد بزرگ و این رهبر عظیم‌الشأن انقلاب و نظام اسلامی جریان کوثرگرای انقلاب را رهبری کرد، این استوانه سترگ بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی هم در برابر فتنه گران و آشوبگران سال‌های آغازین انقلاب مانند کوهی استوار مقاومت کرد و موانع گسترش و پیشرفت انقلاب اسلامی را از مسیر راه زدود.

او مردی از تبار ائمه اطهار (ع) بود که عمر خود را به پای شجره طیبه انقلاب هزینه کرد و همواره مردم را به سمت و سوی دین مبین اسلام و اهداف کلان نظام اسلامی فراخواند.

رهبر معظم انقلاب

پس از ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، راه امام را فرزندی از فرزندان کوثر قرآن تداوم بخشید و این راه را با حضور جانانه، آگاهانه، حکیمانه و فقیهانه در آن جایگاه با قدرت و قوت ادامه داد و فرمود: «من انقلابی‌ام»؛ یعنی روحیه انقلابی که امام به‌عنوان عطیه به مردم داد آن را حفظ می‌کنم و انصافاً حفظ کرد و آن را بالنده و بارور ساخت.

رهبر معظم انقلاب خلف صالح امام به شایستگی خلأ رحلت امام را پر و امید دشمنان و استکبار جهانی را به یأس تبدیل کرد و فرمود: «امام ما باج نداد ماهم باج نمی‌دهیم.»

استکبار جهانی

جریان استکباری به جلوداری آمریکا از همان آغاز پیروزی، جریان مقابله با انقلاب اسلامی و نظام برآمده از رأی ملت و ارزش‌های اسلامی را آغاز کرد، در این مقال تنها فهرستی از کارشکنی‌ها و کینه‌توزی‌های استکبار جهانی را با کد (ت) نشان می‌دهیم:

ترور شخصیت‌های کارآمد نظام اسلامی، تهدید نظامی یاران امام در طبس، تهمت به پاکان، تجاوز به سرزمین ایران اسلامی، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی ازجمله اقدامات خصمانه دشمنان بود؛ اما دشمن با این اقدامات که هر کدام کافی بود یک انقلاب و ملت را از پا درآورد کاری از پیش نبرد.

اما در برابر امت اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه، استقامت جانانه در جنگ دفاع هشت‌ساله، بصیرت افزایی اجتماعی، تولید علم، مدیرت بیداری اسلامی و صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی به دنیا از امانت امام و رهبری امین امام حفاظت کرد و اکنون طفل انقلابی آن روز تولد 38 سالگی خود را جشن گرفته و حیات خویش را تداوم می‌بخشد.

به هوش باشیم که استکبار جهانی از سرعت و شتاب انقلابمان نکاهد، بیدار باشیم که رخنه‌ها و رخوت‌های فرهنگی ما را از اصول انقلابمان جدا نکند و مراقب باشیم که وصیت امام از یادمان نرود که فرمود: «من در میان شما باشم و یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد»./704/9314/ب1

هادی رحیمی کوهستان

ارسال نظرات