۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۹۰۸۲
مسؤول مرکز نخبگان حوزه علمیه خراسان:

حوزه های علمیه در تعمیق، تقویت و نگهبانی انقلاب کوشا باشند

حجت الاسلام نوایی با بیان اینکه براندازی شیعه، عاشورا زدایی و امروزه هم انقلاب زدایی از اهداف شیعه انگلیسی است، به نقش حوزه های علمیه در دوران انقلاب اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه همان طور که انقلاب را پدیدار ساختند در تعمیق، تقویت ونگهبانی آن کوشا باشند
حجت الاسلام نوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر نوایی، مسئوول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان عصر امروز در سلسله جلسات «حوزه انقلابی، پشتیبان نظام اسلامی» که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، به عرصه های تفاوت بنیادی حکومت اسلامی با حکومت های سکولار اشاره کرد و افزود: تفاوت های ساختاری که بین حق و باطل است این تفاوت بین حکومت دینی و حکومت های غیر دینی در همه انواعش تفاوت های اساسی و بنیادی نیز وجود دارد.

گفتمان قرآنی، خصلت انقلاب اسلامی

وی در ادامه با توجه به آیات «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ» و «وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ» به عرصه های تفاوت حکومت اسلامی با حکومت های سکولار اشاره کرد و افزود: مضامینی که در آین دو آیه وجود دارد بیانگر این است که انقلاب اسلامی خصلت هایی بر اساس گفتمان قرآنی دارد.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خداوند در آیه 23 سوره ابراهیم کلمه طیبه را به درخت پاک تعبیر کرده است، ادامه داد: اگر این را با حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی تطبیق کنیم در انقلاب و افراد قابل تطبیق می باشد.

انقلاب اسلامی، هدفش ایجاد حکومت الهی است

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی هدفش ایجاد حکومت الهی است و پیروان این مکتب انسان هایی پاک و لایق هستند، گفت: مثل اعلای این انقلاب افراد صالح و شهدای بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام نوایی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی(ره) درباره انقلاب اسلامی فرمودند: انقلاب ما انفجار نور بود و انقلاب ما را خداوند پیروز کرد، ادامه داد: بحث خداگرایی، مردم گرایی و ارزش گرایی از مسائلی است که در درون انقلاب اسلامی ساخته و تعبیه شده است.

تشابه انقلاب اسلامی به نهضت عاشورای امام حسین(ع)

وی در ادامه به تشابه انقلاب اسلامی به نهضت عاشورای امام حسین(ع) و اینکه انقلاب اسلامی ارتباط تنگاتنگی با نهضت عاشورای امام حسین(ع) دارد، تأکید کرد و افزود: رهبری امام حسین(ع) و پیروان نهضت در آن زمان و رهبری فرزانه انقلاب و ذریه پاک پیغمبر اسلام در این زمان و پیروان نهضت انقلاب، بیانگر تشابه انقلاب اسلامی به نهضت عاشورا است.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه شکل گیری انقلاب عاشورا و طرح نهضت امام حسین (ع) در شرایط تاریخی همه روزه در حال ایجاد موجی در کشورهای اسلامی است، گفت: امروزه در جایی دیده نمی شود وقتی که عاشورا می رسد ابراز احساسات به عاشورا نکنند که این در انقلاب اسلامی ایران تعبیه و قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه اهداف حاکمیت این انقلاب همان اهدافی است که در رسالت پیغمبر گرامی اسلام(ص) بیان شده است، گفت: این اهداف را می توان در قرآن کریم و در فرمایشات امام خمینی(ره) یافت.

حجت الاسلام نوایی با بیان اینکه خباثت دشمنان و جبهه مخالف با انقلاب اسلامی ایران، با نهضت عاشورا همسانی دارد، ادامه داد: جبهه ای که به مخالفت با نهضت عاشورا پرداخته است دمادم با نهضت عاشورا در حال مخالفت است.

نقش حوزه های علمیه در انقلاب اسلامی

وی در ادامه با بیان اینکه براندازی شیعه، عاشورا زدایی و امروزه هم انقلاب زدایی از اهداف شیعه انگلیسی است، به نقش حوزه های علمیه در دوران انقلاب اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه به عنوان کسانی که انقلاب مولود درون حوزه ها بوده است همانطور که انقلاب را پدیدار ساختند در تعمیق، تقویت ونگهبانی آن کوشا باشند.

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در ادامه به تطبیق حکومت اسلامی با حرکت های جدید جهانی معاصر اشاره کرد و ادامه داد: سکولاریسم در حال مرگ است و اگر شرایط امروزی دنیا را با دقت نگاه کنیم مشاهده می شود که زمان مرگ سکولاریسم فرا رسیده است.

وی در پایان با اشاره به آیه «وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍ» گفت: دلیل مرگ سکولاریسم در این آیه بیان شده است و حرکت سکولاریسم، لیبرالیسم و اومانیسم امروز راه به جایی نمی برند./859/201/ب2

ارسال نظرات