۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۷۸۶۳۳
آیت الله آ‌ملی لاریجانی:

هدف دشمن از نفوذ براندازی نظام است

رییس قوه قضائیه با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی دشمنان، گفت: برخی آن را باور نکرده و توهم دانستند، امروز نیز برخی آن را باور نمی‌کنند.
آیت الله آملی لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صادق لاریجانی رییس قوه قضائیه امروز در همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: امروز مساله نفوذ اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که نتایج زیادی به دنبال دارد.

وی افزود: اینکه غرب به وسیله نفوذ برای انقلاب بازدارندگی ایجاد می‌کند امری روشن است، بنابراین ما باید بحث نفوذ را باور کرده و آن را در سطوح مختلف مطرح کنیم، اما متاسفانه برخی آن را باور نکردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه نفوذ از طرق مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رخ می‌دهد، اظهار داشت: مومنان هیچ‌گاه از تهدید نظام سلطه نمی‌ترسند چرا که خود را در پناه خدا می‌بینند، اگر دشمنان نظام پس از پیروزی انقلاب با وجود همه توطئه‌ها نظیر جنگ تحمیلی یا تحریم نتوانستند بر ما غلبه پیدا کنند در سایه ایمان مردم به خدا بوده است.

رییس قوه قضائیه افزود: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان برای نابودی نظام جمهوری اسلامی روزشماری داشتند اما امروز در این تفکر هستند که با این نظام قدرتمند چه کنند، نظامی که قدرت اول منطقه است.

وی با اشاره به چرایی نفوذ نظام سلطه، اظهار داشت: امروز کشور ایران قدرت نظامی بسیار قوی دارد و در منطقه حرف اول را می‌زند اما هدف دشمن از نفوذ علت مهمتری دارد و آن مبنای توحیدی نظام است که سبب انسجام و تأثیرگذاری بر سایر ملل دنیا است.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: بر اساس اصل دوم قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه توحید شکل گرفته که سبب انسجام و اتحاد امت اسلامی می‌شود، این امر برای دشمنان خوشایند نیست، به همین علت دنبال نابودی نظام هستند، بنابراین ما باید مساله نفوذ را جدی گرفته و آن را برای همه اقشار جامعه تبیین کنیم.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه برای مقابله با مسأله نفوذ باید به قرآن مراجعه کنیم، گفت: برای مقابله با نفوذ دشمن باید نگاه توحیدی داشت که این امر در مراجعه به قرآن و اهل‌بیت(ع) امکان‌پذیر است، دیدگاه قرآنی سبب بصیرت و بیداری انسان می‌شود.

وی افزود: زندگی قرآنی با نگاه توحیدی دارای نظریات بسیار قوی است که می‌تواند با ظرفیت تحرک عمومی، مومنان به این کتاب را متحد گرد هم جمع کرده و همه را به صحنه آورد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا بنا شده است، به همین دلیل دشمنان از نظام در هراس هستند، و تلاش دارند از طریق نفوذ کشور ما را نابود کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: اگر دشمنان حزب‌الله لبنان را ترویست معرفی می‌کنند بر اساس همین ترس از نگاه توحیدی فرزندان شیعه است که تعالیم و آموزه‌های اسلام را فراگرفتند، همین مسأله در کشورهایی نظیر یمن، سوریه و افغانستان نیز به وجود آمده است.

رییس قوه قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران  مقابل نفوذ نظام سلطه در منطقه ایستادگی می‌کند، ابراز کرد: امام راحل با نگاه توحیدی استقامت کرده و فرمودند که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند، همین امر سبب ترس و هراس سلطه‌گران شده که بی‌علت نیست.

وی با بیان اینکه سکولار دین را از سیاست و اقتصاد جدا می‌کند، عنوان کرد: سکولار با ترویج مصرف‌گرایی و تولید بیشتر صرفا به دنبال کسب ثروت برای خود است، به عنوان مثال امروز تولید انبوه موبایل یا تبلت و به دنبال آن ایجاد فضای مجازی فرصت فکر کردن را از جوانان گرفته است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به نظام توحیدی اعتقاد دارد، گفت: غرب پس از دوره رنسانس خدا را کنار گذاشته و انسان‌محور شد، بنابراین ما با تفکرات تجددمآبانه و اومانیستی غرب نمی‌توانیم به جایی برسیم، ما باید از عقلانیت قرآنی استفاده کنیم که با مطرح کردن اولی‌الالباب به حق توجه دارد.   

رییس قوه قضائیه عنوان کرد: همانگونه که سالها پیش رهبر معظم انقلاب از شبیخون فرهنگی دشمنان خبر دادند و برخی آن را باور نکرده و توهم دانستند، امروز نیز برخی نسبت به اصل نفوذ تردید داشته و آن را باور نمی‌کنند.

وی افزود: نفوذ منافذ زیادی دارد که هدف آن براندازی نظام است، در دوره اصلاحات و غیر آن برخی برای عبور از خطوط قرمز تز روشنفکران را مطرح می‌کردند، در دوره اصلاحات مسؤولان با سفر به خارج سخنان و مقالات سکولاری روشنفکران غربی را هدیه گرفته با رنگ و لعابی زیبا در کشور ترویج می‌دادند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در پایان با بیان اینکه آن زمان سکولاریسم ترویج داده می‌شد، خاطرنشان کرد: در همان زمان درباره ترویج سکولاریسم در کشور، وزیر ارشاد کشور مقابل رهبر معظم انقلاب گفت: من وظیفه‌ای ندارم این موارد کار حوزه علمیه است، و برخی می‌گفتند نباید این همه وظیفه بر دوش دین گذاشته شود./807/پ201/ص

ارسال نظرات