۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۷۸۱۹۶
تولیت مسجد مقدس جمکران:

احیای فرهنگ شهادت از دستاوردهای امام راحل است

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای امام احیای فرهنگ شهادت بود، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های رهبر کبیر انقلاب در راه احیای این ارزش این است که امام خودشان جلودار و پیشتاز نهضت بودند.
تولیت مسجد مقدس جمکران حجت الاسلام رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، در همایش شهدای مدافع حرم و ویژه برنامه ولادت حضرت زینب(س) شامگاه پنجشنبه 14 بهمن در حرم رضوی ضمن گرامیداشت شهدای مدافع حرم و تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و ایام ولادت عقیله بنی هاشم گفت: روزگاری در جهان اسلام و تشیع کسانی که حاضر می شدند برای دین و امام زمان خودشان جانفشانی کنند اندک شمار بودند.

وی افزود: به گواهی تاریخ بعد از حادثه عاشورا فقط چهار نفر شیعه مخلص بودند و بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) تلاش های حضرت فاطمه برای اینکه مردم زمانه از ولایت پیروی کننده به نتیجه نرسید و کسی به این دعوت جواب نداد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه اما امروز امام راحل همه معادلات دنیا را برهم زد، تصریح کرد: نمی توانیم اینگونه بگوییم که ائمه اطهار(ع) در انجام رسالت خودشان ناموفق بودند بلکه آنها در اوج قرار داشتند اما مردم زمانه شان با ولایت همراه نشدند.

حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: امام(ره) کاری کرد که نمونه اش را در تاریخ اسلام نداریم اما در عین حال بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب مردم ایران در عصر حاضر از مردم زمان پیامبر اکرم(ص) هم بهتر هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران متأثر از چهارده قرن فرهنگ عاشورا هستند، تصریح کرد: امام (ره) از این ظرفیت بهره گرفت و در سایه اسلام ناب، فرهنگ شهادت را احیا کرد به طوری که امروز ما میلیونها انسان جان برکف در راه شهادت در سوریه، یمن و بحرین داریم.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه بیداری ملت ایران از نشانه های ظهور امام زمان(عج) است، گفت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز نهضت جهانی حضرت مهدی(عج) است و یکی از مهمترین علائم این است که در زمان ائمه اطهار(ع) شهادت جویان انگشت شمار بودند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه یکی از دستاوردهای امام احیای فرهنگ شهادت بود، اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگیهای رهبر کبیر انقلاب در راه احیای این ارزش این است که امام خودشان جلودار و پیشتاز نهضت بودند.

وی با بیان اینکه حرف کسی اثر دارد که خودش جلودار باشد، تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دفاع از حق حرکت به جلو دارد و خودش در صف اول قرار می گیرد و در مقام عمل هم جان بر کف است.

سخنران حرم رضوی با اشاره به ظلم ها و ستمهایی که در دوران شاهنشاهی به ملت ایران شده است، تصریح کرد: امام(ره) با دست خالی نهضت را آغاز کرد و در مقابل دیکتاتوری ایستاد.201/934/ب1

ارسال نظرات