۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۶۴۴۵
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

آسیب پذیر کردن درونی انقلاب از مهم ترین اقدامات دشمن است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شیوه های مختلف دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی، گفت: دشمن برای نابودی انقلاب از شیوه‌های متعددی استفاده کرده است اما آسیب پذیر کردن درونی انقلاب از مهم ترین اقدامات دشمن در دهه اخیر است.
حجت‌‌الاسلام و المسلمین حاج صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حاج صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، امروز در دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، اظهار داشت: اگر یک جامعه و یا فردی هدف خود را فراموش کند زمینه انحراف برایش فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام حاج صادقی گفت: روحانیت وارثان اولیای الهی هستند و انجام سه ماموریت خطیر که ائمه اطهار بر عهده داشتند را باید انجام دهند.

وی نخستین وظیفه روحانیت را تبیین دین خدا دانست و اضافه کرد: ائمه اطهار(ع) بیان کننده دین خدا هستند و در عصر غیبت تبین دین الهی بر عهده فقهای جامع الشرایط است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دفاع از دین خدا و رسالت راهبردی و مدیریت مردم از دیگر رسالتهای روحانیت به شمار می‌رود.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان به اینکه انقلاب اسلامی مولود اسلام ناب است، عنوان کرد: حاکمیت در اسلام از آن خداوند است و این مهمترین ملاک در جامعه دینی به شمار می‎رود هدف انقلاب نیز احیای همین حاکمیت است.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در دوران حیات مبارکشان حاکمیت الهی را در جامعه محقق ساخت اما پس از رحلت ایشان جامعه دینی دچار انحراف شد، امام محمد باقر(ع) فرمودند: مومن ماندن در صراط مستقیم، از مومن شدن دشوارتر است؛ حضور در صراط مستقیم بسیار سخت است اما ماندن در صراط بسی دشوارتر خواهد بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عاقبت بخیری را بسیار مهم دانست و ادامه داد: تاریخ افراد و خواص بسیاری را در خود سراغ دارد که از مسیر الهی منحرف شدند به همین سبب مومن ماندن در مسیر صراط مشکل است.  

حجت الاسلام حاج صادقی با تاکید به اینکه انقلابی ماندن بسی سختر از انقلاب کردن است، اضافه کرد: پس از ناکامی جبهه استکبار رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمن جبهه‌ای عظیم، وسیع، نامتجانس و با قدرت تبلیغاتی بالا مقابل انقلاب تشکیل داده است و در این جبهه سرمایه داری غرب، صهیونسیم، متحجران، سلاطین و حاکمین ستمگران و غیره وجود دارد.

وی افزود: هدف و همت جبهه دشمن بر هم زدن ماندگاری انقلاب اسلامی است امروز دشمن به این نتیجه رسیده که بین ایران و آمریکا، انقلاب قرار دارد به همین سبب حذف انقلاب یکی از اهداف دشمنان به شمار می‎رود تا بتوانند بر ایران سلطه پیدا کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شیوه های مختلف دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی گفت: دشمن برای نابودی انقلاب از شیوه‌های متعددی استفاده کرده است اما آسیب پذیر کردن درونی انقلاب از مهمترین اقدامات دشمن در دهه اخیر است.

حجت الاسلام حاج صادقی اضافه کرد: دشمن برای آسیب پذیر کردن انقلاب اسلامی روشهای متعددی مانند ورود به پروژه‌های علمی اعم از حوزه و دانشگاه، درس پذیری از تاریخ، درس پذیری و استفاده از عصر حاضر و استفاده از زمینه‌های داخلی بهره برده است.

وی درباره بهره بردن دشمن از موقعیت و زمینه‌های داخلی، بیان داشت: خسته شدن مردم از مقاومت و گفتمان مقاومت، تندرو خواندن روحیه انقلابی، بیان تفسیرهای جدید از انقلاب، وافراطی خواندن برخی از افراد همگی نشان از نفوذ دشمن دارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز دشمن شناسی بسیار مهم است اگر دشمن شناسی در بین اقشار مختلف جامعه صورت بپذیرد مردم راحت تر راه مقابله با او را پیدا می‎کنند.

حجت الاسلام حاج صادقی به اقدامات داخلی دشمن که برای نابودی انقلاب انجام داده است اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر ذائقه فرهنگی مردم، تغییر محاسبات نخبگان و مسؤولان، دوقطبی کردن و القای تقابلهای دروغین در اندیشه و عمل، تلاش برای اینکه رهبری سوم از جنس رهبری اول و دوم نباشد از جمله اقدامات دشمن برای نابودی انقلاب به شمار می رود.

وی افزود: تلاش برای تحمیل و تغییر دادن خطوط قرمز رهبری، تضعیف اقتدار ملی در عرصه‌های مختلف، تلاش برای منزوی کردن نهادها و نیروهای انقلابی، کمک و حمایت از جریانهای منفعل و همسوگرایان با دشمن، ترویج دینداری منهی روحیه انقلابی و تبدیل فرصت انتخابات به تهدید برای انقلاب از دیگر اقدامات دشمنان در متزلزل ساختن انقلاب است./201/813/ب1

ارسال نظرات