۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۵۵۳۷
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

تقوا و بندگی عامل شکوفایی کرامت انسانی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند متعال عبادت و بندگی و تقوا را برای شکوفایی کرامت انسانی آماده کرده است، گفت: اگر همه چیز به عبادت ختم شود عبادت هم به کرامت منجر می‌شود خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای مردم خداوند را عبادت کنید اگر تقوا دارید شاید که رستگار شوید.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه این عالم در صحنه آفرینش، گفت: تمام عالم و موجودات آن بر اساس حکمت است و امری حکیمانه از سوی خداوند متعال است.

وی در ادامه افزود: همه موجودات بر اساس هدف و نقشه خلق شده اند که به سوی مقصدی در حرکت هستند و وابسته به آن غنی حمید هستند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم مقصد اعلی را به انسان نشان می دهد، تصریح کرد: خداوند در قرآن خطاب به انسان می‌فرماید ای انسانی که ما به تو کرامت دادیم خود ما منشأ کرامت هستیم ما رب اکرم هستیم که انسان کریم آفریده‌ایم و قرآن کریم را هم نقشه راه او قرار داده‌ایم و هم چنین رسول اکرم را برای احیای کرامت‌های انسانی مبعوث کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه  خداوند متعال عبادت و بندگی و تقوا را برای شکوفایی کرامت انسانی آماده کرده است اظهار کرد: اگر همه چیز به عبادت ختم شود عبادت هم به کرامت منجر می‌شود خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای مردم خداوند را عبادت کنید اگر تقوا دارید شاید که رستگار شوید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگی انسان به انسانیت او است، ابراز کرد: نسخه این موضوع را خداوند متعال در قرآن کریم تجویز کرده است انبیا آن نسخه را برای بشریت آورده‌اند.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه آموزه‌های وحیانی بدون انبیای الهی دست نیافتنی است، اضافه کرد: باید با همه وجود این آموزه‌ها را تصدیق کرد، در آن صورت انسان به این نتیجه خواهد رسید که معارف وحیانی چیزی نیست که انسان‌های عادی بتوانند به آن برسند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به ادعای خداوند در مورد عجز بشر در دست یافتن به متون وحیانی، تصریح کرد: قرآن کریم در وهله نخست این عجز را در ارتباط با پیامبر اکرم(ص) مطرح می‌کند و می‌فرماید ای پیامبر حتی تو هم اگر خداوند به تو چیزی نمی‌داد هیچ چیز نداشتی.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود:خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید اگر فضل و رحمت خدا نبود کسانی جمع شده بودند که تو را به گمراهی بکشانند اما رحمت خداوند نگذاشت، اما کسانی که برای تو نقشه گمراهی می‌کشند خودشان در گمراهی غرق می‌شوند.

وی در پایان گفت: خداوند در آیه 151 سوره بقره خطاب به مردم می‌فرماید ای مردم می بینید که ما پیامبری از جنس خودتان برای شما فرستادیم که او رسالت دارد، آیات خدا را برای شما تلاوت کند و شما را از آلودگی‌های ظاهری و باطنی پاک کند و به شما کتاب و حکمت بیاموزاند، بنابراین مردم با تعلیم حکمت به آنها با اسرار و رموز کلام خداوند آشنا خواهند شد./873/202/ب2

ارسال نظرات