۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۷۴۸۴۱
امام جمعه قزوین:

پیشرفت و تحول جامعه در گرو اقامه نماز است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: جامعه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود، با پیشرفت و تحول رو به رو خواهد شد و در چنین جامعه‌ای هیچ کارفرمایی حق کارگر خود را ضایع نمی‌کند و کرامت‌ها حفظ می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار حسین سالاری معاون ستاد ‌عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت‌الاسلام علی رمضانی مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، گفت: قرآن کریم خادمی در مساجد و امور دین را یکی از افتخارات حضرت ابراهیم (ع) معرفی کرده است و این مهم گویای اهمیت خدمت در حوزه مساجد و دین است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز کرد: طبق منابع دینی، خدمت در مساجد موقعیت بسیار بالایی برای انسان محسوب می‌شود و اگر آن را به خوبی درک کنیم همواره برای خدمت در مساجد پیش‌قدم خواهیم شد.

خطیب ‌جمعه در قزوین با تأکید بر این‌که نباید صرفاً به واسطه مسؤولیت‌هایی که بر عهده داریم در حوزه دین فعالیت کنیم، بیان کرد: خادمی در حوزه مسجد و دین زمانی ارزش و منزلت بیشتری می‌یابد که صرفاً به خاطر مسؤولیت‌هایی که به واسطه آن حقوقی دریافت می‌کنیم، نباشد.

وی در ادامه با بیان این‌که استقبال جوانان هر روز از نماز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: امروز شاهدیم که شرکت دانشجویان و جوانان ما در نمازهای جماعت رو به افزایش است، به طوری‌که در برخی از دانشگاه‌های استان در دو نوبت نماز جماعت برگزار می‌شود.

کارشناس حوزوی با تأکید بر این‌که حضور کمی و کیفی جوانان در مساجد و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی ارتقاء یافته است، افزود: در حوزه‌های دیگر دینی و مذهبی هم شاهد ارتقای کمی و کیفی حضور جوانان هستیم و این نوید آینده‌ای روشن و امید بخش را می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت نماز در اسلام، عنوان کرد: در منابع دین اسلام تأکید شده است که نماز ستون دین است و اگر این عمل عبادی مورد قبول حق‌تعالی قرار گیرد، سایر اعمال پذیرفته می‌شود.

امام‌ جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نماز خواندن به تنهایی جامعه را از گرفتاری‌ها و مشکلات نجات نخواهد داد، ابراز داشت: نماز زمانی جامعه را از فحشا و منکر و سایر انحرافات حفظ می‌کند که اقامه شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر نماز در جامعه‌ای اقامه شود، شایسته‌سالاری در آن رواج می‌یابد و دزدی، رشوه‌خواری، طلاق، اختلاس و بسیاری از انحرافات و گرفتاری‌های دیگر از آن دور می‌ماند.

استاد اخلاق حوزوی بیان کرد: جامعه‌ای که در آن نماز اقامه می‌شود، با پیشرفت و تحول رو به رو خواهد شد و در چنین جامعه‌ای هیچ کارفرمایی حق کارگر خود را ضایع نمی‌کند و کرامت‌ها حفظ می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: اقامه نماز به معنای اقامه عدالت، دلسوزی برای مردم، ریشه کن شدن رشوه‌خواری، پارتی‌بازی، اختلاس و حقوق‌های نجومی است.

وی در پایان گفت: امام علی(ع) فرموده‌اند باید معیشت مسؤولان با ضعیف‌ترین مردم جامعه هماهنگی داشته باشد./853/102/ب2

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین

ارسال نظرات