۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۷۲۲۶۳
سال آینده صورت می گیرد؛

راه اندازی سطح 4 حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شاخص تأمین استاد برای مدارس علمیه خواهران این استان به خوبی صورت گرفته است، گفت: مقدمات راه اندازی سطح 4 حوزه با 8 طلبه در استان برای سال آینده در حال برنامه ریزی است.
حجت الاسلام یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد صورت گرفت، با تشکر از عنایات و توجهات وی نسبت به رفع مشکلات حوزه های علمیه خواهران و به ویژه مدارس علمیه شهرکرد تصریح کرد: به یقین همراهی و همدلی نقش مهمی در پیشبرد اهداف خواهد داشت.

وی با اشاره به افتتاح طرحهای مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان در دهه فجر تصریح کرد:  همزان با ایام الله دهه فجر امسال مدارس علمیه خواهران شلمزار و بازفت به طور رسمی با حضور مسؤولان افتتاح خواهند شد.

حجت الاسلام رحمانی همچنین به افتتاح ساختمانهای تازه تأسیس مدرسه علمیه خواهران بروجن و همچنین ساختمان مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: ساختمان مدرسه علمیه بروجن از پیمانکار تحویل گرفته شده است و ساختمان مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز مراحل پایانی احداث را پشت سر می گذارد.

وی در ادامه با تشریح وضعیت گذشته و حال حوزه های علمیه خواهران این استان خاطرنشان کرد: در سال 91 که بنده این مدیریت را تحویل گرفتم 4 مدرسه علمیه خواهران با 279 طلبه در استان فعالیت داشتند اما امروز به لطف الهی 1095 طلبه خواهر در 9 مدرسه علمیه خواهران این استان در حال تحصیل و کسب علم هستند و این نشان از رشد 2 برابری مدارس و رشد چند برابری طلاب دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز تخصصی این استان شامل طلاب سطح 3 حوزه است، ابراز کرد: در این مرکز تخصصی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و اخلاق و تربیت اسلامی تدریس می شوند که ظرفیت پذیرش این مرکز برای سال تحصیلی جدید رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مرکز تخصصی معصومیه این استان در سال جاری رتبه نخست کشوری در جذب طلاب را به خود اختصاص داد، افزود: در حال حاضر 97 طلبه در این مرکز تخصصی در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه تأمین استاد برای سایر مدارس علمیه خواهران تنها بخش کوچکی از رسالت مرکز تخصصی معصومیه است، اظهار کرد: از نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور، شاخص تأمین استاد در این استان بسیار خوب و قابل قبول است و استان چهارمحال و بختیاری جزء 6 استان برتر کشوری در این این حوزه به حساب می آید.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه شاخص تأمین استاد برای مدارس علمیه خواهران این استان به خوبی صورت گرفته است، گفت: به همین دلیل ان شاءالله مقدمات راه اندازی سطح 4 حوزه با 8 طلبه در استان برای سال آینده در حال شکل گیری است.

گفتنی است مدیران مدرسه علمیه فاطمیه و مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد نیز همراه با معاونان در این دیدار حضور داشتند و در پایان به ارائه گزارش پرداختند./202/9457/ب1

ارسال نظرات