۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۶۳۱۱۳
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت حضور جدی حوزه و دانشگاه در عرصه مقابله با جنگ نرم و نفوذ دشمن

حجت الاسلام سرور با بیان اینکه امروز دشمن، سعی دارد تا در حوزه علمی، اعتقادی، سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما نفوذ کند، گفت: بسیجیان به ویژه طلاب و روحانیان بسیجی باید با بصیرت کامل حیله و مکر دشمن را برای مردم جامعه تبیین و از نفوذ تفکرات استکبار و دشمن در اذهان جلوگیری کنند
حجت الاسلام سرور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید رضا سرور، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی، ساعاتی پیش در نشست فرهنگی «مجاهدت طلبه بسیجی در حوزه و نظام اسلامی» که با حضور جمعی از طلاب، اساتید و روحانیان در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، به موضوع رسالت و مجاهدت طلاب بسیجی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیان بسیجی در کارگاه ها و برنامه های آموزشی بسیجی مداقه بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع نفوذ اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع نفوذ از موضوعاتی است که امام خمینی (ه) درسال 1367 برای تشکیل بسیج دانشجو و طلاب به آن تاکید کردند و فرمودند: امروز از ضروری ترین تشکل ها، تشکیل بسیج دانشجو و طلبه است و طلاب علوم دینی  و دانشجویان دانشگاه ها  باید جلوی نفوذ دشمن را به درون حوزه و دانشگاه بگیرند.

حجت الاسلام سرور با بیان اینکه امام خمینی(ره) نخستین شخصیتی بود که موضوع نفوذ را مطرح کرد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال های اخیر مجدد موضوع نفوذ را با جدیت بیشتری مطرح کردند چون علائم ظاهری نفوذ، کاملا در کشور ملموس است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) پیش بینی قضیه نفوذ راداشتند و فرمودند: دشمن به دانشگاه و حوزه نفوذ می کند و از طریق نفوذ فکری و نفوذ نرم به جنگ انقلاب و نظام می آید.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان اینکه علی رقم اینکه 38 کشور از صدام پشتیبانی کردند و انواع و اقسام امکانات را بدون هیچ محدودیتی در اختیار او قرار دادند و بعضی از طرح های نظامی را مدیریت می کردند، اظهار داشت:  عملیات رمضان و کربلای پنج که از سنگین ترین و گسترده ترین عملیات های دفاع مقدس بود طراحی اسرائیلی ها بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن زمانی که احساس کرد در حوزه جنگ سخت نمی تواند نفوذ کند به عرصه جنگ نرم ورود پیدا کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) با نگاه نافذ خود و به عنوان شخصیتی که آینده را می دید این قضیه را به گونه ای عنوان کرد که در آینده همه تلاش های دشمن در حوزه های نرم محسوب خواهد شد.

حجت الاسلام سرور با تاکید بر اینکه تشکل های بسیجی دانشجویان و طلاب باید به دنبال نهادینه کردن مطالبات رهبری باشند، به حضور جدی حوزه و دانشگاه در عرصه و مقابله با جنگ نرم و نفوذ اشاره کرد و افزود: بسیج دراین دو تشکل و مجموعه، باید حضور جدی داشته باشد و جلوی نفوذ ایادی بیگانه و ایادی شرق و غرب را به درون حوزه و دانشگاه بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن، سعی دارد تا در حوزه علمی، اعتقادی، سیاست، اقتصاد و فرهنگ ما نفوذ کند، تاکید کرد: بسیجیان به ویژه طلاب و روحانیان بسیجی باید با بصیرت کامل حیله و مکر دشمن را برای مردم جامعه تبیین و از نفوذ تفکرات استکبار و دشمن در اذهان جلوگیری کنند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با اشاره به اینکه عناصری که جرات کردند در حوزه های سیاسی و اقتصادی و... نفوذ کنند و بر خلاف مشی انقلابی گری و رهبری معظم انقلاب حرکت کنند، اظهار داشت: بخشی از این نفوذ حاصل گذشته است و در حوزه مسائل علمی، این میراث، میراث دوره قاجار است.

وی  با بیان اینکه از زمانی که مرحوم امیر کبیر دانشگاه را تاسیس و در کشور ما دارالفنون ایجاد شد و ریاست دارالفنون به شخصیتی مثل میرزا تقی آخوند زاده واگذار شد، معلوم بود قصه چیست، ادامه داد: این بدین معنا بود که مسیر علم از مسیر علم متعهد، به سمت علم سکولار پیش رفت و غرب زده شد.

حجت الاسلام سرور با اشاره به اینکه علومی که امروزه در دانشگاه ها و گاهی هم در حوزه های علمیه تدریس می شود، حاصل تفکر غرب گرایی و غرب زده هاست، گفت: در علم سکولار استانداردهایی ترسیم شده است و به خاطر اینکه مقالات و پایان نامه ها در «آ اس آی» مورد قبول قرار بگیرد و به عنوان جهانی مطرح شود، مجبوریم آن استانداردها را رعایت کنیم و این استاندارد بودن خیلی مسائل را برای ما تحمیل می کند و این بدین معناست که نفوذ دشمن را، ناخواسته می پذیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه خیلی از کسانی که امروزه به عنوان سردمدار هستند و تحت تاثیر نفوذ فکری و فرهنگی غرب قرار گرفته اند و نگاهشان به غرب است و کلمه «ما می توانیم» در قاموس و فرهنگ این ها وجود ندارد، ادامه داد: اینها، ترشحات همان نفوذ است و آثار نفوذی است که غرب از قبل داشته و امروز آن را توسعه داده است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان این‌که برای تعالی هر کشور اهداف راهبردی، اندیشه‌های راهبردی و قدرت راهبردی مورد نیاز است، اظهار داشت: اهداف را خدا تعیین کرده است و فقط اندیشه‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب، راهبردی است و ما موظف به حرکت در این راستا هستیم.

حجت الاسلام سرور در پایان تصریح کرد: امروز بسیجیان باید به عنوان مجاهدان برجسته، در مقابل نفوذ دشمن و در مقابل خائنان به کشور و ملت ایستادگی کنند./201/859/ب1

ارسال نظرات