۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۵۱۴۰۷
آیت الله توکل مطرح کرد؛

ضرورت قدرشناسی از تلاشهای علما و بزرگان دینی

آیت الله توکل با اشاره به ضرورت قدرشناسی از تلاشهای علما و بزرگان دینی، گفت: قدر علما و بزرگان دینی به ویژه علمای شهر و منطقه خود را بدانید که از جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار هستند و تلاشهای ارزشمندی صورت دادند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت ‌الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در یادواره شهدای روستای کته پشت آمل اظهارداشت: شهدا از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند که باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی تصریح کرد: شهدا با ایثارگریهای والای خود زمینه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کردند و باید راه این عزیزان را به نحوی شایسته ادامه دهیم.

آیت الله توکل ادامه داد: مقامات معنوی به انسان اعطا شده است که یقین در بالاترین مرتبه از آن قرار دارد از این رو می توانیم بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: یقین خود دارای مراتب علم الیقن، عین الیقین و حق الیقین که قبل از رسیدن به یقین انسان باید به ایمان برسد.

وی افزود: انسان با ایمان از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است که می تواند زندگی خود را در مسیر سعادت و رستگاری حقیقی قرار دهد و جایگاه ارزشمندی داشته باشد.

آیت الله توکل تقوا را راه دستیابی به ایمان دانست و تصریح کرد: انسان باید تقوامحوری را در وجود خود تقویت و نهادینه سازی کند که برکات و دستاوردهای ارزنده ای در زندگی او دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: عمل صالحی که خالص باشد زمینه ساز تحقق تقوا می شود بنابراین انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود بوده و تلاش کند در مسیر نیکی و خوبی قرار گیرد.

وی ادامه داد: خداوند منان بالاترین مرتبه و مقام را در میان مقامات معنوی به مقام شهید داده است و هیچ مقامی بالاتر از آن به جز علم قرار ندارد که ارزشمند است.

آیت الله توکل با اشاره به ضرورت قدرشناسی از تلاشهای علما و بزرگان دینی تصریح کرد: قدر علما و بزرگان دینی به ویژه علمای شهر و منطقه خود را بدانید که از جایگاه ارزشمند و والایی برخوردار هستند و تلاشهای ارزشمندی صورت دادند.

وی ادامه داد: این علما بودند که راه به شهدای گرانقدر نشان دادند و آنان را به راه عظیم و والای شهادت هدایت و راهنمایی کردند که بسیار ارزنده است.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل 1043 شهید والامقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر و مردم فداکار آن به واسطه خلق حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 قدردانی کرده است./202/1314/ب1

ارسال نظرات