۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۴۷۴۵۹
قائم مقام قرارگاه جنگ نرم ستاد نیروهای مسلح:

«تقابل با روحانیت» در دستور کار جریان رسانه ای دشمن قرار دارد

سردار افشار گفت: تضعیف باورهای دینی، اباحه گری و تضعیف احکام اسلامی به وسیله سریال های ماهواره ای و نیز مقابله با روحانیت در دستور کار جریان رسانه ای دشمن قرار دارد.
سردار علیرضا افشار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار علیرضا افشار، قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح عصر جمعه در مراسم افتتاحیه نخستین نشست فعالان نشریات و رسانه های دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که به همت بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق خراسان برگزار شد به نکاتی در مورد نقش دانشجویان در حوزه رسانه و نشریات پرداخت.

افشار با توصیف جنگ نرم یا جنگ رسانه، اظهار کرد: یک تابلویی در خیابان به معنای رسانه است، تبلیغات شفاهی در تاکسی ها و آنچه بین مردم می گذرد به معنای رسانه است، باید دید از این ظرفیت ها چگونه می شود استفاده کرد و چگونه می تواند تأثیرگذار باشد.

قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ما، فضای مجازی یک ابر رسانه است، ادامه داد: ما باید رسانه های رسمی خود یعنی نشریات، خبرگزاری ها و صداوسیما را به صورت جبهه ای که هم خاصیت جنگ نرم ایجاد می کند و هم مقاومت جبهه ای، داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اتفاقی نیست که ببینیم در هالیوود فیلمی هم جهت و هماهنگ با ماهواره ساخته می شود، قطعا ستادی به عنوان مدیر آن را هدایت می کند.

افشار با اظهار اینکه مشکل اصلی جبهه خودی در برابر جنگ نرم دشمن، حرکت متفرق است، خاطرنشان کرد: از آرزوهای رهبر مظم انقلاب ایجاد قرارگاه فرهنگی و مدیریت متمرکز برای هدایت سازمان های دولتی و غیردولتی است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راهبردهای دشمن در جنگ نرم در حوزه سیاسی بی اعتماد ساختن مردم نسبت به نظام اسلامی است، افزود:  البته این بی اعتمادی نسبت به مدیران هم  وجود دارد و یکی از حرکات اصلی دشمن برای نظام از دست دادن سرمایه اجتماعی است، سرمایه اجتماعی پشتوانه نظام ما برای این پیروزی و تداوم نهضت برای مقابله با دشمن است؛ از همین رو دشمن تمرکز خود را بر سرمایه اجتماعی قرار داده تا نشان دهد که نظام اسلامی قادر نیست جامعه را مدیریت کند.

قائم‌مقام قرارگاه جنگ نرم نیروهای مسلح گفت: در حوزه دوم عملکرد دشمن، تضعیف باورهای دینی، اباحه گری و تضعیف احکام اسلامی به وسیله سریال های ماهواره ای و نیز مواجهه با روحانیت در دستور کار آن‌ها قرار دارد.

وی حوزه سوم عملکرد دشمن را تحریف تاریخ و اندیشه ها دانست و تصریح کرد: دشمنان در مقطعی سعی کردند امام را حذف کنند و بگویند «امام به موزه تاریخ پیوست» اما الآن همان جریان از امام تعریف می کند و سعی دارد اندیشه و بیانات امام(ره) را تحریف کند.

افشار محور دیگر حرکت رسانه‌ای دشمن را ضربه زدن به باورها و خودباوری دانست و اظهار داشت: دشمنان جریان های روشنفکر خودباخته را در دانشگاه‌ها تشویق می کنند تا بتوانند از اندیشمندان و نخبگان استفاده کنند.

وی در پایان آخرین پاشنه آشیل فعالیت خصمانه دشمن در عرصه رسانه را در حوزه «آسیب های اجتماعی» قلمداد کرد و گفت: در بحث فروپاشی خانواده، فساد، فحشا، اعتیاد، خودکشی و سرقت، وضعیت غرب بدتر از ما است، در مسأله خانوادگی که هم باشی یا ازدواج سفید نامگذاری شده است، کاهش جمعیت، جلوگیری و سایر موانعی که برای باروری ایجاد شده، از اهداف آن‌ها است./820/202/ب2

 

 

ارسال نظرات