۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۴۵۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

مکتب امام جواد سرشار از نکات و دستورالعمل های اخلاقی و سعادت بخش است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جواد برگزار شد، گفت: مکتب امام جواد(ع) سرشار از نکات و دستورالعمل های اخلاقی و سعادت بخش است که اقتدا به آنها می تواند گره گشای مشکلات قشر جوان باشد.
حجت الاسلام آیت عباسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت جوادالائمه(ع) مراسم سوگواری و عزاداری این امام همام شامگاه جمعه با حضور عزاداران و عاشقان مکتب عصمت و طهارت در امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام آیت عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امام جواد(ع) را معدن علم و شکافنده علوم دانست و ابراز داشت: وجود مقدس حضرت ثامن الحجج(ع)، امام جواد(ع) را پربرکت ترین مولودی می داند که خداوند به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عطا کرده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زندگی پر خیر و برکت امام جواد (ع) همچون زندگی و مکتب سه پیغمبر خداوند از جمله حضرت موسی(ع)، حضرت یحیی(ع) و حضرت عیسی(ع) است که این زندگی مملو از جانفشانی های امام جواد(ع) در راستای صیانت و پاسداری از دین است.

وی تصریح کرد: دوران امامت امام جواد(ع) مصادف با دوران کودکی این امام همام بود، از این رو این مهم سبب ایجاد اختلاف در بین طرفداران و مخالفان امام جواد(ع) شد.

حجت الاسلام عباسیان بیان داشت: منصب امامت برای کودک خردسال سبب شد که اطرافیان و نزدیکان امام جواد(ع) این شک را در خود ایجاد کنند که چگونه کودکی می تواند سرپرستی و رهبری جامعه ای را بر عهده بگیرد و این زمینه های ایجاد شبهه را در آنها ایجاد کرد.

این مسؤول در ادامه افزود: مخالفان مکتب تشیع و امام جواد(ع) با تمسخر این کودک خردسال و این که امامت امام جواد(ع) را مایه خفت برای خود می دانستند در صدد برگزاری جلسات مذاکره برای تحقیر ساختن این امام همام برآمدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان داشت: حضور امام جواد(ع) در جلسات مذاکره و پرسش و پاسخ مخالفانش سبب شد که به اذن و فضل خداوند تمامی سؤالات مطرح شده از سوی علمای حکومت از طرف امام جواد(ع) پاسخ داده شود و این مهم زمینه های ترویج و توسعه مکتب تشیع را رقم زد.

حجت الاسلام عباسیان در پایان جوانان را به اقتدا به مکتب حضرت جواد الائمه(ع) فراخواند و اظهار داشت: مکتب امام جواد(ع) سرشار از نکات و دستورالعمل های اخلاقی و سعادت بخش است که اقتدا به آنها می تواند گره گشای مشکلات قشر جوان باشد./857/202//ب2

ارسال نظرات