۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۴۵۳
امام جمعه موقت اصفهان:

ایران طلایه دار مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان در جهان است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: در مقابل این عربهای عیاش که غلام حلقه به گوش استکبار جهانی هستند، جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان نماد مبازره با ظلم و پشتیبان مستضعفان در جهان مطرح بوده است.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی شب گذشته در مسجد الغفور خیابان سروش در ادامه جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم، گفت: ملاک قبولی اعمال اخلاص است.

وی با تفسیر حکمت 422 نهج البلاغه، افزود: امیرمؤمنان(ع) در فراز ابتدایی این حکمت می فرمایند، کار خوب انجام دهید و کار خوب را کوچک نشمارید چرا که کار خیر کم هم که باشد بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی برخی از جوانان امروزی را متدین واقعی خطاب کرد و گفت: برخی افراد هستند که به دفتر ما می آیند و 10 میلیون وجوهات می دهند، برخی از جوانان هم هستند که با وجود درآمد کم، خمس مالشان را حساب می کنند و آن را پرداخت می کنند، گاهی این خمسها حدود چند هزار تومان است، شاید بتوان گفت این پولی که این جوان کم درآمد به عنوان خمس می دهد ارزشش بیشتر از وجوهات چند ده میلیون تومانی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کسی حق ندارد چنین جوانان متدینی را تحقیر کند، کسی که به خاطر ادای حقوق خداوند قدم برمی دارد، نزد خداوند بسیار با ارزش است، در شرایط سخت از پول خود گذشتن بسیار با اهمیت تر از شرایطی است که انسان ثروتمند باشد و مقداری از پولش را در راه خداوند خرج کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه دویست و شصت و یکم سوره بقره که می فرماید «مَثَلُ الَّذینَ یُنفِقُونَ اَموالَهُم فِی سَبیلِ اللهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ اَنبَتَت سَبعَ سَنابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلُةٍ مِئَةُ حَبَّةٍ وَ اللهٌ یُضاعِفُ لِمَن یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ»، تأکید کرد: خداوند عمل خالص چنین جوانانی را تا بیش از هفتصد برابر فزونی می دهد، برخی با رفتارشان کاری می کنند که دیگران از پرداختن وجوهات کم مبلغ، خجالت بکشند.

وی به حکمت 95 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: امیرمؤمنان(ع) در این حکمت می فرمایند، هر عملی که با تقوا توأم شد، آن عمل را کوچک نشمارید، این یعنی عملی که با تقوا همراه باشد مورد قبول درگاه الهی واقع می شود و مهم هم این است که خداوند عمل را قبول کند، وسعت عمل در درجه دوم قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه با توجه به فراز دوم خطبه 422 نهج البلاغه که امیرمؤمنان(ع) در آن می فرمایند، کار خیری که به شما پیشنهاد می شود را به افراد دیگری حواله ندهید چون که افرادی هستند که آن کار خیر را انجام می دهند، تبیین کرد: برخی افراد هستند که وقتی یک محتاج به آنها مراجعه می کند، او را به بهانه های مختلف از سرِ خودشان باز می کنند، من نمیدانم چرا وقتی فیضی در خانه برخی افراد را می زند با کمال نادانی آن فیض را از درب خانه هایشان رد می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با استناد به آیه هشتاد و نهم سوره انعام که می فرماید «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دِینِهِ فَسوفَ یَأتِی اللهُ بِقَومٍ یُحِّبُهُم وَ یُحِّبُونَهُ اَذِّلَةً عَلَی المُؤمِنینَ اَعِزَّةً عَلَی الکافِرِینَ»، ابراز کرد: در این آیه دلیل جایگزینی قومی به جای قوم دیگر، نافرمانی خداوند بیان شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه برخی از کشورهای عرب زبان منطقه را غلام حلقه به گوش استکبار جهانی معرفی کرد و گفت: زمانی که آیه هشتاد و نهم سوره انعام نازل شد، عربها از پیامبر(ص) پرسیدند منظور از قومی که جایگزین ما می شود کدام قوم است، پیامبر(ص) به جناب سلمان فارسی اشاره کردند و فرمودند منظور قوم سلمان است.

وی در ادامه داستان اظهار کرد: سپس پیامبر(ص) به امیرمؤمنان(ع) اشاره کردند و فرمودند هم قومیهای سلمان، شیعیان امیرمؤمنان هستند، هزار و چهارصد سال پیش پیامبر(ص) از این روز خبر دادند، می دانستند روزی می آید و این اعراب جاهل غلام حلقه به گوش آمریکا می شوند و اطفال بی زبان یمن را به خاک و خون می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی افزود: در مقابل عربهای وابسته به غرب کشور مقتدری همچون جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که همیشه در برابر ظلم ایستادگی کرده است و یار و یاور مظلومان و مستضعفان جهان بوده است./867/201/ب2

ارسال نظرات