۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۴۷۴۴۹

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

طلاق های عاطفی بحران جدی زوج های جوان است، هیأت های مذهبی باید مراقب نقشه های شوم دشمنان اسلام باشند، امیدبخش‌ترین آیه از منظر اهل بیت(ع) در شفاعت است، ۴۵ خانه قرآنی در استان البرز فعالیت های قرآنی انجام می دهند، تبلیغ رسالتی است که با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار اهمیت دوچندان پیدا می‌کند، از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان،حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد در جلسه مشاروه زوج های جوان قبل از ازدواج گفت:تغییر سبک زندگی، تقلید جوانان از زندگی غربی،مد و مد گرایی،بی توجهی به مفاهیم بلند صبر،گذشت و اخلاق اسلامی از عوامل ایجاد اختلاف و فاصله گرفتن زوجین است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه توجه زوجین به سبک زندگی اسلامی،الگو گرفتن از زنان و مردان مسلمان و توجه به دین و مفاهیم دینی را از راه های ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی  روابط زوجین برشمرد وافزود:می توان شهر یا کشور را با قانون حفظ کرد اما زندگی و خانواده را نمی توان با قانون حفظ کرد.
وی افزود:در زندگی قانون حاکم نیست،بلکه زندگی و خانواده باید بر اساس تفاهم،محبت،گذشت،ایثار،فداکاری و اخلاق نیکو اداره شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه جوانان با ازدواج نصف دین آنان تکمیل می‌شود،گفت:دین اسلام سفارش زیادی به ازدواج کرده است و آیات و احادیث بسیاری به این موضوع اشاره کرده است.

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد:دشمن خانواده های اسلامی را کمین کرده است و با ایجاد فرهنگ مد و مدگرایی وتهی کردن خانواده ها از دین به دنبال سست کردن ارتباط و روابط زوجین است و امروز وظیفه دختران و پسران جامعه است تا  با کسب  تقوای الهی بنیان خانواده را از معنویت پر کرده و در مسیر خانواده متعالی و اسلامی حرکت کنند.

 

هیأت های مذهبی باید مراقب نقشه های شوم دشمنان اسلام باشند

حجت‌الاسلام محمد رضامعینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج گفت:هیئات مذهبی باید مراقب نقشه های شوم دشمنان اسلام باشند.

حجت‌الاسلام محمد رضامعینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج گفت:باتوجه نقشه های فریب کارانه دشمنان اسلام که هرروز برای سست کردن ایمان جوانان تلاش می‌کنند، هیئات مذهبی می توانند نقش بسزایی در تولید فرهنگ اصیل اسلامی در تمامی ابعاد دینی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام محمد رضامعینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرج تاکید کرد تمامی هیئات مذهبی هرچه می توانند کیفیت برنامه ها و مجالس خود را بالا ببرند.

 

امیدبخش‌ترین آیه از منظر اهل بیت(ع) در شفاعت است

حجت‌الاسلام محمد فتاحی بیان کرد: شفاعت؛ امیدوارکننده‌ترین باب رحمت خداونداست یکی از اصول امیدبخش و امید آفرین اسلامی، اصل شفاعت است واعتقاد به شفاعت، پدید آورنده روزنه امید در دل گنهکاران است. این اصل در کنار اصل توبه می تواند دریچه امید را به سوی دل های خطاکاران و گناهکاران باز کند و ایشان را به بازگشت و حرکت در مسیر راست کمالی ترغیب و تشویق نماید و از فرورفتن در گرداب گناهان بیش تر و شقاوت بدتر باز دارد.

فتاحی افزود: برحسب روایات فراوان «مقام محمود» که درقرآن کریم به رسول اکرم (ص) وعده داده شده، همین مقام شفاعت است و نیز آیه شریفه «و لسوف یعطیک ربک فترضی؛ و همانا پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد کرد که خشنود شوی» اشاره به آمرزش الهی است که به واسطه شفاعت آن حضرت شامل حال کسانی که استحقاق دارند، می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)، افزود: از حضرت، سؤال کردند که کدام آیه امیدبخش‌ترین آیه قرآن است؟ حضرت فرمود: مردم درباره این سؤال چه جواب می‌دهند؟ دیگران نظرشان چیست؟ سائل گفت که دیگران یعنی علمای دیگر معتقدند که این آیهٔ: *«یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لاَ تَقْنَطُوا مِن رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً»*﴿۲۶﴾ این آیه از تمام آیات قرآن امیدبخش‌تر است.حضرت فرمود که: «لکنّا أهل البیت لا نقول ذلک» ما اهل بیت اینچنین نمی‌گوئیم ما نمی‌گوئیم امیدبخش‌ترین آیه، آیه سوره زمر است. سائل عرض می‌کند که پس نظر شما اهل بیت درباره تعیین امیدبخش‌ترین آیه قرآن چیست؟ حضرت فرمود که این آیه سوره ضحیٰ که فرمود: «وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى»، «الشّفاعة و الله الشّفاعة و الله الشّفاعة» یعنی این آیه «ولسوف یعطیک ربّک فترضىٰ» امیدبخش‌ترین آیات قرآن است و این هم مربوط به شفاعت است.

فتاحی در ادامه گفت: در حقیقت شفاعت زمانی معنای درست می یابد که شخص تحت تاثیر این اصل امیدوار به بهره مندی از عنایت و رحمت خاص خداوند شود و از نومیدی رهایی یابد و در مسیر خواسته های الهی حرکت کرده و رضایت شفیع را با کارهای خوب به دست آورد؛‌ اما اگر شفاعت هیچ گونه دگرگونی و تغییری در روحیات و فکر و رفتار مجرم و متهم ایجاد نکند، چنین معنایی از شفاعت نادرست است. از این روست که امام صادق علیه السلام فرمودند: لا یَنالُ شَفاعَتَنا مَن استَخَفَّ بِالصَّلاةِ؛ هرکس نماز را سبک بشمارد، به شفاعت ما دست نخواهد یافت.
وی درپایان تصریح کرد:اهمیت و ضرورت شفاعت از آنجا آشکار می‌شود که هیچ انسانی به غیر از چهارده معصوم (ع) و گروهی از صالحان دیگر بدون اشتباه و گناه نبوده و اگر ایشان بعد از انجام معصیت امیدی به شفاعت نداشته باشند، اگر افرادی نباشند که بتوانند گناهکاران را شفاعت کنند در این صورت گناهکاران از درگاه خدا ناامید شده و دچار یأس و ناامیدی می شوند که بزرگترین گناه است.
لذا درچنین مواقعی امید به شفاعت اولیای الهی است که انسان گناهکار را امیدوار ساخته و او را به راه راست بر می گرداند.

 

 ۴۵ خانه قرآنی در استان البرز فعالیت های قرآنی انجام می دهند

رودسرابی رئیس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرزگفت:۴۵ خانه قرآنی در استان البرز فعالیت های قرآنی انجام می دهند.

وی ضمن بیان این مطلب که خانه های قرآنی شبیه مکتب خانه قدیم است،این خانه ها را مکان مناسب برای توسعه و ترویج قرآن و آموزه های اخلاقی آن در سطح استان البرز برشمرد.

رودسرابی،گفت:باید تلاش کنیم که قرآن و آموزه های اخلاقی آن به‌عنوان یک راهبرد مهم در زندگی افراد جامعه نهادینه شود در این صورت جامعه به امنیت اخلاقی که شایسته آن است دست پیدا خواهد کرد.

وی گفت:علاوه بر خانه های قرآنی حدود ۱۰۰ موسسه در این استان فعالیت ها قرآنی اثرگذار انجام می دهند.

 

تبلیغ رسالتی است که با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار اهمیت دوچندان پیدا می‌کند

حجت‌الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار رییس اداره تبلیغات نطنز بمناسبت هفته دولت و در دیدار با حجت‌الاسلام قاسمی امام جمعه بادرود ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجائی و باهنر، گفت: امروزه حفاظت از حریم دینی و فرهنگی وظیفه آحاد جامعه بوده و مبلغین دینی بویژه ائمه جمعه و جماعات وظیفه سنگین تری دارند.

حجت‌الاسلام مجیدی تبار افزود: تبلیغ رسالتی است که توجه به آن در دنیای کنونی و با توجه به تهاجم فرهنگی استکبار، اهمیتی دوچندان یافته؛ چرا که دشمن در کمین فرهنگ و دین جهان اسلام بوده و در صدد القای بی هویتی بر جامعه جهانی، به‌ویژه جهان اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: جذب مردم به مساجد باعث تقویت نیرو در سنگر دفاع از حریم اسلام می باشد و در این راستا باید شیوه هایی بکار که جاذبه داشته و نه خدای ناکرده حرکتی از ما باعث دفع نمازگزاران از مسجد شویم.

در این دیدار حجت‌الاسلام قاسمی امام جمعه بخش امامزاده  تعامل و همکاری دو جانبه امام جمعه و مبلغین را ضامن پیشبرد اهداف فرهنگی و تبلیغی دانست و ضمن تقدیر و تشکر از توجه ویژه اداره تبلیغات اسلامی به مناطق محروم گفت: همه ما باید سعی کنیم تا اعتلای فرهنگ اسلامی را به جهانیان نشان دهیم و این زمانی ممکن است که همبستگی دینی و ملی ما تقویت یابد که الحمدلله امروز ایران اسلامی به مرحله بلوغ در عرصه جهانی رسیده و این میسر نبود مگر همراهی و تبعیت از مقام معظم رهبری که عملی شد./1325/ت303/س

ارسال نظرات