۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۴۴۷۴۴۷
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب:

مهم ترین مسأله دنیای اسلام وحدت است/ وحدت تاکتیکی و لحظه ای نیست

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه مهمترین واصلی ترین مسأله امروز ما وحدت است، گفت: وحدت تاکتیکی و لحظه ای نیست چرا که خداوند برای تحقق این هدف دو نعمت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را به ما داده است که وجود اینگونه بصیرتی در تاریخ تشیع بی نظیر است.
حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب شامگاه جمعه 12 شهریور در مراسم افتتاحیه سومین مرحله از نهمین دوره همایش اندیشه های آسمانی در دانشگاه شهید بهشتی خطاب به فعالان کانونهای مساجد، گفت: هیچ راهی برای هدایت و اصلاح جوانان و مردم به جز همین راهی که شما می روید وجود ندارد.

رادیو و تلویزیون مسلمان پرور و تأثیرگذار نیست

وی با بیان اینکه رادیو و تلویزیون مسلمان پرور و تأثیرگذار نیست، تصریح کرد: هیچ کار تربیتی مؤثرتر از فعالیتهای کانونهای مساجد نیست و همین محافل دینی سبب تربیت نسل ما شده اند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه هدایت انسانها، مهمترین و مشکلترین کارها است، افزود: هدایت انسانها نعمتی است که به دست شما آمده است و کار زمانبر و سختی است و کار فرهنگی مثل کاشتن درخت گردو زمانبر و دشوار است.

وی در ادامه با بیان اینکه مهمترین و اصلی ترین مسأله امروز ما وحدت است، تصریح کرد: وحدت تاکتیکی و لحظه ای نیست چرا که خداوند برای تحقق این هدف دو نعمت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را به ما داده است که وجود اینگونه بصیرتی در تاریخ تشیع بی نظیر است.

حجت الاسلام نواب با بیان اینکه این رهبر آگاه و فرزانه، کلید وحدت است، تصریح کرد: منظور از وحدت این نیست که عقاید شیعه را فراموش کنیم بلکه ما از مقدسات خودمان دست برنمی داریم واز طرفی هم نباید به مقدسات سنی ها توهین کنیم  و باید از این کار پرهیز کنیم.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه دشمن بر روی غدیر، عاشورا و حضرت مهدی(عج) و مسأله ظهور کار می کند، افزود: آنها روی قمه کار می کنند تا ما را وحشی جا بزنند و کربلا را مخدوش کنند.

کانونها نباید گرفتار رییس جمهورها باشند

وی با بیان اینکه ما دچار آداب و رسوم های نادرست شده ایم، اظهار کرد: بهترین راهکار برای بیمه کردن افراد در برابر آسیبهای اجتماعی، کانونهای مساجد هستند.

حجت الاسلام نواب تصریح کرد: شما فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید هدایت افراد را در دست بگیرید و خوب درس بخوانید و کار فرهنگی انجام دهید و بر روی نسل آینده تأثیرگذار باشید.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: با هدایت نسل باید کاری کنیم که آفات و خطرات نصیبشان نشود و از طرفی کانونها نباید گرفتار رییس جمهورها باشند و باید چهار اصل اسلام، انقلاب اسلامی،امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را در فعالیتهایشان مدنظر قرار دهند./934/202/ب2

ارسال نظرات