۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۴۴۷۴۴۵
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

بزرگترین جنایت آل سعود، جنایت عقیدتی و ترویج اسلام آمریکایی است

حجت الاسلام صالحیان با بیان اهمیت برگزاری حج واقعی در سایه روح استکبارستیزی، در تشریح ابعاد جنایات آل سعود، گفت: بزرگترین جنایت آل سعود، جنایت عقیدتی و فکری است که امروز برای مبارزه با اسلام ناب محمدی و ترویج و نشر اسلام آمریکایی این گونه جنایات را در منطقه انجام می دهد.
حجت الاسلام صالحیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، جمعه شب و در شام شهادت امام جواد(ع) در یادواره طواف عشق که به یاد شهیده حاجیه خانم خدیجه بیگم آیت از شهدای مکه در سال 1366 در مسجد امام صادق(ع) نجف آباد برگزار شد، گفت: اوج مکتب تشیع امامت و ولایت است و بالاترین مقام در این مکتب از آن شهید است.

وی درباره جایگاه رفیع شهید در مکتب اسلام، افزود: کسی که همه وجودش مانند بند تسبیح که همه دانه های تسبیح در آن جریان دارد، در امامت و ولایت جریان داشته باشد، به بالاترین مرتبه مکتب تشیع یعنی شهادت می رسد و از پرتو روشنایی شهید است که امت به خطا نمی رود.

اوج مکتب ولایت، شهادت است

حجت الاسلام صالحیان شهدا را به چراغ های صراط مستقیم تشبیه کرد و بیان داشت: همه آموزه های قرآن در صراط مستقیم که همانا صراط محمد و آل محمد است خلاصه می شود و چراغ های این راه شهیدان هستند، آنانی که چراغ امامت و ولایت در وجودشان روشن است و این روشنایی در سایه ولایت و امامت است.

وی در ادامه تصریح کرد: بشریت بعد از سقیفه و دوری از مسیر ولایت است که امروز شاهد جنایات گروه های تکفیری چون داعش و جنگ افروزی های فرقه ای و خراب کردن زیرساخت های کشورهای اسلامی هستیم و این جنایات همه ماحصل انحراف در مسیر ولایت است.

 زن مایه آرامش بشریت است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در ادامه درباره شخصیت و مقام زن نیز بیان کرد: مقام زن آن قدر در اسلام والاست که خداوند دو چیز را در قرآن کریم مایه آرامش انسان معرفی می کند، یکی یاد خدا و دیگر زن و شناخت عظمت زن در همین یک کلام کافی است و کلام امام خمینی که دامان زن را معراج برنده مرد آورده که اوج رشد یک انسان می تواند از دامان زن باشد.

وی در ادامه درباره اهمیت مراسم حج ابراهیمی، خاطرنشان کرد: انقلاب سبب دمیده شدن روح به اعمال عبادی ما شد که قبل از انقلاب با وجود برگزاری مراسم حج ولی هیچ گونه استکبارستیزی و برائت ستیزی که روح حج ابراهیمی وجود نداشت و حج واقعی، حجی است که تمام مسلمانانی که گرد خانه کعبه اجتماع می کنند با مشت های گره کرده علیه استکبار شعار دهند و این روح حج از دستاوردهای انقلاب و امام خمینی(ره) است.

روح حج، روح حسین و استکبارستیزی است

حجت الاسلام صالحیان در ادامه خاطرنشان کرد: روح حج، روح حسین و هیهات من الذله است و حجی که در آن زنان و مردان به شهادت رسیدند، حج حماسی حسینی است و این شور و شعور حسینی در تمام عبادات ما جاری است و معنای برائت از مشرکین همان استکبار ستیزی علیه تمام مستکبرین عالم است.

وی درباره جنایات آل سعود به ویژه در مراسم حج، افزود: در گذشته دنیا شاهد یک مثلث شوم، آمریکا، انگلیس و صهیونیست بود ولی امروز شاهد یک مربع شوم که ضلع چهارم آن آل سعود است، هستیم که با هزینه های سنگین و پول مسلمانان این گونه در جهان اسلام جنایت و کشتار به راه انداخته است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در تشریح اهداف آل سعود از این جنایات، بیان داشت: اصلی ترین هدف آل سعود و هم پیمانانش، نشر افکار وهابی در جهان اسلام است و بزرگترین جنایت آل سعود، جنایت عقیدتی و فکری است که امروز برای مبارزه با اسلام ناب محمدی و ترویج و نشر اسلام آمریکایی این گونه جنایات را در منطقه انجام می دهد.

بالاترین جنایت علیه بشریت، عقیده کشی و عقیده زدایی استکبار است

وی بالاترین جنایت آل سعود را عقب زدن اسلام ناب محمدی برشمرد و گفت: امروز عقیده کشی و از بین بردن اسلام محمدی و علوی و کنار زدن این مکتب تشیع بالاترین جنایت به بشریت است و هدف اصلی استکبار جهانی نیز همین عقیده زدایی است و زمانی که فکر و عقیده بشری آلوده شود، به هر جنایتی متوسل می شود.

حجت الاسلام صالحیان در پایان با تشکر از برپایی چنین جلساتی در اهمیت برگزاری این جلسات، بیان کرد: اصلی ترین هدف در برگزاری این جلسات آشنا کردن نسل جوان با این گونه جنایات و افکار انحرافی دشمنان است و جلسات شهدا راه حق را به نسل جوان معرفی می کند.

وی در ادامه افزود: این گونه جلسات قطعه ای از بهشت است و بالاترین جمع مؤمنان جمعی است که در آن روشنی است و شمع روشن این محافل شهدا هستند و با شرکت در این جلسات از روشنی شمع شهدا بهره می بریم.

لازم به ذکر است، یادواره طواف عشق به یاد شهیده حاجیه خانم خدیجه بیگم آیت، از شهدای مکه در سال 1366 است که به در آستانه مراسم حج ابراهیمی و به همت حوزه حضرت  معصومه و بسیج خواهران شهرستان نجف آباد برگزار شد.//1306/201ب2

ارسال نظرات