۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۴۷۴۲۱
آیت الله حسینی قزوینی:

5 شبکه فارسی زبان آل سعود براندازی نظام را دنبال می کنند

مدیر شبکه ولایت با بیان این که عربستان با راه اندازی 5 شبکه فارسی زبان شبانه روز به شیعه و نظام هجمه می کند، گفت: این شبکه ها علنا اعلام می کنند که هدف ما براندازی نظام جمهوری اسلامی است.
بازدید دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از شبکه جهانی ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت پیش از ظهر امروز در نشستی با محست رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز اگر ما بخواهیم فرهنگ اهل بیت(ع) را به دنیا برسانیم راهی غیر از استفاده از رسانه نداریم.

وی افزود: با آقایان مراجع رایزنی کردیم تا این که آیت الله العظمی مکارم شیرازی که معمولا در نوآوری ها از دیگران سبقت دارند فرمودند که از طرف من برای تشکیل شبکه ماهواره ای اختیار تام دارید، شبکه ولایت قبلا در آمریکا و اختیار آقای نقوی نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در آنجا بود که این شبکه درحال تعطیلی بود اما ما گرفتیم و شروع به انجام کار کردیم.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که ولایت یک شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد که در رأس آن آیت الله العظمی مکارم است، اظهار داشت: بنده، آقایان اعرافی، بوشهری، مبلغی، ربانی، رضایی و ملکی دیگر اعضای این شورا هستند که کلیه برنامه های شبکه در این جلسه با ریاست حضرت آیت الله مکارم بررسی و ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: 12 گروه علمی در این شبکه فعالیت دارند، گروه مهدویت با مدیریت آقای طبسی، پاسخگویی به شبهات با مدیریت بنده، تاریخ و سیره با مدیریت آقای پشوایی، قرآن و حدیث آقای ملکی، تقریب و مذاهب آقای زمانی و گروه های دیگری همچون احکام و اخلاق و تربیت نیز در حال فعالیت هستند؛ تمام برنامه های در طول سال با حضور اعضای گروه های علمی و با توجه به نیازها بررسی می شود.

مدیر شبکه ولایت با بیان این که در بخش های گوناگون از افراد مسلط استفاده شده است، ابراز داشت: خوشبختانه از نظر کارهای علمی تمام مباحث دقیق است، آقایان مراجع و علما نیز از فعالیت های شبکه تقدیر و بر ضرورت تبیین اسلام ناب تأکید کردند.

وی عنوان کرد: ما وحدت عملی را در شبکه ولایت پیاده کردیم یعنی از شخصیت های تراز اول اهل سنت همانند مفتی اعظم سوریه و رییس جمعیت علمای اهل سنت دعوت شده و از آن برنامه زنده داشتیم، همچنین از علمای ال سنت تراز اول کشور که همسوی با نظام هستند و روحیه تقریب ضد سلفی دارند نیز استفاده شده است.

آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: با توجه به شبکه های گوناگونی که وجود دارد و 5 شبکه عربستان سعودی به زبان فارسی تأسیس کرده که کار آن ها هجمه شبانه روزی به شیعه و نظام است، این شبکه ها هتاکی را به حدی رساندند که شاید در طول 14 قرن بی سابقه باشد یعنی هتاکی های بسیار وقیحی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: این شبکه ها علنا اعلام می کنند که هدف ما براندازی نظام جمهوری اسلامی است از این رو تلاش می کنند که اهل سنت ایران را تحریک کنند حتی آقای اسدی نیا که در دوره نخست در مجلس بود و مدتی سفیر ایران در پرتغال بود الان جذب آن ها شده و مردم را تحریک می کنند.

مدیر شبکه ولایت با بیان این که تنها شبکه ای که در برابر هجمه ها ایستاده ما هستیم، گفت: تلاش کردیم که بحث های علمی که دارند و شبهاتی را که مطرح می کنند پاسخ دهیم، آن ها روش جدید را شروع کردند که روایت های ضعیف کتاب های را می آورند و ادعا می کنند که شیعیان اهل سنت را کافر و نجس می دانند حال آنکه این چنین نیست.

وی افزود: هدف آن ها  تحریک اهل سنت و در مقابل نظام قرار دادن آن ها است، رسانه های ملی نیز یا صلاح نمی بینند یا در این زمینه نیرو ندارند به همین دلیل تاکنون سکوت کردند.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که زبان فارسی شبکه روی 5 قاره پخش می شود، اظهار داشت: در آمریکا فرکانشی بر روی گالکسی 19، در اروپا هاتبرد، در خاورمیانه نایل ست و هاتبرد، در آفریقا نیز یوتل ست و برای اقیانوسیه نیز ماهواره ای اجاره شده است تا برنامه های در اختیار مخاطبان قرار گیرد، شبکه عربی نیز بر روی نایل ست وجود دارد.

وی ادامه داد: ماهیانه بالای 130 هزار دلار فقط اجاره ماهواره پرداخت می شود، اخیرا هم حضرت آیت الله مکارم تأکید کردند که به زبان انگلیسی نیز برنامه داشته باشیم، کل کسانی که در زمین به زبان فارسی صحبت می کنند بالای 150 میلیون نفر نیستند، عرب زبان ها نیز نهایتا 350 میلیون هستند اما انگلیسی فراتر از یک میلیارد نفر است.

مدیر شبکه ولایت با بیان این که بیش از 50 درصد مقدمات راه اندازی شبکه انگلیسی فراهم شده است، ابراز داشت: فرکانس این شبکه تهیه شده تا بتوانیم قبل از پایان امسال به زبان انگلیسی نیز برنامه داشته باشیم، هدف ما معرفی فرهنگ اهل بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات است.

وی عنوان کرد: برنامه های شبکه دانشگاه واقعی است، خود اهل سنت گفته اند که شبکه ولایت دانشگاه اسلامی درون خانه ما آورده است، همچنین اعلام کردند احترامی که در این شبکه به اهل سنت گذاشته می شود در شبکه های سنی وجود ندارد.

آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: بنده دو هفته پیش نجف بودم و خدمت آیت الله العظمی سیستانی رسیدم، ایشان فرمودند که برنامه های شما را می بینم و دعا کردن برای شما را بر خود لازم می دانم، خوشبختانه در مدت 6 ماه اخیر بر اساس آماری که دوستان صداوسیما دادند زبان فارسی شبکه بیش از 50 میلیون مخاطب دارد.

وی اضافه کرد: بیننده های شبکه عربی ولایت در عراق، سوریه، مصر و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بیش از شبکه های دیگری است که سال ها پیش راه اندازی شده است، با چند شبکه عربی توافق شده که امکانات خود را در عراق و لبنان در اختیار ما قرار دهند  و ما نیز متقابلا به آن ها امکانات بدهیم.

مدیر شبکه ولایت با بیان این که سال گذشته در ایام اربعین هزار دقیقه برنامه زنده پخش کردیم، گفت: سه شبکه صداوسیما که برای پوشش به آنجا رفته بودند روی هم 300 دقیقه برنامه زنده نداشتند، امسال نیز سعید داریم که کل مراسم اربعین را لحظه به لحظه پوشش دهیم، اگر شبکه ملی هم بخواهد پخش کند می توانیم تجهیزات را در اختیار آن ها قرار دهیم تا استفاده کنند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات