۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۴۴۷۴۲۰
روحانی اهل تسنن لبنانی:

بزرگترین منبر اسلامی جهان به منبر فتنه و تفرقه مبدل شده است

امام جماعت اهل تسنن صیدای لبنان تصریح کرد که منبر مکه و مدینه به منبر فتنه و اجرای توطئه های دشمنان مبدل شده است.
شیخ صهیب حبلی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد ابراهیم(س) صیدا با اشاره به اهمیت بیانیۀ پایانی همایش "اهل سنت و جماعت" در گروزنی پایتخت جمهوری چچن که بدون حضور وهابی ها برگزار شد، گفت: این همایش نقطه تحول مهمی در برابر انحراف خطرناکی است که مفهوم اهل سنت و جماعت بر اثر اقدامات تندروها با آن دست و پنجه نرم می کند، به شمار می آید.

وی افزود: تندروها لقب شریف اهل سنت و جماعت را به سود خود مصادره کرده و اعضای اصلی آن را اخراج کرده اند.

این روحانی اهل تسنن از عملکرد علمای عربستان به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: منبر مکه و مدینه به منبر فتنه و تفرقه و اجرای توطئه دشمنان مبدل شده است. این در حالی است که این منبر در گذشته به منبر وحدت شهرت داشت.

شیخ حبلی ادامه داد: اگر به تاریخ پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و صحابه بازگردیم، مشاهده می کنیم که از این منبر برای جنبش جهان و توجه به امور مسلمانان استفاده می کردند در حالی که این منبر هم اکنون از سوی خاندان حاکم برای بی حس کردن جهان اسلام مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: چگونه می توان پذیرفت که بزرگترین منبر اسلامی در جهان به مسائل مسلمانان بی توجه بوده و دغدغه رژیم صهیونیستی و تکفیری ها را دارد؟ کسانی که بر روی این منبر قرار می گیرند حامی تکفیر و صهیونیسم هستند و نابودی آنها را دنبال نمی کنند.

امام جمعه اهل تسنن صیدای لبنان از منبر مکه و مدینه به عنوان عامل شادی دل دشمنان اسلام یاد کرد و گفت: غیرمسلمانان با پرداخت پول های هنگفت و تلاش های فراوان نیز نمی توانند ملت های خود را همانند تجمع مسلمان در مراسم حج، گردهم آورند./980/ب902/د
خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات