۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۴۴۷۴۰۲
عضو شورای شهر مشهد:

برجام توقع دولتمردان را برآورده نکرد/ تمرکز دولت در سال پایانی به اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد باشد

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که هرگز نمی گوییم برجام اثری نداشت اما توقع دولتمردان را برآورده نکرد، گفت: دولتمردان باید امسال در دو حوزه اقتصاد مقاومتی و شجاعت مبارزه با فسادها که راه نجات و برون رفت از مشکلات و کسب اعتماد مردم است، بکوشند.
حجت الاسلام اخلاقی

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، عضو شورای شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به گذشت سه سال پر از فراز و فرود دولت تدبیر و امید اشاره و اظهار کرد: احساس بنده این است که در این سه سال استقرار دولت، باید تلاش مضاعفی در حوزه اقتصاد کشور صورت می گرفت.

وی با بیان این که تنها شرط موفقیت و پیروزی ایران اسلامی اتکا به ظرفیت ها و استعداد های درونی کشور است، تصریح کرد: بخشی از دولتمردان به برجام و مذاکرات هسته ای دلخوش بودند اما باید در نظر داشته باشیم که مطابق با بیان و کلام مقام معظم رهبری تا به ظرفیت های درونی کشور اتکا نکنیم هرگز پیروز نخواهیم شد.

فعالیت دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی چشمگیر نبود

عضو شورای شهر مشهد با بیان این که دولت تدبیر و امید آنطور که باید بر ظرفیت های درونی کشور در حوزه اقتصاد تأکید نکرد، گفت: متاسفانه با توجه به تأکید رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی که به شعار سال نیز نام گرفت، فعالیت عملی چندانی در این حوزه صورت نپذیرفت.

عضو کمیسیون زیارت شورای اسلامی مشهد با اشاره به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ، بیان کرد: بی شک فرهنگ زیربنای حرکت، تلاش و پیشرفت کشور است و اگر بتوانیم فرهنگ دینی، ملی و ارزشی خود را نهادینه کنیم، مشکلات در پی آن به تدریج حل و فصل می شود.

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که دولت فعلی به پشتوانه ظرفیت های فکری و نخبگانی کشور باید موفق تر از امروز عمل می کرد، یادآور شد: امروز هنجارهایی در حوزه آسیب های اجتماعی همچون آمار بالای طلاق و اعتیاد و سن بالای ازدواج  نگرانی هایی را ایجاد کرده است که دولت باید برای حل و فصل بخشی از آن نسبت به تجمیع دستگاه های متولی اقدام می کرد اما اینگونه نشد.

باید برخورد دولت با فیش های حقوقی نجومی قاطع تر می بود

وی با بیان این که مسأله فیشهای حقوقی نجومی مطابق با بیان مقام معظم رهبری خدشه مهلکی را به اعتماد مردم زد، خاطرنشان کرد: برخورد دولت با فیش های حقوقی نجومی می توانست قاطع تر و شفاف تر باشد و باید دولت اطلاع رسانی قوی تری را در این باره به مردم داشته باشد.

عضو شورای شهر مشهد با بیان این که مطابق با نظر و عقیده کارشناسان دولت بدون دلیل و در نظر گرفتن واقعیت های موجود به حوزه مذاکرات هسته ای و برجام دل بست، تأکید کرد: این دلبستگی زمان زیادی را از این دولت گرفت و امروز بیش از سه سال از آغاز دولت تدبیر و امیدی که می خواست تا در روز صدم مشکلات را حل و فصل کند، گذشته است.

لزوم تمرکز به توانمندی های درونی در حل مشکلات کشور

حجت الاسلام اخلاقی افزود: هرگز نمی گوییم برجام اثری نداشت اما توقع دولتمردان را برآورده نکرد و در این راه تیزبینانی چون مقام معظم رهبری بارها درباره خوشبین نبودن به مذاکرات هسته ای هشدار و انذار هایی را داده بودند زیرا که خوی استکباری دشمنان و تجربه 37 ساله بعد از انقلاب اسلامی برایشان مبین این ادعا است که مذاکره با دشمنان نتیجه ای ندارد.

وی پیام اصلی مذاکرات هسته ای را عدم اعتماد به غرب و آمریکا عنوان و بیان کرد: بدون شک برای حل مشکلات کشور باید نگاه و تمرکزمان به ظرفیت ها و توانمندی های درونی کشور باشد زیرا که ایران اسلامی هم به لحاظ نیروی انسانی و هم نعمت های خدادادی چون معادن و منابع زیرزمینی کشور ثروتمندی تلقی می شود.

شعار «ما می توانیم» مبدل به شعار همگانی در عرصه های ملی شود

عضو کمیسیون زیارت شورای اسلامی مشهد لازمه فایق آمدن بر مشکلات را اتکا بر ظرفیت های کشور خواند و ابراز کرد: باید همه شعار «ما می توانیم» را مبدل به شعار همگانی در عرصه های ملی و بین المللی کنند.

نمره پایین دولت تدبیر و امید در نقد پذیری و سعه صدر

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که دولت تدبیر و امید از نظر سعه صدر و نقدپذیری نمره چندان خوبی را دریافت نمی کند، اظهار کرد: هر دولتی، دولت پیش از خود را متهم به عدم نقدپذیری می کند که مبین این ادعا شعار های انتخاباتی کاندیداها است.

عضو شورای شهر مشهد افزود: مردم انتظار سعه صدر بیشتری را از دولتمردان دارند و در جامعه پویا باید انتقاد و خرده گیری جریان داشته باشد، چرا که منجر به رشد و سازندگی در جوامع نخبگانی و دانشگاهی می شود؛ در حقیقت فضای انتقاد جز این است که دولتمردان تنها در سخنرانی های خود اظهار نظر کنند بلکه  بی سواد خواندن مردم پس از اظهار نظر نیز مصداقی از عدم نقد پذیری است.

وی با بیان این که مسؤولان و متولیان امر باید با سعه صدر بیشتری به سخنگویی بپردازند، گفت: باید متولیان امر با ملت در هر منزلت و جایگاهی رفتاری درخور و پسندیده داشته و هر سخن و انتقادی را  ولو در خلاف نظر آنان را با روی خوش بپذیرند.

سال انتهایی دولت؛ زمان جمع بندی تلاش های سه ساله

حجت الاسلام اخلاقی با بیان این که دولتمردان باید در سال انتهایی دولت تدبیر و امید با کنار گذاشتن وعده و وعید به جمع بندی تلاش های 3 ساله خود بپردازند، بیان کرد: دولتمردان برنامه ریزی های 3 ساله خود را تبدیل به نتیجه کنند و امسال سال نمایش نتایج به ملت شریف ایران است.

تمرکز دولت در سال پایانی به اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد باشد

عضو کمیسیون زیارت شورای اسلامی مشهد با بیان این که دولتمردان باید امسال در دو حوزه اقتصاد مقاومتی و شجاعت مبارزه با فسادها  که راه نجات و برون رفت از مشکلات و کسب اعتماد مردم است بکوشند، یادآور شد: این دو اقدام ارزنده نتایج ثمر بخشی می دهد؛ مردم نیز باید با حمایت، همت و پشتیبانی دولت در راستای حل و فصل مشکلات جوامع بکوشند./864/301/ب2

ارسال نظرات