۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۴۰۰
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق:

هشدار نسبت به نفوذ افکار وهابیت و بخشودگی تروریست‎ها بر اساس عفو عمومی

خطیبان جمعه قانون عفو عمومی تروریست‎ها را خیانت به ملت عراق دانسته و نسبت به گسترش افکار سلفی در این کشور هشدار دادند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهند الموسوی، خطیب جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته نسبت به ورود برخی از طلاب به مسائل سیاسی انتقاد کرد و گفت: برخی از روحانیان با ورود به مسائل سیاسی و حضور در برخی از مسائل اجرایی چهره اسلام را مخدوش کرده‎اند. برخی دیگر از آنان نیز به فکر مصالح شخصی و حزبی خود هستند.

خطیب جمعه کوفه نسبت به گسترش افکار و اندیشه‎های وهابی در کشورهای اسلامی هشدار داد و تصریح کرد: جریان‎های افراطی و تندرو با اقدامات خود به رواج بی دینی در این کشور دامن می‏‎زنند.

وی بیان داشت: اندیشه‎ وهابی‎ها به صورت مردمی گسترش پیدا نمی‎کند بلکه دولت و برخی از مجامع جهانی با حمایت از آن ها درپی نفوذ و گسترش وهابیت در خاورمیانه هستند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد که مسلمانان باید برای نجات جوانانشان باید در برابر افکار و اندیشه‎های وهابی‎ها قیام کنند.

انتقاد امام جمعه ناصریه از اتهام‎های دروغین برخی از سیاستمداران

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از تلاش برخی رسانه‎ها برای سرنگونی دولت انتقاد کرد و گفت: برخی از رسانه‎ها قبل از آغاز انتخابات با دروغ پراکنی و متهم کردن افراد مختلف به فساد درپی سرنگونی دولت هستند.

وی افزود: برخی از سیاستمداران به جای در نظر گرفتن حقوق مردم عراق و رسیدگی به مسائل کشور، همدیگر را به فساد متهم می کنند.

امام جمعه ناصریه تاکید کرد که در انتخابات آینده شاهد تغییرات اساسی در بدنه دولت و سیاستمداران خواهیم بود و افرادی صالح و پاکدست وارد سیاست خواهند شد.

عفو عمومی تروریست‎های خیانت بزرگی به ملت عراق است

حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، امام جمعه بغداد، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: امام نهم شیعیان باوجود اینکه عمر کوتاهی داشت سختی و مشکلات بسیاری را تحمل کرد به طوری که درس‎های بسیاری از زندگی امام جواد (ع) می‎توان دریافت کرد.

وی قانون عفو عمومی برای اعضای وابسته به جریان‎های تروریستی را خیانت دانست و تصریح کرد: متهمان به اقدامات تروریستی باید در دادگاه محاکمه و جزای اعمالشان را ببینند. قوانینی مانند قانون عفو عمومی به صلاح کشور نیست.

امام جمعه بغداد قانون اساسی عراق را دارای نقاط ضعف دانست و افزود: نباید به متهمان به اقدامات تروریستی قبل از محاکمه فرصت بازگشت به جامعه را داد زیرا دست آنان به خون مردم مظلوم عراق آلوده است./994/ب911/د

ارسال نظرات