۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۴۷۳۹۰
امام جمعه شهرری مطرح کرد؛

ضرورت پیشرفت صنایع دفاعی ایران در بالاترین حد امکان

امام جمعه شهرری بر ضرورت پیشرفت صنایع دفاعی ایران در بالاترین حد امکان تأکید کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند: محدودیت ما فقط بمب هسته‌ای است و ما به دلایل شرعی به دنبال کسب آن نیستیم ولی برای مأیوس و ناامید کردن دشمن تا هر جایی از پیشرفت امکان داشته باشد به فضل الهی پیش خواهیم رفت.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: امام جواد(ع) فرمودند: اگر درهای زمین و آسمان به سوی انسان بسته شود و راه فرار و گشایشی وجود نداشته باشد تقوا تنها راه گشایش برای انسان خواهد بود.

وی افزود: تقوا کلید گشایش برای درهای بسته است و انسان باتقوا هرگز به بن بست نمی‌رسد چرا که می‌داند روزی همه بندگان در دستان حضرت حق است

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق، بیان داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم الاخلاق می‌فرماید: بار الها مرا به کارهایی که بر خلاف رضای توست مبتلا مکن و جزء افرادی که از تو دل بریده‌اند قرار مده و از کسانی قرار بده که تو را اجابت کردند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه زیربنای دین حب و بغض است، ابراز کرد: حب و بغض انسان نسبت به دوستان و دشمنان سبب کسب رضایت و محبت الهی می‌شود، زیرا اساس دین اسلام بر مبنای همین حب و بغض استوار و طاعت الهی در تبری و تولی معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حب و بغض سبب جدایی از مسیر دشمنان است، گفت: انسان باید در محبت خود صادق باشد، امام حسین(ع) این چنین بود که توانست همه هستی خود را در راه کسب رضای الهی فدا کند و مرگ را کوچک و محقر ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: کسب حب الهی در مقام عمل هزینه بر است و در روایت آمده ایمان انسان خالص نمی‌شود مگر اینکه خدا را بیشتر از نفس، اولاد، مال و غیره دوست داشته باشد.

امام جمعه شهرری با اشاره به ماه ذیحجه که ماه قرائت دعای عرفه و انجام مناسک حج است، گفت: مسؤولان حج بسیار تلاش کردند که امسال حجی عزتمند داشته باشیم اما متأسفانه این امر به واسطه خباثت آل سعود ممکن نشد.

وی افزود: امسال حجاج با دستبندهای هوشمندی که عربستان از اسرائیل گرفته‌ است، مناسک حج را به جای می‌آورند و عدم حضور ایرانیان در حج امسال که سراسر ذلت است بسیار با ارزش بوده زیرا ملت ایران پذیرای چنین ذلتی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسؤولان و متخصصان صنایع دفاعی کشور، عنوان کرد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب هم از صنایع دفاعی و هم با مسؤولان مربوط دیدار داشتند که در این دیدار فرمودند: اقتدار دفاعی حق طبیعی ملت ایران است، آن هم در برابر این دشمنان خون آشام که نه بویی از اخلاق و وجدان برده‌اند و نه بویی از انسانیت، که به هیچ فردی هم رحم نمی‌کنند.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: آنان مجلس عروسی را در افغانستان و پاکستان به خاک و خون کشیدند و بیمارستانها را در یمن با پزشکان و بیماران بمباران کردند و این امر به حدی وحشتناک و غیر انسانی بود که یکی از رهبران یمن بیان کرد ما فکر نمی‌کردیم عربستان به این اندازه وحشی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند: محدودیت ما فقط بمب هسته‌ای است و ما به دلایل شرعی به دنبال کسب آن نیستیم ولی برای مأیوس و ناامید کردن دشمن تا هر جایی از پیشرفت امکان داشته باشد به فضل الهی پیش خواهیم رفت و همچنین به مسؤولان صنایع دفاع فرمودند: ارزش شما به اندازه‌ای است که دشمن را ناامید و مأیوس می‌کنید و به همین اندازه در پیشگاه ملت اعتبار دارید./813/201/ب2

ارسال نظرات