۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۷۳۷۴
آيت الله نمازي مطرح کرد؛

دوری از مسیر زندگی اهل بیت عامل بسياري از مشكلات جامعه اسلامی

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: زندگي و تاريخ اهل بيت(ع) براي جامعه ما الگو است و بسياري از مشكلاتي كه امروز جامعه و خانواده‌ها را رنج مي دهد براي اين است كه از مسير زندگي اهل بيت(ع) خارج شده ايم.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با گراميداشت ياد و خاطره شهادت حدود 500 نفر از حجاج ايراني در مناسك حج سال گذشته از عدم حضور حجاج ايراني در سرزمين وحي مناسك حج امسال، اظهار تأسف كرد.

وي افزود: در مناسك حج امسال، جاي حجاج ايراني در مكه و مدينه خالي است و دولت كافر آل سعود، ملت ايران را از اين فيض بزرگ محروم كرده است.

نماينده ولي فقيه دركاشان همچنين 12 شهريور را سالروز آغاز جنگ جهاني اول دانست و به جوانان حوزه و دانشگاه توصيه كرد پرونده تاريخ جنگ جهاني اول و شرايط آن روز ايران و ظلم و جناياتي‌ كه از سوی استكبار و استعمار انگليس خبيث، آمريكا و شوروي سابق به ملت ايران گذشته است را مطالعه كنند.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه، حدود 101 سال قبل در جنگ جهاني اول قواي شوروي سابق از شمال و نيروهاي نظامي انگلستان از جنوب كشور به ايران حمله نظامي‌‌ كردند، يادآور شد: چنين روزي سالروز شهادت دلير مرد امت اسلامي رئيسعلي دلواري يكي از سرداران مجاهد و بنام منطقه جنوب كشور است كه با تفنگداران خود با قدرت مقابل نيروهاي انگليسي ايستاد و نهايتا از سوی يك نيروي نفوذي از پشت سر مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسيد.

وي افزود: اين روز به نام روز مبارزه با استعمار انگليس نامگذاري شده است، از اين رو همه نهضت تنباكو، نهضت مشروطه، نهضت ملي شدن نفت ايران را بايد مطالعه كنيد و براي مقابله با توطئه‌هاي آينده دشمن آماده باشيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين با اشاره به فرا رسيدن ماه ذالحجه و سالروز ازدواج اميرمؤمنان(ع) و فاطمه زهرا(س)، گفت: زندگي و تاريخ اهل بيت(ع) براي جامعه ما الگو است و بسياري از مشكلاتي كه امروز جامعه و خانواده‌ها را رنج مي دهد براي اين است كه از مسير زندگي اهل بيت(ع) خارج شده ايم.

به گفته وي، دعواها و اختلافات خانوادگي، جدايي زن و شوهر و آواره شدن فرزندان و افزايش آمار طلاق درجامعه همه به دليل دوري از مسير زندگي اهل بيت(ع) است.

وي با اشاره به پايان ماه ذی القعده و مصادف شدن آن با سالروز شهادت مسمومانه و مظلومانه امام محمد تقي الجواد(ع) در سال 220 قمري در سن 25 سالگي و تسليت اين روز، گفت: امام جواد(ع) در يكي از نصايح خود مي فرمايد، از همنشيني با افراد شرور كه شرارت از همه وجودشان مي‌ بارد دوري كنيد، چرا كه افراد شرور مانند شمشير هستند كه ظاهر آن زيبا و شفاف و براق است اما اثر شمشير كشتار است.

آيت الله نمازي‌ در ادامه‌ با اشاره به فرا رسيدن ماه ذي الحجه، گفت: اصحاب پيامبراكرم(ص) و شاگردان ائمه معصومين درآستانه ماه ذي الحجه خود را آماده بهره برداري از فيوضات اين ماه مي كنند، چرا كه دو عيد بزرگ قربان و عيد غدير و روزعرفه عامل درخشيدن اين ماه شريف است.

عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالروز قيام 17 شهريور، گفت: هفده شهريور سال 57 كشتار بيرحمانه عده زيادي از فرزندان ملت ايران توسط رژيم ستم شاهي باعث شد تا اين روز به نام جمعه خونين نامگذاري شود.

بايد توان و قدرت دفاعي را افزايش داد تا قدرتهاي زورگو احساس تهديد كنند

نماينده ولي فقيه دركاشان در ادامه با اشاره به بازديد دو ساعته رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي پيشرفته موشكي، راداري، دريايي، زرهي، پهباد و مراكز ارتباطي ساخت كارشناسان و متخصصان ايراني و فرازهايي از فرمايشات معظم له در اين بازديد در جمع كاركنان وزارت دفاع، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود، افزايش توان دفاعي حق مسلم و قطعي كشور است و در دنيايي‌كه قدرتهاي زورگو و سلطه‌گر و داراي‌ كمترين جوهره اخلاق، وجدان و انسانيت هستند و از تجاوز و كشتار انسانهاي بيگناه هيچ ابايي ندارند توسعه صنايع دفاعي و تهاجمي‌ كشور، كاملا طبيعي است.

وي افزود: در شرايطي كه قدرتهاي زورگوي دنيا چتر قدرت خود را گسترانيده اند و هيچ رحمي در وجود آنها به چشم نمي‌خورد و علنا مجلس عروسي و بيمارستانها را به بهانه مبارزه با تروريسم بمباران مي‌كنند و صدها انسان بيگناه را به خاك و خون مي كشند و به هيچ سازماني هم پاسخگو نيستند، بايد توان و قدرت دفاعي را افزايش داد تا قدرتهاي زورگو احساس تهديد كنند.

آيت الله نمازي  عنوان كرد: دولت آمريكا در دست حزب جمهوري باشد و يا در دست حزب دمكرات باشد فاقد صلاحيت اخلاقي براي اظهار نظر درباره جمهوري  اسلامي است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در ادامه به صدور بيانيه شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين نيز اشاره كرد و ابراز داشت: شيخ عيسي قاسم در بيانه اي، تعطيل كردن اقامه نماز جمعه از سوی دولت كافر آل خليفه را محكوم و خواستار برداشته شدن منع اقامه نماز جمعه شده است.

وي افزود: ارتش عراق و سوريه با كمك نيروهاي بسيج مردمي با قدرت در حال پيشروي در مناطق تحت اشغال داعش هستند و مرد شماره دو داعش ابومحمد عدناني مغز متفكر عمليات تروريستي داعش در روزهاي گذشته در سوريه از سوی رزمندگان به هلاكت رسيد./1307/201/ب2

ارسال نظرات