۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۳۷۱
آیت الله موحدی کرمانی:

ماجرای حقوق های نجومی با جدیت و قاطعیت پیگیری شود/ از اظهارات برخی دولتمردان تعجب می کنم

امام جمعه موقت تهران با بیان این که متأسفانه گاهی مطرح می شود کسانی که این حقوق را گرفتند بر اساس قانون دریافت کردند، گفت: من تعجب می کنم؛ اگر واقعا این ها کار قانونی کردند و طبق قانون حقوق گرفتند پس چرا مسؤولان مربوطه عذرخواهی کردند اگر کاری قانونی باشد عذرخواهی نمی خواهد.
آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تهران با بیان این که حادثه دلخراش منا را فراموش نکرده و نخواهیم کرد، گفت: خداوند نظام سفاک و قتال حاکم بر عربستان را نابود کند که به جای ایجاد امنیت مهمانان خدا و حجاج را می کشد.

وی افزود: صاحب نظران می گویند اگر حتی یک هلی کوپتر روی حجاج آب پاشی می کرد بسیاری زنده می ماندند اما نکردند و جنایت را به حد اعلی رساندند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان این که حضرت موسی پس از بازگشت از کوه طور می بیند که مردم گوساله پرست شدند و خداوند از این جریان به عنوان فتنه یاد می کند، اظهار داشت: قدرت فتنه بسیار بالا است، فتنه می تواند یکتاپرست را گوساله پرست کند، بیخود نیست که مقام معظم رهبری اینقدر درباره فتنه و حادثه 88 یادآوری کرده و تذکر می دهند و بر بصیرت تأکید دارند.

وی با اشاره به دیدارهای مسؤولان وزارت دفاع، هیأت دولت و ائمه جماعات با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: معظم له در این دیدارها مطالب مهمی را فرمودند، به عزیزان وزارت دفاع  و نیروهای مسلح در زمینه توفیقات فروانی که دست آوردند تبریک می گویم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به برخی دستاوردهای دفاعی ابراز داشت: در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه ها و تجهیزات پیشرفته موشکی، راداری، زرهی، پهباد و مراکز ارتباطی و تولید سامانه های پدافند موشکی در بردها کوتاه، متوط و بلند از دستاوردها است، آفرین و رحمت خدا بر شما که توصیه های مقام معظم رهبری اهتمام ورزیدید و دانش خود را در این زمینه ها بالا بردید و به خواست خداوند وحشتی در دل دشمنان ایجاد کردید.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت توان دفاعی و تهاجمی ادامه داد: ایشان فرمودند این موارد حق مسلم کشور است و در دنیای امروز که قدرت های زورگو و فاقد اخلاق انسانی از هیچ جنایتی مضایقه نمی کنند و از کشتار بیگناهان ابایی ندارند در چنین دنیایی تقویت توان تدافعی و تهاجمی امری طبیعی و مسلم است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت ابراز داشت: ایشان مطالبی گوناگونی فرمودند که یکی از آن ها مسأله امنیت کشور بود، حقیقتا در این منطقه که ناامنی در کشورها وجود دارد و امنیت نیست بحمدالله کشور ایران از امنیت کامل برخوردار است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان جوانان بزند، تعبیر بسیار شدید است که تیشه به ریشه جوانان می زند، چرا باید اینگونه باشد؛ مقام معظم رهبری عملکرد دستگاه های فرهنگی در زمینه آفندی و پدافندی را ضعیف ارزیابی کردند؛ ایشان فرمودند آیا مسؤولان فرهنگی نباید کسی را که عمرش را در خدمت به دین انقلاب گذرانده به فردی که در تمام عمرخود قدمی درراه دین و انقلاب برنداشته و حتی گاهی ضربه زده است ترجیح دهند؛ این ها تذکرات مهمی است که مسؤولان مربوطه باید دقت کنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب درباره حقوق های نجومی نیز بیاناتی داشتند و فرمودند که از این قضیه نباید به آسانی عبور کرد، تکرار می کنم نباید از این قضیه به آسانی عبور کرد؛ ایشان فرمودند که اعتماد مردم و جوانان ضربه فراوان خورده که چیز کمی نیست، اگر سلب اعتماد شود مردم را از دست می دهیم حال آن که مردم سرمایه نظام هستند.

وی اضافه کرد: مردم این دریافت ها را با دریافتی خود مقایسه می کنند و می گویند بر اساس چه معیار و امتیازی و بر اساس کدام کار ویژه این حقوق ها پرداخت شده است، مقام معظم رهبری نکات بسیار مهمی را فرمودند و تأکید کردند که در موارد نیاز قوه قضاییه باید ورود کرده و با متخلفان برخورد کند این یعنی مسأله ساده نیست.

آیت الله موحدی کرمانی با تقدیر از دولت بابت ورود به قضیه حقوق های نجومی و برداشتن گام مؤثر در این زمینه گفت: رییس جمهور محترم  گفت که نباید ذی نفع ها در تعیین حقوق ها و درآمدهای خود عامل باشند، خود ذی نفع برای خودش حقوق تعیین کند معلوم است که حقوق های کلان در نظر می گیرند؛ باید سطحی تعیین شود تا کلیه درآمد ها و حقوق از آن سطح بالاتر نرود.

وی افزود: گام خوبی برداشته شده اما به دنبال آن باید گام های بسیاری برداشته شده است، متأسفانه گاهی مطرح می شود کسانی که این حقوق را گرفتند بر اساس قانون دریافت کردند، من تعجب می کنم؛ اگر واقعا این ها کار قانونی کردند و طبق قانون حقوق گرفتند پس چرا مسؤولان مربوطه عذرخواهی کردند اگر کاری قانونی باشد عذرخواهی نمی خواهد؛ چرا برادر عزیزم آقای نوبخت و وزیر دادگستری و فکر می کنم شخص آقای رییس جمهور هم عذر خواهی کردند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این عذرخواهی ها نشان می دهد که این کار وجهه قانونی و اقلا وجهه شرعی ندارد، اظهار داشت: حال که اینگونه شده باید به جد دنبال قضیه باشند، آقایانی که حقوق ها و دریافت های کلان داشتند آیا نمی دانند که نظام اسلامی بر پایه عدل مستقر است، در کجای این حقوق ها عدل و انصاف رعایت شده است.

وی ادامه داد: کجای این عدل است یکی 40 و 50 میلیونی بگیرد و یک کارگر بیچاره ساعت ها کار کند و در ماه نهایتا یک یا دو میلیون حقوق بگیرد، کجای این عدل و انصاف است، این آقایان آیا می دانستند که نظام اسلامی بر پایه عدل و انصاف است اگر می دانستند چرا این حقوق ها را گرفتند و اگر نمی دانستند که شایستگی مسؤولیت در نظام اسلامی را ندارند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان این که کسی که نمی داند پایه نظام اسلامی عدل است لیاقت مسؤولیت را ندارد، ابراز داشت: آیا این ها برخورد امیرمؤمنان با عقیل برادرش و طلحه و زبیر را نشنیدند این چیزی است که بچه های جامعه نیز می دانند، عمل علی(ع) را قبول دارید یا نه که یک من گندم بیش از حقش به عقیل نمی دهد؛ حال بر اساس آیین نامه ای که مغفول واقع شده یک پول زیادی را جلوی آن ها گذاشتند آنها باید تصاحب کنند و خود را مستحق دریافت های کلان بدانند؟

وی در پایان عنوان کرد: انسان باید تقوا پیشه کند، بدانید که حیف است انسانیت، دین و شرف خود را به متاع دنیوی بفروشید./1323/پ201/ج

ارسال نظرات