۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۷۳۲۹
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

وزارت ورزش یا جوانان/ فراموشی مشکلات اصلی جوانان

حجت الاسلام علاءالدینی در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به بررسی مشکلات و موانع ازدواج جوانان پرداخت و گفت: وزارت ورزش و جوانان هیچ کاری برای اشتغال و ازدواج جوانان، نکرده است.
حجت الاسلام محمد علاءالدینی، امام جمعه دماوند

حجت الاسلام محمد علاءالدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی مشکلات ازدواج جوانان و نقش وزارت ورزش و جوانان در این موضوع پرداخت و گفت: متأسفانه مشکل بزرگی که در این وزارت وجود دارد، این است که اصلا وزارت جوانانی وجود ندارد و این وزارت صرفا به وزارت ورزش تبدیل شده است.

وزارت جوانان وجود خارجی در ایران ندارد

امام جمعه دماوند اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان نه تنها در بحث ازدواج جوانان، بلکه در مباحث دیگر همچون اشتغال هم هیچ کار مؤثری انجام نداده است؛ روز به روز هم بیکاری در جامعه در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این که سازمان جوانان به وزارت ورزش و جوانان تبدیل شود، انتظارات بیشتری می شد از این ارگان داشت؛ چرا که صرفا مربوط به جوانان بود و مطالبه گری در این زمینه به راحتی انجام می گرفت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: این یک نقص بزرگ در کشور اسلامی است و باید به سرعت برای این معضل اندیشه ای شود تا جبران مافات شود؛ بهتر است که وزارت جوانان هم در کنار وزارت ورزش، سهمی داشته باشد.

وی ابراز داشت: هنگامی که مردم ببینند وزارت ورزش و جوانان از جوانان در عرصه های مختلف به ویژه اشتغال حمایت می کند، در امر ازدواج ترغیب می شوند؛ چرا که یکی از مهم‌ترین عوامل در کمیت ازدواج، اشتغال است.

نقش ماهواره ها در تغییر اصول اسلامی

حجت الاسلام علاء الدینی تصریح کرد: استکبار، نفوذ فرهنگی را در ایران تا حدودی توانسته اجرایی کند؛ از سوی دیگر چندین هزار شبکه قابل دریافت در فضای جمهوری اسلامی وجود دارد که بیش از 200 شبکه آن به زبان فارسی است.

وی اظهار داشت: مسأله ای که در اینجا عجیب و حائز اهمیت بوده، این است که چرا به این اندازه شبکه های ماهواره ای با زبان فارسی ساخته شده، در حالی که ایران فقط حدود 85 میلیون نفر جمعیت دارد؛ چرا در کشور چین با آن جمعیت میلیاردی به این اندازه شبکه با زبان چینی وجود ندارد؟

امام جمعه دماوند خاطرنشان کرد: در این شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به شدت بر روی اختلاط زن و مرد تأکید می شود؛ همچنین سعی دارند که مسأله نجاست را برای مسلمانان مسأله ای غیر منطقی جلوه دهند؛ در برخی کانال های آموزش آشپزی، آموزش پخت گوشت خوک را نشان می دهند.

وی در ادامه رواج ازدواج سفید را از دیگر اهداف استکبار در شبکه های ماهواره ای دانست و گفت: یکی از مسائلی که متأسفانه اخیرا در جمهوری اسلامی ایران، هرچند اندک اما گزارش هایی درباره آن شنیده شده است، ازدواج سفید است که آثار آن در برخی شهرها دیده می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: منافقین از جمله گروه هایی هستند که قصد دارند سنت های اسلام، از جمله ازدواج را تغییر دهند و این امر با ازدواج مسعود رجوی با همسر مهدی ابریشمچی آشکار شد؛ در اسلام اگر زنی می خواهد با مردی ازدواج کند، باید حداقل سه ماه عده نگه دارد، اما گروهک منافقین در این حکم، سنت شکنی کردند.

حجت الاسلام علاء الدینی با بیان این که گروهک منافقین پرورش یافته استکبار جهانی بوده و اکنون در دامن آل سعود خبیث است، افزود: دشمنان اسلام می دانند که اگر جامعه ایرانی پاک باشد، قدرت ایستادگی در مقابل آن ها را دارد و از همین جهت است که به دنبال این هستند که جوانان پاک شیعه را به انحراف بکشند و برای تحقق این هدف، از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای کمال بهره را می برند./840/ت302/س

ارسال نظرات