۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۴۷۲۳۹
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم کرمانشاه:

پیوستن روحانیان شیعه و اهل سنت به جریانات انحرافی نشان از ضعف بصیرت دینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به اختلاف افکنی سرویس های بیگانه بین روحانیان شیعه و اهل سنت، گفت: پیوستن روحانیان شیعه و اهل سنت به جریانات انحرافی نشان از ضعف در مسائل دینی و سیاسی است.
حجت الاسلام علیمراد یوسفی راد

حجت الاسلام علیمراد یوسفی راد، نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: بیانات رهبر انقلاب طلاب و روحانیان را وادار به تفکر و اندیشه های مثبت و اثرگذار می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب کلید واژه های بااهمیت را در اختیار مسؤولان و جامعه قرار می دهد و مداوم تذکرات لازم را بیان می فرماید و نسبت به مسائل سیاسی و حوزه های علمیه تأکید فراوانی دارند.

وی مطرح کرد: اختلافاتی که در ممالک اسلامی ایجاد شده و مذاهب اسلامی را در آتش فتنه و حربه دشمنان می سوزاند نقش عمده آن به کج فهمی از مسائل دین باز می گردد و قطعأ دین مردم در خطر است و متولی و نگهبان دین مردم کسی جز روحانیان و حوزه های علمیه نیستند.

حجت الاسلام یوسفی راد بیان داشت: اگر به کشوری آسیب نظامی برسد همه انگشت های اتهام در طول تاریخ متوجه نیروهای مسلح می شود و اگر آسیبی از طریق بیماری و شیوع بیماری بر کشوری وارد شد و به مردم کشور آسیب رساند همه انگشت های اتهام به سمت دستگاه بهداشت و درمان کشور نشانه می رود و امروز اگر آسیبی به دین برسد و شریعت مردم تحت الشعاع تهاجم فرهنگی قرار بگیرد است طلاب، علما و روحانیان باید پاسخکو باشند.

این مسؤول به حرکت انقلابی امام خمینی(ره)، اشاره کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) بعد سیاسی دین را احیا فرمود، شاید خیلی از مباحث سیاسی و حاکمیتی تا قبل از انقلاب حتی از دستور کار رساله های عملیه خارج شده بود چون مبتلابه مردم نبود و نیازی به پرداختن به آن ها نبود تقریبأ به فراموشی سپرده شده بود اما معمار کبیر انقلاب اسلامی بُعد سیاسی و حاکمیتی را احیا کرد و انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی در بخش هایی با حساب و کتاب خواب انقلابی در مردم ایجاد می کنند، در حوزه های علمیه باید به دنبال بیداری انقلابی بود همانطوری که در کشورهای مسلمان نشین بیداری اسلامی در حال وقوع است، به نظر میرسد که در کشور نیز نیازمند بیداری انقلابی باشیم.

وی اظهار داشت: بحث انقلابی گری از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، از این رو باید به این دغدغه ها توجه شود و به فرامین رهبر انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام یوسفی راد بیان داشت: متأسفانه روحیه انقلابی گری در حوزه های علمیه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، در جامعه اسلامی که حاکمیت الهی و ولایی دارد به بُعد سیاسی دین به طور مطلوب توجه ای نشده است، به طوری که حتی منجر به این شد که رهبر انقلاب فرمود اگر اینکه کسی در گوشه ای از مملکت ابایش را روی کولش کشید و گفت که من کاری به مسائل سیاسی و حاکمیتی ندارم این افتخار نیست بلکه ننگ است، این نشانه نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره سیاسی و انقلابی نبودن در حوزه های علمیه است.

این مسؤول در پایان ابراز داشت: دغدغه های رهبر معظم انقلاب بیانگر ضعف و حتی تهدیدی در آینده بر علیه حوزه های علمیه است، اختلاف افکنی بین روحانیان شیعه و اهل سنت از طرف سرویس های بیگانه در دستور کار قرار گرفته است و همانطوری که از روحانیان شیعه افرادی جذب جریانات منحرف می شوند، از روحانیان اهل سنت نیز جذب جریانات تکفیری می شوند و این نشان از ضعف در مسائل دینی و سیاسی است./857/302/ب2

ارسال نظرات