۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۰۹۴
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

رفع مشکلات اقتصادی مردم در گرو عدم سیاسی کاری است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همدلی خوبی میان نمایندگان استان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم منطقه وجود دارد، گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی مردم نباید مسائل سیاسی را دخالت داد.
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که همدلی خوبی میان نمایندگان استان برای رفع مشکلات اقتصادی مردم منطقه وجود دارد، اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی مردم نباید مسائل سیاسی را دخالت داد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده؛ هر دولتی که بیشتر در خدمت مردم باشد، محبوبیت ویژه‌ای کسب خواهد کرد، اگر دولت بتواند خدمتگزاری را در عمل نشان دهد، هیچ نیازی به سخنرانی‌ها و همایش‌های متعدد برای تبیین دستاوردهای دولت نخواهد بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که رکود، تورم و بیکاری عمده مشکل اقتصادی جامعه محسوب می‌شوند، تصریح کرد: آموزش های مختلف، سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات از جمله عوامل مؤثر برای ایجاد اشتغال هستند، باید حق مردم استان را برای ایجاد اشتغال و توسعه محقق کنیم.

بیمقدار با بیان این‌که صنایع مادر آذربایجان نیازمند حمایت جدی و نگرش ویژه دولت هستند، افزود: بیش از 90 درصد صنایع و واحدهای تولیدی استان مربوط به بخش خصوصی است؛ مردم منطقه اقتصاد مقاومتی را سال‌ها پیش با تلاش، خودکفایی و همت عالی خود تحقق بخشیده‌اند، امروز نوبت دولت است که سیاست‌های ابلاغی اقتقاد مقاومتی را اجرایی کند.

وی افزایش صادرات غیرنفتی، حمایت از واحدهای تولیدی، ترغیب مردم جهت خرید کالای ایرانی، ارتقای کمی و کیفی تولید داخل و حضور قدرتمند در بازارهای جهانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نشانه‌هایی از شکستن رکود اقتصادی در حال مشاهده است و کارخانه ها و واحدهای صنعتی در حال رونق هستند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر این‌که نیازمند همدلی و همزبانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، افزود: اقدام و عمل در این راستا، باید همه‌جانبه و هماهنگ باشد، عملکرد جزیره‌ای در عرصه اقتصادی نیز محکوم به شکست است، بانک‌ها باید در خدمت اقتصاد و تولید باشند، نه این‌که بنگاه‌داری را پیشه خود قرار دهند.

بیمقدار با اشاره به ایجاد شرایط مناسب برای توسعه صادرات در دوران پسابرجام، اظهار داشت: تولیدکنندگان و تاجران با توجه به فراهم بودن شرایط حاضر، شرکت های بازاریابی یا هدلینگ برای صادرات تشکیل دهند تا تولید منطقی و انسجام ایجاد شود و مجلس نیز از این روند حمایت می کند.

وی امنیت را لازمه حضور فعالانه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توسعه صادرات و تجارت کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین نتایج برجام زدودن نگرش های غلط نسبت به ایران اسلامی بوده است، اکنون هیچ مسأله‌ای در منطقه و جهان بدون توجه به موضع ایران قابل حل نیست./935/302/ب2

 

ارسال نظرات