۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۰۶۳
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کرمانشاه:

حوزه علمیه مرکز تبیین، تفسیر و دفاع از عقاید دین اسلام است

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کرمانشاه نقش حوزه های علمیه را در راستای صیانت از ارزشهای دین با اهمیت دانست و گفت: حوزه های علمیه تنها مرکز تبیین، تفسیر و دفاع از عقاید دین و نظام اسلامی می هستند.
حجت الاسلام صادق ایرانی

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در نظام اسلامی ابراز داشت: واضح و مبرهن است که حوزه های علمیه تنها مرکز تبیین، تفسیر و دفاع از عقاید دین و نظام اسلامی هستند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: قوام یک نظام دینی و ارزشی بر اساس ایستادگی حوزه های علمیه است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حوزه های علمیه مادر نظام اسلامی هستند.

وی بیان داشت: از گذشته های دور چنین بوده است که حوزه های علمیه بر اساس وجوه شرعی و خیرات مؤمنان و تحت نظارت فقها و مراجع عظام تقلید اداره می شدند اما دلیل عقلی و نقلی وجود ندارد که تنها راه اداره حوزه های علمیه این موارد است.

حجت الاسلام ایرانی خاطر نشان کرد: در نظام دینی و ارزشی یکی از اولویت هایی که در بحث نیازهای مسلمانان قرار دارد نیاز به  تبیین و تفسیر دین و دفاع از ارزش های دین و تأمین مراکزی که عهده دار این وظایف می باشند هستند و از وظایف مهم نظام اسلامی می باشد.

این مسؤول ابراز داشت: با توجه به گستردگی مأموریت و رسالت جامعه روحانیت و طلاب در عصر حاضر، ضروری است امکانات متناسب با وظایف طلاب در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی و انتشاراتی، تحقیقاتی و پژوهشی، شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، شبکه های رادیویی و تلویزیونی و مسائل رفاهی معیشتی و فرهنگی از جمله امکانات مورد نیاز مبلغان دین است.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به بیانات حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان داشت: امروز طلاب مشکلات عمده ای در زمینه های تحصیل و معیشت دارند همه باید در راستای رفع مشکلات طلاب تلاش کنیم، مسأله معیشت روحانیان به دو بخش مسائل رفاهی و نیازهای واقعی و جدی آن ها تقسیم می شود که باید مورد توجه قرار گیرند.

این مسؤول بیان داشت: بسیاری از طلاب و فضلای حوزه علمیه از حیث مالی با مشکلات فراوانی مواجه می باشند لذا باید مسؤولان مربوطه مشکلات و گرفتاریهای این دسته از طلاب و روحانیان را حل و فصل کنند.

وی مطرح کرد: روحانیان از مظلوم ترین و فقیرترین اقشار جامعه محسوب می شوند، طلاب سربازی حضرت ولی عصر (عج) و تبلیغ دین را از هر چیزی دیگری برتر می دانند اما متأسفانه عمده حوزویان جزء اقشار فقیر جامعه محسوب می شوند و میزان مظلومیت آن ها نیز بالا است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: تبلیغات مسموم و زهر دار دشمن و همچنین انتصاب دولت به روحانیت از سوی مردم و تصورات نادرستی که از سطح معیشت و اقتصاد روحانیت در افکار عمومی وجود دارد سبب کم توجهی مؤمنان به زندگی و معیشت طلاب شده است.

وی گفت: برخی طلاب به دلایل مشکلات معیشتی در اموری که مرتبط با جایگاه روحانیت نیست مشغول بکار می شوند و این ضربه بزرگی به پیکره اسلام وارد می کند و آبروی این قشر شریف را خدشه دار می کند./302/857/ب1

ارسال نظرات