۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۴۷۰۱۴
امام جمعه بم:

اقتصاد مقاومتی با شعار دادن محقق نمی شود

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که مدیریت جهادی در کشور زیاد مشاهده نمی شود، گفت: اقتصاد مقاومتی با تشکیل جلسه و شعار دادن حل نمی شود و دولت و مردم سعی کنند اقتصاد مقاومتی را از شعار بیرون بیاورند.
حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: دولتمردان وظیفه شرعی و قانونی دارند که در زمان حکومت داری، خدمات خوبی را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: دولتیها بدانند زمانی مردم به آنها اعتماد می کنند که خالصانه و بدون هیچ دلیلی برای مردم و رضایت خدا کار کنند تا بتوانند اعتماد مردم را به خود در سال آینده، جلب کنند.

حجت الاسلام دانشی با اشاره به این که مردم ارزشهای انقلاب را فراموش نکنند، ابراز داشت: تبعیت از ولی فقیه جامعه، وظیفه همه مردم بوده که فرمایشات مقام معظم رهبری را بدون دلیل قبول کرده و به آنها عمل کنند.

وی بیان داشت: بهترین الگو برای دولتمردان این است که خدمت به مردم را از امام خمینی و مقام معظم رهبری یاد بگیرند تا در سایه فرمایشات آن ها بتوانند حکومت خوبی را در جامعه اجرایی کنند.

حجت الاسلام دانشی با توجه به این که شهید باهنر و رجایی با نیت پاک و پشتکار به مردم خدمت کردند، خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری شهید رجایی اگر چه در مدت کوتاهی بود، اما این شهید بزرگ توانست در این مدت طوری کار کند که به مقام بالای شهادت دست پیدا کند.

امام جمعه بم اظهار داشت: خدمت به مردم در مقام عمل همراه با تقوا اثرپذیر است زیرا در جایی که کاری صورت بگیرد اگر تقوایی نباشد تمام آن کارها بی فایده است.

وی ابراز داشت: دولتمردان دغدغه دین مداری را از شهیدان رجایی و باهنر یاد بگیرند و سعی کنند با در کارهای خود دین داری را اولویت نخست کار خود بدانند.

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است

استاد حوزه علمیه بم با اشاره به این که مدیریت جهادی در کشور زیاد مشاهده نمی شود، اظهار داشت: یکی از کارهای موفق دولت در سال جاری این بوده که در راستای اقتصاد مقاومتی با تشکیل ستاد به ریاست آقای جهانگیری، کارهایی صورت گرفت زیرا خود دولتی ها هم دانستند تنها راه نجات از رکود، اقتصاد مقاوتی است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی زمانی برای کشور فایده دارد که نتیجه آن در زندگی مردم مشاهده شود تا چرخ تولید و زندگی مردم بچرخد.

حجت الاسلام دانشی با توجه به این که مقام معظم رهبری سال 1395 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی با تشکیل جلسه و شعار دادن حل نمی شود و دولت و مردم سعی کنند اقتصاد مقاومتی را از شعار بیرون بیاورند تا جامعه زنده ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تولید کننده داخلی از وظایف مهم دولت شمرده می شود تا کشور بتواند با تولید داخلی خودش را به جهان عرضه بدارد.

حجت الاسلام دانشی در پایان گفت: دولت زیاد به کشورهای غربی اعتماد نکند و بداند اقتصاد درون گرا و اعتماد به مردم خودمان از وظایف مهم دولت شمرده می شود./302/9707/ب1

ارسال نظرات