۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۴۴۷۰۰۷
استاد درس خارج حوزه علمیه همدان:

سنت مباحثه در حوزه های علمیه احیا شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی گفت: برخی استعداد خوبی در یادگیری دارند و یا اینکه در مطالعه پیش از درس و بعد از درس بسیار تلاش می کنند اما اینها به تنهایی کافی نیست و ضروری است سنت مباحثه در حوزه های علمیه احیا شود.
حجت الاسلام محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، استاد درس خارج حوزه علمیه همدان صبح امروز در درس خارج فقه خود با اشاره به اهمیت مباحثه در حوزه های علمیه، اظهار داشت: مباحثه یکی از سنت های حسنه در حوزه های علمیه به شمار می رود که باید به ان توجه کرد.

وی با بیان این که مباجثه در میان طلاب باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه این است که سنت های طلبگی دستخوش تغییر قرار گرفته اند و در حال زوال هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تأثیر مباحث در تعلیم دروس، گفت: برخی استعداد خوبی در یادگیری دارند و یا اینکه در مطالعه پیش از درس و بعد از درس بسیار تلاش می کنند اما اینها به تنهایی کافی نیست.

وی نقش بستن تعالیم را منوط به توجه و دقت در مباحثه دانست و ابراز داشت: تنها با مطالعه و استعداد نمی تواند به کنه معارف علمی پی برد و باید در این زمینه از تکنیک مباحثه هم بهره جست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی احیا شدن مباحثه در حوزه های علمیه را امری مهم و ضروری دانست و گفت: باید سنت مباحثه در حوزه های علمیه احیا شود و این امر بسیار ضروری است.

وی تدوین و نگارش متون درسی جدید در حوزه های علمیه را خواستار شد و ابراز داشت: باید متون درسی مفید و کارآمد در روزگار کنونی برای طلاب حوزه های علمیه نگاشته شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان یادآور شد: حرکت به سمت تخصصی کردن دروس حوزه های علمیه و همچنین ارتقای علمی طلاب در رشته های تخصصی از اموری است که باید در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اهمیت مباحثه در حوزه، تأکید کرد: بسیاری از مواقع انسان علمی را می آموزد اما بهتر است تا با مباحثه نکاتی که به آن توجه نکرده است و به آن اشراف ندارد را بیاموزد./979/202/ب2

ارسال نظرات