۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۴۵۶۱۲
با حضور نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب؛

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه بناب آغاز شد

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج ) شهرستان بناب در استان آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این مرکز علوم اسلامی که با حضور نماینده ویژه مقام معظم رهبری همراه بود، به ارایه گزارشی از فعالیت های حوزوی در بناب پرداخت.

وی با بیان این‌که سال تحصیلی حوزه علمیه بناب همواره چند هفته زودتر از دیگر مدارس علمیه کشور آغاز می شود، گفت: فعالیت این حوزه به‌صورت تمام وقت است و در حال حاضر بیش از 500 طلبه در آن در حال تحصیل علوم دینی هستند و سالانه نزدیک به 70 نفر فارغ التحصیل می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌بنابی با بیان این‌که فعالیت‌های علمی و پژوهشی حوزه علمیه بناب به عنوان الگویی برای دیگر مراکز علوم دینی کشور شناخته می شود، افزود: دو کتابخانه عمومی و تخصصی در حوزه علمیه بناب فعال است که بیش از 32 هزار جلد کتاب مورد استفاده طلاب علوم دینی قرار می گیرد.

مدیر حوزه علمیه بناب با اشاره به این‌که برکات معنوی مدارس علمیه شهرستان بناب در طول سالیان متمادی قابل مشاهده است، افزود: وجود مراکز متعدد دانشگاهی در شهر بناب و همچنین فعالیت دو مدرسه بزرگ علوم دینی در این شهرستان موجب شده که بناب به عنوان شهری حوزوی و دانشگاهی شناخته شود.

وی با بیان این‌که طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران بناب در المپیادهای مختلف علمی و پژوهشی حایز رتبه‌های برگزیده و برتر شده‌اند، گفت: تحصیل در حوزه علمیه بناب پژوهش‌محور است، ضمن این‌که توجه ویژه‌ای به مسائل اخلاقی و تهذیبی نیز از سوی متولیان حوزوی شهر وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری‌ بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که رسالت حوزه های علمیه با توجه به تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و تشیع حساس‌تر از گذشته است، اظهار داشت: رسانه‌های معاند وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال تخریب اعتقادات اصیل دینی ملت هستند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی بی‌تفاوتی حوزه های علمیه و نهاد روحانیت به هیچ عنوان جایز نیست و بایستی در این مقطع حساس تاریخی به رسالت خطیر فرهنگی، دینی و تبلیغی خود عمل کنیم، در غیر این صورت گروه‌های تکفیری و وهابیت چهره‌ای خشن از اسلام به جهانیان نشان خواهند داد./935/202/ب2

ارسال نظرات