۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۵۵۶۱
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

ارزیابی عضو جامعه مدرسین از عملکرد دولت روحانی/ انتخابات سبب غفلت دولت از مشکلات مردم نشود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عملکرد دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان را مثبت ارزیابی و در عین حال تاکید کرد که دولت در زمینه فرهنگی کار مشخص و روشنی را انجام نداده است.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت هفته دولت و با اشاره به نقاط مثبت و منفی دولت یازدهم، گفت: دولت تدبیر و امید دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است، یکی از نقاط قوت این دولت مسأله بهداشت محسوب می شود که کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: وزارت بهداشت کارهای و تسهیلاتی فراهم کرده که مردم مجموعا از مسأله بهداشت و درمان رضایت دارند، نقطه دوم قوت وزارت دفاع است که از نظر مسائل دفاعی برای کشور کارهای خوبی انجام داده اند، در این راستا وزارت دفاع و سپاه پاسداران و دیگر نیروهای مسلح ما موفق بوده اند.

استاد حوزه علمیه قم نقطه قوت دیگر را وزارت خارجه نام برد و اظهار داشت: وزارت خارجه مسأله برجام را انجام داده که البته نقاط ابهامی در آن وجود دارد اما در مجموع سبب شده که تحریم ها مقداری برداشته شود؛ البته در همین نقاط قوت نیز نقاط ضعفی وجود دارد که شاید بهتر از این می شد عمل کنند اما هیچ کاری بی نقص نیست.

وی با تأکید بر این که نقاط ضعف باید جبران شود، ادامه داد: یکی از موضوعات مسائل فرهنگی است که ما از نظر فرهنگی در دولت یازدهم کاری را به آن صورت ندیدیم، شاید فکر می کنند کار فرهنگی مربوط به دولت نمی شود و برای جای دیگری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای فرهنگ جامعه، حجاب بانوان و این که مردم به تقوا سوق داده شوند کاری روشن را از دولت ندیده ایم، ابراز داشت: دولت باید کار فرهنگی را بیشتر مورد توجه قرار دهد، در حکومت اسلامی باید اسلام و فرهنگ اسلامی ترویج شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه نسبت به فرهنگ اسلامی توجه روشنی و مُبان دیده نمی شود، نطقه ضعفی دیگری که وجود دارد مردم و رسیدگی به مستضعفین است؛ باید فکری به حال مستضعفین کنیم، مرفهین زندگی خود را دارند و خیلی مشکلی نیست اما برای مستضعفان جامعه باید فکری کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تلاش دولت باید در جهت یاری مستضعفان باشد، نباید زندگی مستضعف لنگ باشد؛ عده ای در فقر و فلاکت به سر می برند و زندگی آن ها با اشکلات عدیده و شدیده ای برخورد می کند که باید آن ها را کمک کرد اما ما این کار را از دولت احساس نکردیم.

وی اضافه کرد: البته کار دولت در تورم و از جهات اقتصادی بد نبوده اما برای قشر مستضعف کارخاصی انجام نشده است، قبول داریم تورم کنترل شده و قیمت ها خیلی ترقی نکرده اما درباره مستضعفین کار مشخصی صورت نگرفته است اما می خواستیم به عنوان مثال اعلام کنند بیمه سلامت یا تأمین اجتماعی آن ها تکمیل شده است مستضعفان انتظار رسیدگی دارند اما ما این مسیر را در دولت مشاهده نکردیم.

آیت الله فقیهی با بیان توصیه های خطاب به دولتمردان در سال آخر دولت گفت: دولتمردان باید خدا را در نظر داشته و اخلاص داشته باشند، کار را باید به درستی انجام دهند؛ نباید به گونه ای باشد که برای امور انتخاباتی کار مردم زمین بماند و مشکلات بیشتر شود اما توجه آن ها به انتخابات و ظواهر باشد.

وی افزود: دولت باید در مسیر رفع مشکلات مردم تلاش کند و اگر کارها با اخلاص باشد باید بدانند که خداوند همراه آن ها است، دولت باید توجه داشته باشد که در تمام امور از مقام ولایت پیروی کند از این رو سخنان، کارها و شؤونات آن ها باید به گونه ای باشد که احساس شود پیرو ولایت هستند؛ گاهی انسان در دل پیرو ولایت هست اما در ظاهر نشان نمی دهد، پیروی از ولایت باید هم قلبی و هم در ظاهر باشد یعنی باید اظهار کنیم که پیرو و لایت هستیم تا این تبیعت ترویج شود، دولت باید این جهت را تقویت کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات