۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۱۱۴
مسؤول اداره ادبی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

همکاری دست اندرکاران حوزه لازمه ایفای نقش حوزویان در عرصه هنر

مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به نقش هنر در تبلیغ دین پرداخت و گفت: پس از انقلاب شاهد یک جهش خوبی در این عرصه بوده ایم و شاعران طلبه پر کار تر شده اند و بر تعدادشان نیز افزوده و کیفیت آثارشان بهتر و قابل قبول شده است و بیشتر بر روی موضوعات دینی و آیینی کار می کنند و همه این ها می تواند در راستای تبلیغ دینی مؤثر واقع شود.
سید مهدی موسوی، مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

سید مهدی موسوی، مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: هنر در امر تبلیغ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و تأثیرگذار خواهد بود.

 

مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به جایگاه شعر در حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: شعر به خاطر سابقه ای که در حوزه های دینی ما داشته، جایگاه خاصی دارد و تأییدی که پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نسبت به شعر فاخر و ارزشی داشته اند، دلیلی بوده که حوزوی ها نگاه ویژه تری داشته باشند.

 

وی به نقش تأثیرگذار شعر دینی در راستای تبلیغ اشاره و تصریح کرد: نگاه خاص طلاب به شعر به تدریج رشد و نمو پیدا کرد و پس از انقلاب شاهد یک جهش خوبی در این عرصه بوده ایم و شاعران طلبه پر کار تر شده اند و بر تعدادشان نیز افزوده و کیفیت آثارشان بهتر و قابل قبول شده است و بیشتر بر روی موضوعات دینی و آیینی کار می کنند و همه این ها می تواند در راستای تبلیغ دینی مؤثر واقع شود.

 

موسوی افزود: لازمه ایفای نقش حوزه در عرصه هنر به همراه تبلیغ، مددرسانی از ناحیه دست اندرکاران حوزوی همچون مرکز خدمات حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی و نهادهایی که فعالیت های حوزوی اعم از علمی و حوزوی سر و سامان پیدا می کند، است؛ باید حمایت های ویژه ای از فعالیت های علمی و حوزوی طلاب صورت بگیرد.

 

مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان گفت: وظیفه ای بر دوش طلاب قرار دارد که از رسالت اولیه و راستینشان که علم است، به خوبی عبور کنند و التزام لازم را به مسائل علمی و درسی خود داشته باشند و سپس ورود پیدا کرده و از هنر خود به عنوان یک ابزار و بازوی کمکی برای انتشار معارف دینی که فراگرفته اند، بهره مند شوند و خود به خود خطر ها را به موقع شناخته و ضرورت ها را شناسایی می کنند و به هنگام نیز واکنش نشان خواهند داد./822/ت303/س

ارسال نظرات