۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۴۴۱۱۱
در نگارستان اشراق قم برگزار شد؛

محفل حجره‌‌های ساحلی با موضوع شعر طنز طلاب

محفل حجره‌های ساحلی با موضوع‌‌های طنز درباره مسائل سیاسی، اجتماعی و طلبگی از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نگارستان اشراق برگزار شد.
محفل حجره های ساحلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمهدی موسوی، مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر امروز در حاشیه محفل شعر طنز طلاب که در نگارستان اشراق قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: اداره ادبی این مرکز پیش‌تر به تناسب اتفاقات روز یک سری نشست های تخصصی شعر برگزار می کرد که تصمیم گرفتیم نشست شعری را به صورت ماهانه پیگیری کنیم و از ظرفیت طلاب شاعر استفاده کنیم.

مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به موضوع این محفل پرداخت و اظهار داشت: عنوانی که برای نشست ماهانه این ماه در نظر گرفتیم، حجره های ساحلی است که ماه گذشته با موضوع مدافعان حرم برگزار شد و این ماه نیز با موضوعات طنز پیرامون مسائل سیاسی، اجتماعی و طلبگی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری محافل ادبی تصریح کرد: تمام اهداف اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر روی این مسأله متمرکز می شود که بتوانیم از ظرفیت شعر حوزه و طلاب شاعر در پویایی جامعه ادبی در حوزه و سراسر کشور استفاده کنیم و به تناسب اتفاقات مهمی که در کشور و جهان اسلام می افتد، بتوانیم واکنش های مناسب و به موقع را در قالب هنر و ادبیات که یکی از ابزارهای بسیار مهم تبلیغ محسوب می شود را داشته باشیم.

موسوی درباره نحوه اطلاع رسانی محافل ادبی مرکز فرهنگی هنری گفت: اطلاع رسانی چنین محافل و نشست هایی بر روی طلابی است که از جشنواره های مختلف اطلاع داریم و همچنین از طریق پوستر و تبلیغاتی که در سطح شهر و مراکز مرتبط صورت می گیرد، متمرکز است.

مسؤول اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در چنین محافل و نشست هایی سعی می کنیم که با ارائه موضوعات پیشنهادی جنبه رقابتی و مسابقه ای را در نظر بگیریم و افرادی که آثارشان به دست اداره ادبی این مرکز می رسد، داوری شده و مورد تقدیر قرار می گیرد.

وی ضمن بیان نحوه ارسال آثار برای ارائه در محافل ادبی اظهار داشت: تاکنون محافل زیادی برگزار شده است که از این پس با نظم بیشتری برگزار خواهد شد؛ همچنین در چنین محافلی از آثار برتر تجلیل می شود؛ طلاب علاقه مند برای ارسال آثار خود برای شرکت در چنین محافلی بایستی پس از اطلاع از برگزاری موضوع محافل، آثار خود را به اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برسانند که پس از داوری از آنها برای ارائه در محافل دعوت دعوت به عمل آید./822/پ202/ی

ارسال نظرات