۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۴۴۱۰۲
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

ضرورتی برای پیگیری شکایت از روس‌ها وجود ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از سامانه موشکی اس ۳۰۰ در کشور مستقر شده و کارهای عملیاتی آن نیز در حال انجام است.
نقوی حسینی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم،حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  میزان پیرامون اینکه آیا ایران شکایتش را از روسیه به دلیل تحویل دیر از موعد سامانه موشکی اس 300 پس گرفته است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران صحبتی از پس گرفتن شکایتش نکرده است.وی افزود: ایران این موضوع را مطرح کرده است که با توجه به اینکه روسیه تعهدات خودش را پیرامون تحویل اس 300 مرحله به مرحله انجام می دهد پیگیری حقوقی این موضوع درحال حاضر ضرورتی ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع تاکید کرده است که با توجه به اینکه روسیه بخشی از تعهدات خود را در قبال واگذاری سامانه موشکی اس 300 محقق کرده و بخشی از آن نیز مطابق جدول زمانبندی در حال انجام است در این شرایط پیگیری حقوقی ایران ضرورتی ندارد و اگر اینطور برخورد کنیم بهتر است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار منتشر شده پیرامون اینکه سامانه موشکی اس 300 در شمال شرق تهران مستقر شده است صحت دارد گفت: ما قرار نیست مکانی را که اس 300 مستقر شده اعلام کنیم ولی باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که روس ها بخشی از تعهدات خود را در قبال واگذاری این سامانه انجام دادند و بخشی از اس 300 در کشور مستقر و کارهای عملیاتی آن در حال انجام است.

نقوی حسینی در ادامه درباره حضور ظریف در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه برای پاسخ به سوال نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور پیدا می کند.

وی افزود: قرار است ظریف در این جلسه به سوالات جمعی از نمایندگان سیستان و بلوچستان پیرامون آبهای مشترک و مرزی ایران و افغانستان پاسخ دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلام هم چنین خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه روز سه شنبه باید پاسخگوی 5 سوال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی باشد./836/د102/ل

ارسال نظرات