۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۴۴۱۰۰
کارشناس مسایل خاورمیانه:

جنگ ۳۳ روزه محور مقاومت را در منطقه تثبیت کرد

کارشناس مسایل خاورمیانه با اشاره به شناخته شدن حزب الله لبنان به عنوان یک نیروی ملی در این کشور پس از جنگ ۳۳ روزه گفت: همچنین این پیروزی محور مقاومت در منطقه را به تثبیت رساند.
محمد صادق کوشکی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، محمدصادق کوشکی، کارشناس مسایل خاورمیانه به مناسبت سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه در مقابل رژیم صهیونیستی و تاثیر این پیروزی بر توان جبهه مقاومت گفت: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه پیامدهای مختلفی داشت که اولین پیامد آن در بعد داخلی رژیم صهیونیستی بود و این رژیم در بحث داخلی خود به بن بست سیاسی رسید.

کوشکی یادآور شد: به دنبال شکست اسراییل در جنگ 33 روزه لبنان شهروندان رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که اسراییل ماندنی نیست که در هر لحظه در حال تهدید است به همین منظور موج مهاجرت معکوس یهودی‌ها از سرزمین‌های اشغالی به کشورهایی که در آن بوده‌اند شروع شد و بخش مهمی از ساکنان رژیم صهیونیستی به زادگاهشان برگشته‌اند و اعتمادی که انها به اسراییل داشته‌اند سلب شد که این مهمترین پیامد داخلی شکست رژیم صهیونیستی بود.

وی در مورد تاثیر این پیروزی جبهه مقاومت بر سیاست خارجی منطقه اظهار داشت: درخصوص سیاست خارجی پس از آن شکست از سوی رژیم صهیونیستی طراحی آمریکا و اسراییل برای خاورمیانه به بن بست رسید و تلقی آنها برای تغییر نقشه خاورمیانه و چیدمان جدیدی که در ذهنشان بود به بن بست رسید و آنها فهمیدند زمان تحمیل اراده شان به مردم منطقه به پایان رسیده است.

وی به تاثیر دیگر پیروزی حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد و گفت: در این کشور هم پس از آن جنگ حزب الله به عنوان نیروی ملی و مقاومت تثبیت شد و در سطح منطقه نیز محور مقاومت پیروز شد و این پیروزی بر قدرت گرفتن ایران و محور مقاومت در منطقه نیز تاثیر بسزایی داشت.

وی تاکید کرد: البته این پیروزی منجر به دشمنی بیشتر غرب با آمریکا و حزب الله لبنان را و جمهوری اسلامی ایران شد./836/د102/ل

ارسال نظرات