۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۰۸۰
حجت الاسلام رفیعی:

جهانی شدن ائمه اطهار؛ حقیقت سخن حضرت زینب است

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به فراگیر و جهانی شدن ائمه اطهار(ع)، گفت: صدام هرگز گمان چنین روزی را نمی کرد که میلیونها زائر به عتبات عراق مشرف شوند، در واقع این همان مطلبی که حضرت زینب(س) در مقابل دشمن فرمودند: ای پسر مرجانه هرکاری می خوهید انجام دهید به خدا سوگند نخواهید توانست یاد ما را از دلها بیرون ببرید.
حجت الاسلام رفیعی در جشن سالروز ولادت امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی در جشن میلاد سالروز ولادت امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران رضوی، بیان کرد: امام کاظم(ع) با تولد امام علی بن موسی الرضا به حدی خوشحال شدند که به همسر خود چنین گفتند: برتو مبارک باد نجمه خانون، این فرزند کرامت است.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: امروز ائمه اطهار(ع) در سراسر جهان شناخته شده اند، چه کسی باور می کرد در عراقی که امام جواد(ع) ناشناخته بودند امروز تولیت عتبه کاظمین نقل کند که در حال برنامه ریزی برای پذیرایی از زائران آخر ذیقعده مصادف با شهادت امام جواد هستند.

وی با بیان اینکه امروز در روز شهادت امام کاظم(ع) قریب به تشرف 10 میلیون صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: صدام گمان چنین روزی را نمی کرد صدها هزار نفر امروز به زیات امام رضا(ع) و میلیونها نفر در طول سال به عتبات عراق مشرف شوند، در واقع این همان مطلبی که حضرت زینب(س) در مقابل دشمن فرمودند: ای پسر مرجانه هرکاری می خوهید انجام دهید به خدا سوگند نخواهید توانست یادما را از دلها بیرون ببرید، آن روز که حضرت زینب(س) دست بسته در حال اسارت این مطلب را مطرح کردند، کسی متوجه منظور ایشان نشد.

کارشناس برنامه سمت خدا ابراز کرد: الحمدالله امروز تشرفها گسترش پیدا کرده است و هر چه مکان و امکانات حرم مطهری رضوی توسعه داده می شود بازهم شاهد ازدحام جمعیت در این آستان قدسی هستیم.

شادی در ولادت ائمه؛ خاری در چشم دشمن

حجت الاسلام رفیعی متذکر شد: همه این جشنها و شادیها و گلریزانها در شادی میلاد امام رضا(ع) خاری بر چشم دشمن است اما نباید عملگرایی فراموش شود.

وی با بان اینکه فردی از امام رضا(ع) خواست که از خداوند برای او سه چیز از خداوند بخواهد: «تقیه نیکو یعنی مخفی کردن عقیده خود در مواقع حساس، معرفت به حقوق مردم و عمل به حقوق آنها» عنوان کرد: منظور از تقیه نیکو اینست که انسان اعتقاداتش را در هر شرایطی مطرح نکند، ممکن گاهی سخنی سبب به خطر افتادن جان خود یا دیگری شود، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: توهین به مقدسات مختلف باعث ترد شدن آنها می شود، به مقدسات هر کسی توهین شود مانع جذبش می شود.

وی با اشاره به این فرمایش امام رضا(ع) «پایه های امامت ما بر مهربانی، تقیه، خوش اخلاقی، الفت با مردم، عمل و تقوا استوار است» اظهار کرد: امامت سلطنت نیست که کسی با کودتا عزل شود، امامت ریاست جمهوری نیست که با رأی نصب شود، حکومت دنیایی نیست که با انقلابی تغییر رژیم صورت گیرد، در بحث امامت اکثریت مطرح نیست، هر اندازه که یاران امام حسین(ع) در مقابل سپاه دشمن اندک باشد باز هم امام حسین(ع) امام هستند، امام، امام قلبها و منتصب از طرف خدا است.

آگاهی بخشی از ویژگیهای امام رضا

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: یکی از ویژگیهای مهم امام رضا(ع) آگاهی بخشی است که سه محور اعتقادی، اخلاقی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه امروز ما باید از طریق کتابهای آیات و احادیث کسب آگاهی کنیم، تأکید کرد: حواسمان جمع باشد شبکه های اجتماعی و مجازی شبهه های زیادی ایجاد می کند، با عالمی چه مجازی چه حقیقی در ارتباط باشید و شبهات خود را مطرح کنید، شبهه توقف گاه است اگر دروجود انسان بماند خطرناک است.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: همه ائمه ما افرادی سیاسی بودند، تفکر جدایی دین از سیاست تفکر غلطی است، در زیارت جامعه کبیره می خوانیم که ائمه سیاسیون جامعه اند، ائمه اگر اهل سیاست نبودند که شهید نمی شدند؛ هیچ یک از ائمه مرگ طبیعی نداشتند، همه آنها از سوی دشمنان به شهادت رسیدند.

وی به نقل از حضرت محمد(ص) اظهار کرد: زیارت امام هشتم سبب فراموش کردن غم و اندوه و شادی روح می شود، همچنین هر فرد گنه کاری با توبه واقعی به زیارت امام آید گناهانش پاک می شود.

گفتنی است، در این مراسم چمعی از مسؤولان استانی، تولیت آستان قدس رضوی و 12 تن از تولیتهای عتبات مقدسه جهان اسلام حضور داشتند./1308/202/

ارسال نظرات