۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۰۷۷
مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق قشم:

حضور علما در شهرستانها مستلزم رفع موانع طرح هجرت است

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق قشم، حضور علما در شهرستانها را نیازمند رفع موانع هجرت دانست و گفت: طلاب باید از سوی بزرگان حوزه و مراجع تقلید تقویت و به مناطق مختلف شهری و روستایی هجرت کنند و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و آموزه های قرآنی گام بردارند،
هجرت طلاب

حجت الاسلام مرتضی جوکار مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت هجرت طلاب از قم گفت: هجرت رسول خدا از مکه به مدینه، هجرت امیر مؤمنان و حضرت سید الشهدا از مدینه به سمت کوفه و هجرت تاریخ ساز امام رضا (ع) از مدینه به مرو همه و همه گویای اهمیت هجرت یک مبلغ علوم دینی است.

وی با اشاره به عوامل عدم هجرت طلاب از قم گفت: قم مهد علم بوده و امکانات رفاهی معنوی موجود در این شهر سبب شده تا طلاب پس از فراگیری علوم در قم ماندگار و به شهر و روستاهای خود هجرت نکنند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم افزود: اگر امکانات موجود در شهر قم در دیگر شهرستانها نیز فراهم شود به طور حتم طلاب انگیزه خواند یافت تا با هجرت به شهرها و روستاها در مساجد استقرار یابند و به آموزش و بیان احکام الهی و آموزه های دینی بپردازند و رسالت خود را که همان تبلیغ دین اسلام و ترویج فرهنگ دینی است به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: هر طلبه ای که وارد شهر قم می شود متاسفانه شهریه اش افزایش می یابد و مراجع عظام تقلید باید طلابی را که به شهرها و روستاها هجرت می کنند در مرحله اول، شهریه های آنان افزایش دهند این درحالی است که برخی مراجع عظام تقلید به محض هجرت طلاب به شهر و روستاها، نسبت به قطع شهریه آنان اقدام می کنند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به نقش بارز حوزه های علمیه و روحانیت در کاهش ناهنجاری های اجتماعی گفت: آموزشهایی که از سوی علما و حوزه های علمیه به خانواده ها و جوانان داده می شود کاهش اعتیاد، طلاق و سایر ناهنجاریهای اجتماعی را در پی دارد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم با تاکید بر اینکه روحانیت هرجا حضور داشته منشأ بالندگی و تعالی شده است تصریح کرد: در هر جامعه ای که روحانیت حضور نداشته ناهنجاریهای اجتماعی و پیامدهای شوم رفتارهای غلط جامعه را آلوده کرده است.

وی با اشاره به عدم حضور طلاب در مساجد اضافه کرد: اگر مساجد شهرها و روستاها خالی از حضور این روحانیان و طلاب باشد ضربه بسیار محکی بر عقاید دینی مردم وارد خواهد شد و همچنین مردم آن منطقه به لحاظ فرهنگی و فکری افت شدید می کنند.

حجت الاسلام جوکار گفت: همه طلاب باید از سوی بزرگان حوزه و مراجع عظام تقلید تقویت شوند و به مناطق مختلف شهری و روستایی هجرت کنند و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و آموزه های قرآنی گام بردارند، چرا که لطمه به فرهنگ دینی به مثابه این است که همه مسائل دینی و اعتقادی ما ضربه می خورد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم با اشاره به اینکه برخی مساجد روستایی و شهری از حضور روحانی بی بهره اند اذعان داشت:  باید به حوزه های علمیه کمک شود تا سرمایه لازم برای تربیت نیروهای متعهد را داشته باشند./302/851/ب1

ارسال نظرات