۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۴۴۰۷۵
استاد حوزه علمیه:

خالی ماندن مناطق کشور از روحانیان زمینه نفوذ فرهنگی دشمن را فراهم می‌کند

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: با این همه هجمه فرهنگی که دشمن با ابزارهای مختلف برای ضربه زدن به مکتب اسلام روی آورده است خالی ماندن نقاط کشور از روحانیان در واقع زمینه نفوذ فرهنگی را برای دشمن فراهم می‌کند.
حجت الاسلام رسول شعبانی

حجت الاسلام رسول شعبانی، استاد حوزه علمیه قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، گفت: طلاب جوان باید براساس آموزه های قرآنی برای امر هجرت احساس وظیفه کنند و به آن عمل کنند و همچنین این امر باید مورد توجه و عنایت مراجع تقلید و دستگاه های مربوط به حوزه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: اطلاع رسانی کامل و کافی در مورد نیاز به مهاجرت روحانی به اقشار نقاط کشور و حتی بیرون از کشور، که خود مراکز حوزه اطلاع رسانی کافی را داشته باشند و آموزشهای ابتدایی برای مهاجرت داشته و نیازها را برطرف کنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان موانع هجرت روحانیان ابراز کرد: برخیها احساس می‌کنند فقط در صورت ماندن می توانند به مراتب بالای علمی برسند، اما مهاجرت کردن به اقشار نقاط کشور برای ارتقای درجه علمی امری مفید و غیر قابل انکار است.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای عدم هجرت روحانیان خاطر نشان کرد: با این همه هجمه فرهنگی که دشمن با ابزارهای مختلف برای ضربه زدن به مکتب اسلام روی آورده است خالی ماندن اقشار نقاط کشور از روحانیان در واقع زمینه نفوذ فرهنگی را برای دشمن فراهم می‌کند که حضور روحانی درصد بالایی از این نفوذها  را خنثی می‌کند.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان آثار و برکات حضور روحانیان در اقشار نقاط کشور بیان کرد: مهاجرت آثار و برکات فروانی دارد از جمله سبب الگو و اسوه بودن برای مردم شهری است که این بزرگوار در آن هجرت کرده اند و وجود ایشان برکاتی برای آن شهر دارد و الگویی برای طلبه ها و اقتدای عملی به آن بزرگواران است.

وی در پایان با اشاره به اولویتها برای ساماندهی امر هجرت روحانیان گفت: باید مطالعه همه جانبه صورت گیرد و  افرادی که قرار است هجرت کنند متناسب با مکانها، آموزشهایی در زمینه های گوناگون داده شود تا بتوانند مفید تر واقع شوند و پشتیبانی مالی و علمی نیز برای آرامش خاطر روحانیان در نطر گرفته شود./302/955/ب1

ارسال نظرات