۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۴۴۰۷۴
فرهنگی در گفت وگو با رسا:

همگرایی دولت و مجلس توصیه اکید رهبر انقلاب است

فرهنگی با تأکید بر این‌که فاصله‌ها میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان بایستی همواراه کمتر شود، گفت: همگرایی دولت و مجلس توصیه اکید رهبر انقلاب است.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تعامل و هماهنگی بین نمایندگان و دستگاه های اجرایی باید اصل اساسی برای توسعه استان باشد، اظهار داشت: فاصله‌ها میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان بایستی همواره کمتر شود.
وی با بیان این‌که همگرایی دولت و مجلس توصیه اکید رهبر انقلاب است، خاطرنشان کرد: لازمه پیگیری مسایل در حوزه های مختلف ایجاد تعامل، تفاهم و همدلی و یکدلی میان نمایندگان و دستگاه های اجرایی است؛ در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی مزین شده؛ بایستی دولت و مجلس در جهت رفع دغدغه‌های اقتصادی رهبر انقلاب گام بردارند.
فرهنگی با تأکید بر این‌که بسیاری از مسائل و مشکلات موجود تنها با تعامل و هم‌اندیشی مجلس و دولت برطرف خواهد شد، گفت: انسجام و وحدت میان نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با وجود داران بودن افکار و عقاید مختلف و متنوع از ویژگی های بارز این دوره از مجلس است.
وی ادامه داد: البته این موضوع مربوط به رویکرد خاص خود نمایندگان برای توسعه استان است که دستگاه های اجرایی و مدیریت استان باید از چنین فرصتی برای پیگیری مناسب و دقیق مسایل بهره برداری کنند. در حال حاضر تمامی وکلای مردم آذربایجان شرقی در مجلس حرکت جمعی برای توسعه استان دارند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تقسیم بندی آذربایجان شرقی به چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و مرکز را از برنامه های مجمع نمایندگان جهت پیگیری دقیق و مناسب مسایل استانی عنوان کرد و افزود: چنین به نظر می رسد با این کار مسایل استانی بهتر و راحت تر می تواند از سوی نمایندگان پیگیری و بررسی شود.
فرهنگی، تلاش برای ایجاد و راه اندازی کارگروه توسعه استان را از دیگر برنامه های مدنظر مجمع نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: در دوره دهم مجلس شاهد حضور نمایندگان جوان و با تجربه هستیم که می تواند مزیت خوبی برای استان باشد.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی پرانرژی بودن را از ویژگی های بارز نمایندگان جوان استان در مجلس بیان کرد و افزود: اگر این ویژگی همراه با مشورت پذیری باشد؛ می تواند در کنار بهره مندی از تجربیات و نقطه نظرهای نمایندگان باتجربه، برای استان مفید واقع شود./935/ت302/ج

 

ارسال نظرات