۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۴۴۰۷۰
کارشناس مذهبی:

زندگی امام رضا سرشار از کرامت، مهرورزی و ایمان به خدا است

کارشناس مذهبی و امور دینی گفت: زندگی امام رضا(ع) سرشار از کرامت، مهرورزی و ایمان به خدا است و به همین دلیل نیز این امام همام یکی از شایسته ترین الگوها و اسوه های زندگی برای مسلمانان و حتی سایر مردم جهان بشمار می روند.
حجت الاسلام ابوالفضل وروانی، کارشناس مذهبی و امور دینی

حجت الاسلام ابوالفضل وروانی، کارشناس مذهبی و امور دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد با سعادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: زندگی امام رضا (ع) سرشار از کرامت، مهرورزی و ایمان به خدا است و به همین دلیل نیز این امام همام یکی از شایسته ترین الگوها و اسوه های زندگی برای مسلمانان و حتی سایر مردم جهان نیز بشمار می روند.

وی افزود: امام رضا (ع) از مادری پاکدامن متولد شده که وعده تولد ایشان در خواب به مادر بزرگوارشان رسیده است و به دلیل اینکه این امام همام مورد پسند موافق و مخالف، خدا، ائمه اطهار(ع) و پیغمبر اسلام (ص) هستند به نام رضا ملقب شدند.

این کارشناس مذهبی گفت: امام رضا (ع) بسیار به ختم قرآن اهتمام می ورزیدند و تقریبا هر سه روز یکبار قرآن را ختم می کردند و می فرمودند: ضمن خواندن قرآن در معانی و مفاهیم آن تدبر و تفکر نیز می کنم، از اینرو ما نیز باید با تاسی از ایشان نسبت به قرائت قرآن کریم و تدبر در معانی آن، همچنین بکارگیری دستورات قرآن در زندگی بیش از پیش کوشا باشیم.

حجت الاسلام وروانی ادامه داد: امام رضا (ع) دارای فضائل اخلاقی بسیاری هستند که از آن جمله می توان به کرامت، ایمان به پرودگار، مدارا کردن با مردم، صبر کردن در سختیها و سخاوت اشاره کرد که هر یک از اینها خود درس عبرت و تجربه بسیار خوبی برای زندگی ما بشمار می روند.

کارشناس امور دینی با اشاره به اینکه ایرانیان نسبت به امام رضا (ع) ارادت خاصی دارند، تاکید کرد: وجود آستان مقدس امام هشتم در کشور ما مسؤولیت تمامی ما را در عمل به  دستورات ایشان و فراگیری نحوه زندگی این بزرگوار سنگین تر از سایر مسلمانان می کند.

حجت الاسلام وروانی با اشاره به اینکه یکی از الزامات زندگی جامعه امروز ترویج سبک زندگی اسلامی است، بیان داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه و به ویژه در بین نسل جدید با استفاده از ترویج سبک زندگی ائمه اطهار (ع) همچون امام رضا (ع) بسیار آسان تر از سایر شیوه ها است؛ چرا که جوانان و نوجوانان ما به سبب وجود امام رضا (ع) در کشور با این امام همام آشنایی دارند و حداقل به زیارت ایشان رفته اند.

کارشناس مذهبی و امور دینی افزود: با توجه به این مهم والدین، مسؤولان ذیربط و مربیان و معلمان مدارس وظیفه سنگین تری را نسبت به آشنا نمودن نسل جدید با ائمه اطهار (ع) و به ویژه امام رضا (ع) برعهده دارند، از این رو باید در راستای تحقق این مهم برنامه ریزی مدونی از سوی متولیان امر صورت بگیرد.

حجت الاسلام وروانی گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی باید به گونه ای باشد که نوجوانان و جوانان با اشتیاق به سمت آن جلب شوند؛ بنابراین باید با استفاده از تکنولوژی روز و با بکارگیری فنون جدید بتوانیم سبک زندگی اسلامی را در جامعه ترویج دهیم.

کارشناس مذهبی افزود: استفاده از تیزرهای تلویزیونی، چاپ کتاب، استفاده از فضاهای مجازی برای آشنایی بیشتر مردم با زندگی ائمه اطهار (ع)، تصویرسازی و نوشتن مقالات و یادداشت در این زمینه بسیار می تواند تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام وروانی تصریح کرد: ما مسلمانان الگوهای بسیار برجسته و خوبی را برای زندگی داریم و نیازی به استفاده از الگوهای بیگانه که غرب برای به انحراف کشاندن جوانان ما ارائه می دهد نداریم؛ چرا که الگوهای غربی پوشالی و توخالی هستند.

کارشناس امور دینی یادآور شد: در حال حاضر دنیای غرب و استکبار سعی در به انحراف کشاندن اذهان جوانان مسلمان دارند و به همین دلیل نیز هر روز یک نماد تازه را در بوق و کرنا کرده و به عنوان فرد برتر به خورد جوانان ما می دهند و همین مساله وظیفه روحانیان، معلمان و والدین را بسیار سنگین تر از قبل می کند.

حجت الاسلام وروانی ابراز کرد: اگر کودکان از همان دوران طفولیت با سبک زندگی اسلامی و الگوهای این سبک آشنا شوند به طور یقین مشکلات، انحرافات و آسیبهای اجتماعی در سنوات بعد کاهش خواهد یافت؛ چرا که دین مبین اسلام بهترین شیوه زندگی را با وجود ائمه اطهار (ع) به ما معرفی کرده است./302/842/ب1

ارسال نظرات